فرهنگ و هنر

مسیر حرکت فرهنگی را بر ریل آرمان‌های انقلاب قرار می‌دهیم

دانا نیوز/همدان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ بر این استوار هستیم که مسیر حرکت فرهنگی را بر ریل آرمان‌های انقلاب قرار دهیم و این کار در حال انجام است، گفت: امروز فضا تغییر کرده و در حکمرانی نوین بنا این است که کار در دست مردم باشد.

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه ۲۹ دی در یادواره ۱۲۶ شهید والا مقام کبودراهنگ در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف دولت مشغول خدمتگزاری به مردم است تا بتوانیم بخشی از عقب‌ماندگی‌ها را در کوتاه‌مدت به سامان برسانیم چراکه حق مردم این است که حل مشکلات را به‌زودی ببینند و خواهند دید.

وی تصریح کرد: مردم با قوت و اقتدار و علم بر اینکه مساجد سنگرهای اسلام هستند در مساجد حضور دارند. مردم  کبودراهنگ از جمله مردمانی‌اند که پایبند به مساجد هستند چراکه مساجد محدثه انقلاب بوده و علت مبقیه انقلاب نیز همین مساجد است.

اسماعیلی با بیان اینکه در دولت سیزدهم یکی از شعارهای ما نهضت بازگشت به مساجد است، تصریح کرد: روحانیت و جوانان پرشور انقلاب باید در مساجد به برنامه‌ها، کرسی‌های تلاوت قرآن، بحث روشنگری و جهاد تبیین به عنوان سنگر حفظ و اعتلای انقلاب نگاه کنند؛ چراکه همین مساجد در ایام دفاع مقدس پیروزی را به نام مردم رقم زد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ بر این استوار هستیم که مسیر حرکت فرهنگی را بر ریل آرمان‌های انقلاب قرار دهیم و این کار در حال انجام است، افزود: امروز فضا تغییر کرده و در حکمرانی نوین فرهنگ جمهوری اسلامی بنا این است که کار در دست مردم باشد، گروه‌های مردمی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اینها متصدی هستند و دولت و حاکمیت نقش حامی و تسهیل‌گر و تنظیم‌گر دارد و کار در اختیار مردم است و ما با قوت بر این آرمان خود وفاداریم تا مردم به عنوان کنشگران اصلی عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال‌جاری تصریح کرد: مردم کبودراهنگ همواره صدرنشین مشارکت حداکثری در انتخابات مختلف بوده‌اند و به طور قطع همانند دیگر ملت ایران اسلامی از احزاب‌ها و سلیقه‌های مختلف و تنوع دیدگاه‌های متفاوت با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رأی حماسه بزرگی را در ۱۱ اسفند، در این روز تاریخی خلق و خواب دشمنان را آشفته خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز در اوج دوره قدرت و اقتدار خود است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد ما را نسبت به گذشته نادم و پشیمان و نسبت به آینده ناامید کند و این مکر ناامیدی، مکر و حربه شیطان است بنابراین ما باید نسبت به گذشته پرافتخار خود و دستاوردهایی که شهدا برای ما داشتند، آگاه باشیم و به آن ببالیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در دوره جنگ تحمیلی از ۱۸ کشور دنیا اسیر داشتیم، ادامه داد: همه دنیا برای نابودی ایران اسلامی بسیج شده بودند اما انقلاب ماند و دشمنان انقلاب رفتند، انقلاب ماند و جهانخواران شکست خوردند و نام امام راحل درخشان‌تر از گذشته در دنیا در حال نورافشانی بوده و حزب بعث با ذلت تمام دهه‌هاست که از بین رفته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی مسیر دشواری را پشت سر گذاشت و نزدیک فتح قله است، انقلاب ایران اسلامی امروز در برابر همه توطئه‌ها که دشمنان در حال طراحی هستند با قوت از همه آنها عبور کرده و می‌کند، این خاصیت انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به واسطه خون  مطهر و پاک شهدایی که به پای درخت این انقلاب ریخته شده، بیمه شده است، گفت: ایران اسلامی با وجود دهه هشتادی و نودی‌ها با قوت در حال پیشروی است و ذره‌ای نسبت به آن تردید نداریم. امروز روزهای خوب و رو به جلوی ایران اسلامی است و همه ما میراث‌داران شهدای ایران اسلامی هستیم.

انتهای پیام 

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا