عمومی

دین اسلام مدیون ایثارگری‌های حضرت خدیجه (س) است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی پنج شنبه شب در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: دهم ماه مبارک رمضان در تاریخ اسلام مصادف با سالروز وفات ام المومنین، ام الزهرا (س) و ام الائمه (ع)، حضرت خدیجه کبری (س) است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز در جامعه مسلمانان کمتر به شخصیت این بانوی بزرگ اسلام و زندگی ایشان که توانست در غربت و تنهایی اسلام و پیامبر (ص)، حامی دین خدا باشد، توجه شده است.

وی گفت: حضرت خدیجه (س) در راه اسلام با جان، مال و آبروی خود ایثارگری کرد و همه چیز را برای تقویت اسلام فدا کرد و این تعبیر کلام پیامبر (ص) که فرمود مانند خدیجه (س) پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام مدیون زحمات، تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی های بانوی بزرگ اسلام، حضرت خدیجه (س) است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: در شرایطی که حضرت خدیجه (س) دارای مال و ثروت و جایگاه بالایی در دوران خود بود اما همسری پیامبر (ص) که فردی یتیم در جامعه آن زمان بود را پذیرفت.

وی گفت: ملاک‌های ایشان برای ازدواج با پیامبر (ص) مادیات نبود بلکه صداقت، امانت داری، اخلاق حضرت بود که این باعث شد تا زنان مکه با حضرت خدیجه به دلیل ازدواج با پیامبر (ص) قطع رابطه کنند.

وی گفت: امروز این ملاک‌ها در ازدواج جوانان کم رنگ شده است و باید این ملاک‌ها که می‌تواند پایه گذار زندگی باشد به عنوان الگو برای جوانان باشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: پیامبر (ص) فرمود: خداوند ویژگی‌هایی به حضرت خدیجه (س) داد که به هیچ زن مسلمانی نداده است، زمانی حضرت خدیجه مرا تأیید کرد که هیچکس حرف مرا تصدیق نمی‌کرد و مواسات کرد و مال خود را در اختیار پیامبر (ص) قرار داد زمانی که مردم از مال خود برای رسول خدا (ص) دریغ می‌کردند و از خدیجه فرزندی (حضرت زهرا (س)) به من پیامبر داد که از هیچکدام از زنان پیامبر نداد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) شخصیتی است که ائمه (س) و امامان معصوم به ایشان افتخار و خود را به نام حضرت در جامعه معرفی می‌فرمودند.

دکمه بازگشت به بالا