ورزشی

باشگاه استقلال: پنجره نقل و انتقالاتی به‌زودی باز می‌شود

معاون حقوقی باشگاه استقلال از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، در حالی که تحلیل برخی رسانه‌ها از محتویات سامانه تازه تاسیس فیفا  پیرامون محرومیت باشگاه‌های ایرانی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه‌ها منجر به انتشار شایعه محکومیت سنگین باشگاه استقلال در نقل و انتقالات شده و همین تفسیر، نگرانی هواداران استقلال را به همراه داشته، رسانه رسمی باشگاه استقلال صحت و سقم این تفسیرها را از دکتر بختیاری، معاونت حقوقی باشگاه جویا شد که بختیاری تاکید کرد طبق قوانین فیفا، جریمه‌های تنبیهی و محکومیت‌های نقل و انتقالاتی فیفا با پرداخت بدهی و جلب رضایت شاکی منتفی می‌شود.

شایعه محکومیت این باشگاه به محرومیت از سه پنجره نقل و انتقالاتی که در فضای مجازی منعکس شده و به برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نیز راه یافته، صحت ندارد و پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به دلیل شکایت دستیاران ساپینتو به صورت موقت بسته شده است.

مکاتبات رسمی با فیفا انجام شده تا این بدهی از محل مطالبات باشگاه استقلال نزد فدراسیون جهانی فوتبال پرداخت شود و بدیهی است طبق قوانین، به محض پرداخت بدهی و اعلام وصول وکلای دستیاران ریکاردو ساپینتو، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال باز خواهد شد.

باشگاه استقلال به هواداران فهیم خود اطمینان می‌دهد مدیریت و تیم حقوقی باشگاه با جدیت پیگیر حل و فصل پرونده‌های بین‌المللی باقی مانده از فواصل گذشته هستند و با تمام توان در راه آرامش هواداران عزیز و استیفای حقوق باشگاه استقلال تلاش می‌کنند.

در همین زمینه دکتر محمدرضا بختیاری، معاون حقوقی باشگاه استقلال به رسانه رسمی باشگاه گفت: در مقررات فیفا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات دو مبنا دارد یا اهرم فشار برای پرداخت بدهی معوقه است یا مجازات انضباطی که از سوی کمیته انضباطی فیفا رسیدگی شده و رای صادر شده باشد که باشگاه استقلال خوشبختانه تا به حال محکومیت از سوی کمیته انضباطی فیفا نداشته است.

او تاکید کرد: در مقررات نقل و انتقالات فیفا، باشگاه‌ها یا طبق ماده ۱۲ مکرر که به منزله بی توجهی به احکام صادره است و یا ماده ۱۸ که ترغیب بازیکن تیم دیگر به فسخ غیر موجه است، به پنجره نقل و انتقالاتی بسته محکوم می‌شوند که باشگاه استقلال در این زمینه‌ها هم پرونده یا محکومیت نداشته و ندارد.

بختیاری ادامه داد: فیفا سامانه جدیدی راه اندازی کرده که در آن وضعیت نقل و انتقالات باشگاه‌ها هفته به هفته تشریح می‌شود. مطابق آن‌چه در سامانه فیفا آمده ما سه شاکی داریم که هر سه دستیاران ریکاردو ساپینتو هستند و مجموع مطالبات سه دستیار ریکاردو ساپینتو نزدیک به چهل و یک هزار دلار است که باشگاه حدود بیست روز پیش از طریق مکاتبه با دپارتمان مالی فیفا، موفق شد مجوز پرداخت این مبلغ را از سوی اتاق تهاتر فیفا از محل مطالبات باشگاه استقلال از فیفا به دست آورد و مبالغ مذکور از سوی واحد مالی فیفا پرداخت و مدارک آن به واحد بین‌الملل باشگاه ارسال شد.

وی افزود: پس از این مرحله باشگاه باید مراتب پرداخت و وکلای دستیاران ساپینتو مراتب دریافت را به فیفا گزارش می‌کردند که متاسفانه با تعطیلات سال نوی میلادی برخورد کردیم و امکان این مکاتبات وجود نداشت و بلافاصله پس از پایان تعطیلات، باشگاه استقلال نامه مربوطه را ارسال و از وکلای طرف مقابل درخواست ارسال تاییدیه را کرد که ظرف چند روز آینده با طی شدن این مراحل، پنجره نقل و انتقالات استقلال باز خواهد شد.

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا