ورزشی

کمک یک میلیون یورویی میزبان المپیک به ورزشکاران اوکراین

وزیر ورزش فرانسه اعلام کرد یک میلیون یورو به ورزشکاران اوکراینی برای حضور در بازی‌های المپیک اختصاص خواهد داد.

به گزارش دانا نیوز و به نقل از سایت inside the games، وزیر ورزش فرانسه اعلام کرد کشورش یک میلیون یورو برای کمک به آماده شدن ورزشکاران اوکراینی برای المپیک و پارالمپیک سال آینده در پاریس اختصاص داد.

آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه گفت: وزارت من قصد دارد یک میلیون یورو برای ورزشکاران اوکراینی که به بازی های المپیک و پارالمپیک می‌روند، اختصاص دهد. 

این خبر در سالگرد حمله روسیه به اوکراین اعلام شد و در ادامه نیز وزیر ورزش فرانسه تردید خود را نسبت به حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ابراز کرد.

در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس با مخالفت خیلی از کشورها روبرو شده است و اخیرا مسئولان ورزشی جمهوری چک، استونی، لیتوانی، لتونی، لهستان و اسلواکی با صدور بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که ورزشکاران روسیه و بلاروس نباید به مسابقات بین‌المللی بازگردند.

بیشتر بخوانید

در همین راستا «آن هیدالگو»، شهردار پاریس منتقد جدی برنامه‌های کمیته بین‌المللی المپیک برای حضور روسیه و بلاروس در المپیک و پارالمپیک سال آینده است و تونی استنگوئه، »رئیس سازمان برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴» نیز تاکید کرده است که تصمیم نهایی در مورد حضور روسیه و بلاروس در این بازی‌ها با کمیته بین المللی المپیک است.

به گزارش دانا نیوز، پیش از این کمیته بین‌المللی المپیک با صدور بیانیه‌ای، به حمایت از حضور ورزشکاران کشورهای روسیه و بلاروس برای رقابت با پرچم بی‌طرف در مسابقات سال ۲۰۲۳ پرداخته بود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا