اقتصادی

کشور باید با تمام توان به سمت صنعتی شدن حرکت کند

دانا نیوز/فارس وزیر صمت با تأکید بر اینکه راهی نداریم جز اینکه با تمام قوا به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم، از تلاش برای ساخت یک زیست بوم دانش‌بنیان درون زا و برون گرا در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانا نیوز، وزیر صمت امروز، ۲۰ مهرماه در ادامه سفر استانی به فارس، در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان‌های سروستان، کوار و خرامه حضور یافت.

در این نشست که در فرمانداری شهرستان خرامه برگزار شد، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور، شنونده صحبت‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی و برخی از مسئولان استانی و همینطور ائمه جمعه شهرستان‌های سروستان، کوار و خرامه بود.

 بحث کمبود آب به خصوص در شهرستان خرامه یکی از بزرگترین دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه بود و برخی از صنعتگران نیز به بیان مشکلات خود در زمینه تولید پرداختند.

علی آبادی در این نشست با تأکید بر اینکه راهی نداریم جز اینکه با تمام قوا به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم، گفت: ما در وزارت صمت به دنبال ساخت یک زیست بوم دانش‌بنیان درون زا و برون گرا هستیم.

وی  با بیان اینکه دستاوردهای زیادی داریم اما هر چه دستاوردها زیادتر شود، مشکلات هم بیشتر می‌شود،  گفت: ما در صنعت فولاد بیش از سی میلیون تن فولاد در سال تولید می کنیم و رتبه دهم دنیا را داریم. در صنعت مس ۳٠٠ هزارتن در سال تولید می کنیم که برای رسیدن به یک میلیون تن برنامه داریم. اما هر چه جلو می رویم می بینیم مسائل بزرگتری پیش رو داریم و طبیعی هم هست. در همه جای دنیا مشکلات خاص هر کشور وجود دارد. اما یک سری مشکلات برای ما به وجود آمده که قبلاً وجود نداشته است.

وزیر صمت ادامه داد: مثلاً منطقه خرامه قبلاً وضعیت آب خیلی خوبی داشته اما مشکلاتی که بشر به وجود آورده، باعث بحران در این زمینه شده است. فقط هم مربوط به کشور ما یا یک منطقه خاص نیست. حتی ممکن است برخی دستکاری های بشر در کشوری دیگر، دامن کشور ما را بگیرد.

علی آبادی افزود: در مورد مسئله آب، طرح های بزرگی در کشور در دست اجراست و ما هم می‌خواهیم آنها را تکمیل کنیم، اما در موضوع آب اولین کار، تغییر ذهنیت همه ماست. تغییر ذهنیت، بیشترین مزیت را خواهد داشت. ما در بازچرخانی آب مدتی است به فکر افتاده‌ایم و کارهایی انجام شده. بحث پساب هم مسئله‌ای است که در بعضی نقاط در حال انجام است اما این کار هم باید اصولی انجام شود تا مشکل برای نقاط دیگر به وجود نیاید.

وی افزود: در موضوع برق، امروز کشور بیش از ۹۲ هزار مگاوات نیروگاه ساخته که نسبت به ۷ هزار مگاوات قبل از انقلاب، پیشرفت چشمگیری است. به طور کلی باید به سمت صنایع «کم انرژی بر» و راههای مناسب تر تامین انرژی برویم به نظر می رسد همه راه‌هایی که تاکنون استفاده کرده‌ایم، لزوماً عالمانه نبوده و کارایی لازم را نداشته است.

علی آبادی در خصوص طرح انتقال آب از شیراز به خرامه نیز گفت: ما این طرح را بررسی خواهیم کرد، منوط به اینکه حل مشکل یک منطقه برای منطقه دیگر مشکل ایجاد نکند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: تلاش شبانه روزی در وزارت صمت برای حل مشکلات مردم است و با توجه به نیت خالصی که در همه مدیران و کارکنان می بینیم، ان‌شاءالله به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت. اگر راه حل هایی که ارائه می شود، در کمیته بررسی ما تایید شود، حتماً به آن عمل خواهد شد.

به گزارش دانا نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید و افتتاح چندین پروژه تولیدی وارد استان فارس شده است و رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت و فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و همچنین عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شریف شهرستان های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی در این سفر وزیر صمت را همراهی می کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا