علمی و پزشکی

مرگ یک بیمار انگلیسی در هر ۲۳ دقیقه به دلیل تاخیر اورژانس

به گزارش شفاف به نقل از روزنامه گاردین، بر اساس آمارهای رسمی در مجموع ۲۳ هزار و سه نفر در طول سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) پس از گذراندن حداقل ۱۲ ساعت در انتظار دریافت درمان یا بستری شدن، جان خود را از دست دادند.

این تعداد تقریباً برابر است با یک مورد در هر ۲۳ دقیقه، ۶۳ مورد در هر روز، ۴۴۲ مورد در هفته یا ۱۹۱۷ مورد در هر ماه.

کارشناسان اعلام کرده اند که این آمارها اگرچه تکان دهنده هستند اما «تعجب آور» نیست و در واقع نشان‌دهنده شمار بالای بیماران در بخش‌های اورژانس و منعکس‌کننده این واقعیت هستند که بخش‌ اورژانس در مراکز درمانی این کشور اغلب از کار افتاده و نمی‌توانند خدمات اساسی از قبیل یافتن یک تخت در بیمارستان یا مرکز درمان برای بیمار را انجام دهند.

از سپتامبر گذشته هشدار داده شده است که بیش از ۵۰۰ مورد مرگ بیماران در هفته در انگلیس رخ می دهد زیرا تعداد زیادی از آن ها مدت طولانی را در انتظار دریافت درمان سپری کرده اند؛ هرچند سرویس سلامت انگلیس این آمار را رد می‌کند.

این گزارش باعث شده تا بسیاری از مخالفان، دولت انگلیس را به بی‌توجهی به بخش حساس بهداشت و درمان متهم کرده و خواستار بازنگری کلی در این سیاست‌ها شوند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا