اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

آیا مصرف قهوه باعث کاهش اشتها می‌شود؟

تاثیر قهوه و کافئین بر ورزش و بدنسازی

قهوه گانودرما برای چربی سوزی: وقتی قهوه می‌نوشید، کافئین وارد خون شما می‌شود. کافئین محرک هوشیاری و انرژی است. بنابراین سرحال‌تر و پرانرژی‌تر در ورزش حاضر خواهید شد. همچنین قهوه باعث می‌شود تا در برابر خستگی مقاوم‌تر شوید و استقامت‌تان بیشتر شود.

علاوه بر این‌ها نوشیدن قهوه قبل از ورزش، باعث افزایش متابولیسم و میزان چربی‌سوزی شما خواهد شد و شما در حین ورزش و بعد از آن کالری سوزی‌تان ادامه دارد. بنابراین می‌بینیم که به طور کلی تاثیر قهوه بر ورزش مثبت است و مصرف قهوه برای لاغری نیز مفید است.

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی: اگر قبل از ورزش و بدنسازی قهوه می‌نوشید و از فواید و مزایای آن خبر ندارید؛ با دقت موارد زیر را بخوانید تا خیال‌تان به طور کلی از این بابت راحت شود.

  1. قهوه به چربی سوزی و افزایش انرژی کمک می کند

قهوه گانودرما برای دیابت: سطح بالای کافئین در قهوه باعث می‌شود که میزان چربی سوزی شما در حین ورزش به طور قابل توجهی بالا برود. علاوه بر این، نوشیدن قهوه در صبح به معنای مصرف کالری کمتر در طول روز است؛ زیرا کافئین .

تحقیقات نشان می‌دهد که با نوشیدن منظم قهوه، متابولیسم بدن شما و به تبع آن چربی سوزی‌تان به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. این بدان معناست که قهوه برای لاغری مفید است و چربی سوزی موثری را در طول تمرین و چند ساعت پس از آن برای شما ایجاد می‌کند.

نتیجه محاسبه بی ام آر شما

کالری مورد نیاز فعلی بدن:

کیلو کالری برای کاهش نیم کیلو وزن در هفته:

کیلو کالری برای کاهش یک کیلو وزن در هفته:

کیلو کالری برای افزایش نیم کیلو وزن در هفته:

کیلو کالری برای افزایش یک کیلو وزن در هفته:

Top of Form

برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین شماره همراه خود را ثبت کنید، ما با شما تماس می گیریم.

Bottom of Form

  1. قهوه باعث تمرکز بهتر روی ورزش میشود

به طور کلی قهوه و کافئین تمرکز ذهنی شما را بالا می‌برد. کافئین یک محرک طبیعی است که می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و تأثیر مثبتی بر مناطقی از مغز که مسئول حافظه و تمرکز هستند، داشته باشد.

یک مطالعه روی میانسالان نشان داد که کافئین عملکرد ذهنی آن‌ها را بهبود بخشیده و پیشرفت زوال ذهنی مرتبط با سن را کاهش می‌دهد. عملکرد ناحیه‌ای از مغز که مخصوص توجه، برنامه ریزی و تمرکز است با نوشیدن منظم قهوه بهبود پیدا می‌کند.

مطالعه دیگری اثرات کافئین بر ورزشکاران را بررسی کرد. آن دسته از ورزشکارانی که قبل از تمرینات بدنسازی و فیتنس کافئین مصرف می‌کردند، تمرکز و توانایی بیشتری در انجام ورزش در سطوح بالا داشتند. این نتایج حتی برای ورزشکارانی که خواب کافی هم نداشتند، صدق می‌کرد.

  1. قهوه درد عضلانی را کاهش میدهد

یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن دو فنجان قهوه می‌تواند درد عضلانی بعد از تمرین را کاهش دهد. این یک خبر خوب برای ورزشکارانی است که معمولا تمرین سنگین دارند و بعد از تمرین دچار درد عضلانی می‌شوند.

اما فقط همان یک مطالعه نبود، بلکه مطالعات دیگری هم همین نتیجه را به ما نشان داده است. کافئین به طور قابل توجهی درد عضلانی پس از تمرین را کاهش می‌دهد و زمان ریکاوری را کاهش می‌دهد.

  1. قهوه متابولیسم را افزایش می دهد

کافئین سرعت سوخت و ساز بدن و کالری سوزی را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قهوه برای لاغری گزینه خوبی است و میزان متابولیسم شما را بالا خواهد برد.

اما مهم است بدانید که نوشیدن قهوه به میزان نرمال باعث بدن می‌شود و نوشیدن آن به مقدار خیلی زیاد نتیجه معکوس دارد. در واقع مصرف حساب شده قهوه برای لاغری مفید و موثر است.

  1. قهوه عملکرد ورزشی را بهبود میبخشد

طبق تحقیقات تائید شده در ، «کافئین به‌طور مؤثری عملکرد ورزشی افراد را افزایش می‌دهد».

کافئین ورزشکار را قادر می‌سازد تا طولانی‌تر و با قدرت بیشتری تمرین کند. کافئین همچنین سطح استقامت و مقاومت ورزشکار را در برابر خستگی بهبود می‌بخشد. در واقع قهوه برای ورزشکاران استقامتی به طور قابل توجهی می‌تواند مفید باشد.

قهوه، بدن را به استفاده از ذخایر چربی به جای گلیکوژن ماهیچه‌ای (قند) در طول تمرینات طولانی تحریک می‌کند. این اتفاق امکان استفاده طولانی مدت از عضلات در حال کار را فراهم می‌کند.

آیا نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث لاغری میشود؟

هم بله هم خیر؛ قهوه ممکن است به روش‌های مختلفی برای کاهش وزن شما مفید باشد. همان‌طور که گفتیم، قهوه برای لاغری خوب است و خاصیت بالا بردن متابولیسم بدن را دارد. در واقع کافئین داخل قهوه محرک متابولیک است. از طرفی نوشیدن قهوه، اشتها را (تا حدی) از بین می‌برد یا به نوعی کم می‌کند؛ البته ممکن است که برای برخی هم این خاصیت سرکوب اشتها را نداشته باشد.

چندین مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه قبل از تمرین ممکن است که روند چربی سوزی بدن را تقویت کند. قهوه همچنین کالری هم ندارد و اگر بتوانید آن را تلخ بنوشید، می‌تواید تا چهار لیوان در روز بنوشید. بیش از این به خاطر کافئین بالای آن توصیه نمی‌شود.

با تمام این اوصاف، آیا می‌توان اعلام کرد که نوشیدن قهوه برای لاغری خوب است و باعث کاهش وزن می‌شود؟ قهوه برای لاغری خوب است و به کاهش وزن کمک می‌کند؛ اما نمی‌توان همه بار کاهش وزن را بر دوش نوشیدن قهوه انداخت. همچنین باید بدانید این کمک قهوه به لاغری، یک کمک کوچک است و نه یک تاثیر بسیار زیاد. بنابراین اگر از نوشیدن قهوه لذت می‌برید آن را بنوشید اما امید لاغری زیادی از آن نداشته باشید. لاغری فقط و فقط با قهوه، متاسفانه یک افسانه است.

عوارض خوردن قهوه قبل از ورزش

آیا مصرف قهوه قبل از ورزش کار درستی است؟ فرقی ندارد که قبل از ورزش قهوه بنوشید یا در زمان دیگری، اگر از حد مجاز فراتر روید، ممکن است مشکلاتی برای‌تان ایجاد شود. در صورتی که قهوه را به مقدار متوسط  مصرف کنید ​​(حدود 4 فنجان در روز) به احتمال زیاد این مقدار، برای اکثر بزرگسالان بی‌خطر است. از عوارض محتمل قهوه می‌توان به بی‌خوابی، عصبی شدن و بی‌قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس اشاره کرد.

قهوه کافئین‌دار اگر به مدت طولانی یا در دوزهای بالا (بیش از 4 فنجان در روز) مصرف شود، به احتمال زیاد عوارض دارد. نوشیدن مقادیر زیاد قهوه کافئین دار ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی‌قراری و ضربان قلب نامنظم شود. دوزهای بیشتر آن نیز ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری و درد قفسه سینه شود. بنابراین از قهوه برای لاغری بیشتر از حد مجاز استفاده نکنید!

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

کافئین در عرض 15 دقیقه پس از مصرف وارد جریان خون شما می‌شود. اوج اثر محرک قهوه 40 تا 80 دقیقه پس از نوشیدن یک فنجان رخ می‌دهد. هنگامی که کافئین وارد جریان خون می‌شود، بدن به روش‌های مختلفی پاسخ می‌دهد. اما کافئین به طور کلی محرک هوشیاری و انرژی است.

به طور مثال فشار خون و ضربان قلب افزایش می‌یابد، ذخایر چربی تجزیه می‌شود و اسیدهای چرب در جریان خون آزاد می‌شوند. در نتیجه بسیاری از افراد احساس انرژی و آمادگی برای یک تمرین عالی می‌کنند. بنابراین برای تاثیر بیشتر قهوه برای لاغری بهتر است آن را قبل از تمرین‌تان بنوشید. در این صورت در زمان ورزش و بعد از آن بیشتری خواهید داشت.

بهترین دوز مصرف قهوه برای بدنسازی

همان‌طور که گفتیم، بهتر است حدود یک ساعت قبل از تمرین، قهوه برای لاغری و بهبود عملکردتان در بنوشید و دوز کافئین را به ازای هر کیلوگرم وزن‌تان زیر 9 میلی گرم نگه دارید. دوزهای زیاد کافئین می‌تواند عوارض جانبی مانند بی خوابی ایجاد کند.

اگر یک ورزشکار حدود 68 کیلوگرمی هستید، دوز توصیه شده شما تقریباً 340 تا 409 میلی گرم کافئین برای یک روز ​​است. اگر قبلاً هرگز کافئین مصرف نکرده‌اید، مقدار اولیه توصیه شده آن 136 تا 204 میلی گرم یا 2 تا 3 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن است. یک فنجان قهوه حاوی حدود 95 تا 100 میلی گرم کافئین است.

افرادی که باردار هستند یا دارای شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا، رفلاکس اسیدی یا حساسیت به کافئین هستند، نباید بدون مشورت با پزشک خود بیش از حد مجاز قهوه برای لاغری بنوشند

دکمه بازگشت به بالا