عمومی

هزینه های خرید سوله به چه مواردی بستگی دارد

هزینه های خرید سوله بستگی دارد به نوع سوله و موقعیتش شما مقدار هزینه ای که میخواهید برای سوله داشته باشید. اینکه ضرب المثل ما ایرانی ها میگه هر چقدر پول بدی همون قد آش بهت میدن درسته اما این جمله همه جا صادق نیست بعبارتی باید تکمیل بشه و یا اینجوری باشه بهتره بشرطها و شروطها … اگر برای خرید سوله مشکل هزینه ندارید زمانی بهترین سوله را خریداری میکنید که همه جوانب آن را هم در نظر بگیرید حتما از یک مشاور صنعتی مجرب و حرفه ای بهره ببرید حتما املاک صنعتی که برای معامله انتخاب می کنید معتبر و سابقه خوبی داشته باشد.

املاک صنعتی در تهران و اطراف تهران و شهرک ها و مناطق صنعتی زیاد هستند اما برای خرید سوله سفارش اول ما املاک صنعتی سوله تاپ عالی است و یا ایران کارخانه هم خوبه هست. حال چنانچه قصد خرید سوله خالی را ندارید چه باید کرد.هر چقدر ارزش ماشین آلات، تجهیزات و مواد اولیه موجود در یک سوله بالاتر باشد، تأمین امنیت سوله نیز به نیازی جدی تر بدل خواهد شد.

دوربینهای مداربسته، پست نگهبانی، سیستمهای کنترل ورود و خروج، آلارم صوتی و … به کمک تیم نگهبانی خواهند آمد تا ضریب امنیت سوله بالاتر رود. این مورد را هم به عنوان آخرین مورد از اقلام اثرگذار بر قیمت سوله، مد نظر داشته باشید. اجزاء فلزی متشکل از تیرآهن، پروفیل، لوله، ورق، نبشی و ناودانی و … ، از اجزای اجتنابناپذیر در ساخت سوله هستند که قیمت آنها، با نرخ روز فولاد تعیین میشود.

از سوله های تیر ورقی استفاده میشود. سوله تیر ورق یکی از پر کاربرد ترین استراکچرهای صنعتی در سوله سازی میباشد. همچنین یک سازه مرکب در احداث ساختمان هایی با کاربرد صنعتی به شمار می آید. قیمت سوله تیر ورق نسبت به سوله های دیگر در صورت محاسبات دقیق. دارای مزیت های طولانی مدت در زمان ماندگاری سازه به شمار می آید. هر قسمت از تیر ورق از یک جان و دو بال مجزا در این سازه شکل گرفته است . و همگی از جنس ورق فولاد میباشند که با ضخامت های محاسبه شده در طراحی سوله اولیه تعیین میگردد. عوامل متعددی بر روی قیمت هر متر مربع سوله .

دومین فاکتور ابعاد سوله است مسلما هرچه سایز و ابعاد سوله بزرگتر باشد، قیمت سوله افزایش زیادی خواهد داشت. با توجه به نکات بالا، فروشنده سوله قادر نبوده تا قیمت سوله را در همان ابتدا و در زمان خرید برای شما تعیین نماید . چرا که قیمت سوله فروش باید با در نظر گرفتن فاکتور های متعدد و با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی محاسبه گردد.

هدف و کاربری سوله، جز اولین ملزومات ساخت و طراحی آن می باشد. بعد از اینکه هدف از ساخت سوله مشخص شد، به دلیل اهمیت بیش از حد ساخت و طراحی سوله، باید استانداردهای سوله و مشخصات فنی آن مد نظر قرار گرفته. و به طور کامل بررسی شوند.

اولین مورد در تعیین قیمت سوله هموار کردن سطح زمین وخاکبرداری مطابق نقشه اجرایی فندانسیون می باشد. که توسط پیمانکار ساختمانی انجام میگیرد. در صورتی که زمین پروژه شیب دار باشد عملیاتی با عنوان عملیات خاکی جهت مسطح کردن زمین سوله صورت میگیرد . تا اختلاف شیب زمین را به حداقل ممکن برسانیم که این مورد باعث افزایش قیمت سوله میباشد. در صورتی که این اختلاف ارتفاع سطح کم باشد به دلیل ارتفاع فوندانسیون که حدود ۵۰ الی ۶۰ سانتیمتر است. این اختلاف به صورت اتوماتیک رفع میگردد و تغییری در هزینه احداث سوله به وجود نمی آورد، اما اگر بیش از مقدار ارتفاع فوندانسیون باشد مجبور به خاکبرداری از مناطق بلند.

در زمان خرید سوله و سایر املاک صنعتی بهتر است ملک مورد نظر در مناطق صنعتی کشور علی الخصوص داخل شهرک های صنعتی قرار داشته باشد. باید قبل از تنظیم هرگونه قرارداد معینی (مبایعنامه) حتما به دفتر هیئت مدیره شهرک مراجعه نموده و از کم و کیف مورد معامله نظیر اخذ موافقت نامه اصولی از دفتر شهرک ها، اخذ مجوز ساخت، پروانه ساختمان، درصد پیشرفت فیزیکی، بدهی های مربوطه به دفتر شهرک ها و … ۱. منافع مورد معامله طبق استعلامات ثبتی به شخص ثالثی واگذار شده باشد یا در رهن بانک مرتهن نباشد. ۲. اخذ کلیه مجوزها و استعلامات مربوطه توسط فروشنده که در این گفتار جهت انتقال رسمی سند سوله، کارخانه و کارگاه دریافت آن لازم می باشد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا