اجتماعیبرترین های کسب و کار

برای پوست گندمی چه رنگ روسری مناسب است؟

کدام رنگ شال و روسری به پوست شما می‌آید؟

برای انتخاب شال و روسری نکات و قواعدی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه کنید، می‌توانید استایلی متفاوت و شیک برای خود بسازید. انتخاب رنگ شال و روسری مناسب، یکی از ساده‌ترین کارها برای متفاوت کردن یک تیپ همیشگی است. شال و روسری از اکسسوری‌های مهم بشمار می‌روند و هماهنگ بودن آن‌ها با رنگ پوست، مانتو و سایر لباس‌ها اهمیت زیادی دارد. پس اگر شما هم در پی یافتن رنگ شال برای پوست گندمی یا رنگ روسری مناسب پوست سبزه یا سفید هستید، با ما در مجله میس رز همراه باشید.

شال و روسری متناسب پوست سفید (روشن)

بهترین رنگ روسری برای پوست سفید یا روشن می‌تواند رنگ‌های قوی مثل قرمز، آبی یا سبز باشد. از روسری‌هایی با رنگ‌های خیلی روشن یا بیش از حد کم‌رنگ استفاده نکنید، چرا که ممکن است این رنگ‌ها پوست شما را بی‌حال نشان دهند.

اگر می‌خواهید از رنگ‌های روشنی مانند شیری یا سفید استفاده کنید بهتر است سراغ یک روسری طرح‌دار بروید. یک شال سفید ساده برای پوست‌هایی با تناژ رنگی خیلی روشن نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

شال متناسب پوست گندمی و سبزه (متوسط)

برای پوست‌هایی با رنگ متوسط که نه خیلی تیره و نه خیلی روشن هستند، طیف وسیعی از رنگ‌ها مناسب است و انتخاب رنگ شال و روسری کار سختی نیست. برای مثال می‌توانید سراغ رنگ‌های سبز یا آجری روشن بروید. روسری‌هایی با پارچه‌ براق در تناژ رنگی سرمه‌ای یا زرشکی هم انتخاب‌های مناسبی هستند.

رنگ شال روشن می‌تواند پوست سبزه یا گندمی را روشن‌تر نشان دهد، در حالی‌که رنگ‌های تیره‌تر ظاهر این نوع پوست را به سمت تیرگی  متمایل می‌کند. البته رنگ‌های سفید و مشکی هم می‌توانند این نوع پوست را بسیار زیبا نشان دهند. در کل اگر رنگ پوست متوسط (نه خیلی تیره و نه خیلی روشن) داشته باشید، می‌توانید با توجه به تیپ، سلیقه و آرایش صورت خود با آزادی بیش‌تری در دنیای رنگ‌ها و طرح‌ها دست به انتخاب شال و روسری بزنید.

 روسری و شال متناسب پوست تیره

نکته مهم برای افرادی با پوست تیره این است که سراغ روسری‌هایی با رنگ مات و کدر نروند. رنگ‌های مات و کدر باعث می‌شود بازتاب رنگ شال و روسری، درخشش طبیعی پوست این افراد را از بین ببرد. برای مثال به جای طوسی بهتر است سراغ رنگ موشی بروید و البته آبی کاربنی و زرد روشن را نیز فراموش نکنید. رنگ‌های نزدیک به رنگ خاکی و هم‌چنین بازی با رنگ‌های ارغوانی و بنفش هم می‌تواند زیبایی شما را دوچندان کند.

اگر به فکر انتخاب رنگ شال و روسری متناسب برای تیپ جدید خود هستید، به این قواعد توجه کنید. فراموش نکنید روسری و شال یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها در تیپ شماست و احتمالا بیش از همه لباس‌ها و جزئیات دیگر در ظاهر شما دیده می‌شود. پس همیشه سراغ خرید شال‌ها و روسری‌های باکیفیتی بروید که استایل شما را ارتقا می‌دهند.

شال و روسری مناسب برای رنگ پوست‌های مختلف + راهنمای خرید

انتخاب شال و روسری مناسب برای هر فرد و هماهنگ با صورت و لباس معمولا جز دغدغه های خانم ها است.

به گزارش میس رز روسری (به انگلیسی SCARF) مثل شال (SHAWL) در واقع یک اکسسوری (ACCESSORY) مورد نیاز پوشش بانوان بوده که می‌تواند علاوه بر پوشش سر، نقش مکمل تیپ را در طراحی استایل های فصلی کژوال و رسمی ایفا کند. بانوان همواره روسری‌هایی دارند که آنها را متناسب با پوشش خود، مکان مربوطه و به تناسب فرم صورت و رنگ پوست هماهنگ می‌کنند.

چرا انتخاب شال و روسری مناسب اهمیت دارد؟

حتماً شما هم به این مورد برخورد کرده‌اید که مثلاً از شدت خستگی و بی خوابی چشمانتان را به زور باز نگه داشته‌اید، اما دوستانتان می‌گویند امروز چه صورت بشاشی داری! و یا برعکس، یک روز احساس می‌کنید از همیشه سر حال تر هستید، اما اطرافیانتان نگران صورت بی حال شما هستند. می‌دانید دلیل آن چیست؟ خیلی ساده است، این قضیه بر می‌گردد به انتخاب رنگ شال و روسری شما که تناسب و عدم تناسب آن با رنگ پوست صورت، چهره متفاوتی از شما نشان می‌دهد.

شال و روسری از اکسسوری های مهم در استایل به شمار می‌آیند، زیرا در بالاترین قسمت لباس‌ها و در مجاورت صورت قرار می‌گیرند. معمولاً خانم‌ها به دنبال سِت کردن شال و روسری با مانتو، کفش و سایر لباس‌های خود هستند اما باید بدانید که در مرحله نخست باید رنگ شال و روسری را با رنگ پوست صورت خود هماهنگ کنید و به این فکر کنید که به صورتتان می‌آید یا نه.

تعیین سردی و گرمی پوست

پوست انسان علاوه بر روشن و تیره بودن دارای ویژگی سردی و گرمی هم هست.

اینکه پوست شما، سرد است یا گرم یا خنثی، در انتخاب رنگ شال و روسری مناسب بسیار تأثیرگذار است. پوست‌های گرم، تنالیته زرد و نارنجی دارند و تنالیته پوست‌های سرد، به آبی و صورتی متمایل است. معمولاً به دو روش ساده می‌توان سردی و گرمی پوست را تعیین کرد.

تعیین سردی و گرمی پوست بر اساس رنگ رگ‌ها

به مچ دست خود در نور طبیعی آفتاب نگاه کنید. اگر رگ‌های روی مچ دستتان سبز بود، رنگ پوست شما گرم است و اگر رگ‌ها آبی یا بنفش هستند، شما دارای رنگ پوست سرد هستید.

تعیین سردی و گرمی پوست با استفاده از زیورآلات طلا و نقره

به مچ یکی از دست‌های خود یک دستبند طلایی و به مچ دیگرتان، دستبند نقره‌ای ببندید و در نور طبیعی آفتاب به آنها نگاه کنید.

اگر دستبند نقره‌ای، پوست شما را شفاف‌تر و زیباتر نشان دهد، پوست شما سرد است و اگر با جواهرات طلایی پوست شاداب‌تر و سر حال تری دارید، شما دارای رنگ پوست گرم هستید. اگر هم وضعیتی میان این دو مورد دارید، رنگ پوست شما خنثی است.

شال و روسری مناسب برای رنگ پوست گرم

رنگ‌های گرم، بهترین انتخاب برای رنگ پوست‌های گرم هستند. رنگ‌هایی همچون قرمز، نارنجی، قهوه‌ای و شتری تیره از رنگ‌های جذاب و مناسب برای پوست‌های گرم هستند.

شال و روسری مناسب برای رنگ پوست سرد

اگر رنگ پوست شما سرد است، رنگ‌های سرد روی پوست شما زیباتر به نظر می‌رسند و صورتتان را شاداب‌تر می‌سازند. رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، بنفش برای این نوع پوست بسیار مناسب است. صورتی لطیف، یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای پوست‌های سرد است. شال و روسری شما می‌تواند ترکیبی از رنگ‌های مختلف باشد اما بهتر است رنگ غالب آن را سرد انتخاب کنید.

شال و روسری مناسب برای پوست‌های خنثی

افرادی که رنگ پوست خنثی دارند در دسته افراد خوش شانس قرار می‌گیرند زیرا در انتخاب رنگ روسری و شال، هیچ گونه محدودیتی ندارند. این افراد می‌توانند بسته به سلیقه خود رنگ شال و روسری خود را از میان تمام طیف‌های رنگی از سرد تا گرم انتخاب کنند.

شال و روسری مناسب برای پوست روشن

اگر پوست شما سفید و روشن است، از رنگ‌های نیره و قوی مثل قرمز، آبی و سبز استفاده کنید.

از شال و روسری‌هایی با رنگ‌های خیلی روشن و متمایل به سفید استفاده نکنید چون حتماً اطرافیانتان به شما خواهند گفت که مثل ماست شده‌اید! اما اگر واقعاً به رنگ‌های روشن علاقه دارید، بهتر است به سراغ یک روسری یا شال طرح دار بروید که زمینه آن رنگ روشنی دارد.

شال و روسری مناسب برای پوست تیره

اگر پوست تیره ای دارید، هرگز به سراغ رنگ‌های تیره ای مثل قهوه‌ای، بنفش تیره، آبی تیره و… نروید و به جای آن از رنگ‌های روشن استفاده کنید. بهترین انتخاب برای شما، سفید، لیمویی، صورتی روشن، آبی روشن، رنگ‌های پاستلی و بسیاری از تناژهای رنگ سبز خواهد بود.

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که هرگز به سراغ شال و روسری‌هایی با رنگ کدر و مات نروید. رنگ‌های کدر و مات باعث می‌شوند بازتاب رنگ شال و روسری، درخشش طبیعی پوست را از بین ببرد. برای مثال، به جای خاکستری از رنگ موشی و به جای سورمه ای از آبی کاربنی استفاده کنید که درخشندگی بیشتری دارند.

شال و روسری مناسب برای پوست متوسط (گندمی و سبزه)

اگر پوست متوسط و گندمی دارید، یعنی پوستی که نه خیلی روشن است و نه خیلی تیره، انتخاب وسیعی از رنگ‌ها را پیش رو دارید. مثلاً رنگ‌های سبز و آجری روشن و یا حتی روسری‌هایی با پارچه براق در تناژ رنگی سورمه ای یا زرشکی.

شال و روسری روشن، این نوع پوست را روشن‌تر نشان می‌دهد در حالی که رنگ‌های تیره‌تر، ظاهر این پوست را به طرف پوست‌های تیره‌تر متمایل می‌سازند. رنگ‌های خنثی یعنی سفید، مشکی و خاکستری نیز انتخاب مناسبی برای این رنگ پوست هستند. اگر پوست گندمی با تناژ سرد دارید، کرم پاستلی، سورمه ای، سبز چمنی و سفید را امتحان کنید. اما اگر پوست شما گندمی با تناژ گرم است، بنفش پاستلی، عنابی، آجری روشن و مشکی انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

انتخاب شال و روسری بر اساس رنگ پوست

در مقاله شال یا روسری به طور مفصل درباره اینکه کجا و با چه استایل شال بپوشیم و کجا و با چه استایل روسری صحبت کردیم. در هنگام خرید شال و روسری باید توجه داشته باشید که قبل از اینکه یه روسری یا شال با لباس هاتان هماهنگ باشد باید به رنگ پوست صورت تان بیاید. در واقع شما باید رنگ شال و روسری تان را با توجه به رنگ پوست تان انتخاب کنید. شاید به همین دلیل است که رنگ های نود یا خنثی اینقدر پرطرفدار هستند. اما حتی انتخاب رنگ خنثی نامناسب هم چهره شما را خسته، خجالتی و بی حال نشان می دهد. در این آموزش از سری آموزش های کاربردی فروشگاه تخصصی شال و روسری میس رز قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین رنگ حجاب شال یا روسری را انتخاب کنید که کاملا با رنگ پوست تان متناسب باشد. با ما همراه باشید.

روش تشخیص سردی و گرمی رنگ پوست

برای اینکه ببینیم چه رنگی به صورت ما می آید اول باید ببینیم پوست ما چه رنگی است. ولی آیا می دانید تنالیته ی رنگی پوست صورت تان در طیف سرد تا گرم کجا قرار دارد؟ همه ما در یکی از این دسته ها قرار داریم: گرم، سرد و خنثی

برای فهمیدن این موضوع می توانید از آزمایش دستبند طلایی استفاده کنید. یک دستبند طلایی را روی مچ یکی از دست ها و یک دستبند نقره ای را روی مچ دست دیگرتان قرار دهید و ببینید با کدام دستبند پوست شما سرحال تر به نظر می رسد.

رنگ پوست تان سرد است یا گرم؟

اگر دستبند نقره ای پوست شما را شفاف تر و زیباتر نشان میدهد تن رنگ پوست شما سرد است و اگر با رنگ طلایی پوست خوش رنگ تری دارید تن پوست شما گرم است. اگر هم هر دو به دست تان می آیند پس رنگ پوست خنثی ای دارید.

روش دیگر این است که رگ های مچ دست تان را بررسی کنید. اگر آنها آبی رنگ هستند شما رنگ پوست سردی دارید. اگر سبز دیده می شوند رنگ پوست تان گرم است. و در نهایت اگر به رنگ بنفش نزدیک ترند شما خنثی هستید. یک روش ساده تر این است که بروید جلوی آیینه. و آن شال یا روسری را جلوی صورت تان بگیرید. اگر باعث تیره و کدر شدن رنگ پوست تان می شود رنگ مناسبی برای شما نیست. همچنین اگر باعث روشنی، شادی و طراوت پوست تان شد بدانید که همان رنگ گمشده شماست! خب برویم سر وقت اصل مطلب و حالا که فهمیدید رنگ پوست تان چه طیفی است ببینیم چه شال و روسری ای می توانید استفاده کنید.

چه شال و روسری به صورتم میاد؟

روسری و شال نزدیک ترین بخش لباس به صورت شماست و اگر آن را درست انتخاب کنید بازتاب رنگش حتی می تواند به زیباتر شدن پوست تان کمک کند. در واقع در بسیاری از مواقع که ما از انتخاب شال و روسری مان راضی نیستیم به این دلیل است که اصلا آن رنگ انتخابی مناسب برای پوست صورت مان نیست.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا