علمی و پزشکی

فیلم | لحظه باشکوه نخستین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان با یک محموله مرموز

بزرگترین سازنده هواپیما در جهان، نمونه اولیه Stratolaunch مافوق صوت Talon-A، دیروز برای اولین بار بلند شد و فرود آمد. راک در نهایت می خواهد این پرنده را در آسمان رها کند تا آزمایشات اولتراسوند خود را انجام دهد.

این هواپیمای صخره ای غول پیکر این هفته با وسیله نقلیه مافوق صوت Talon-A (TA-0) بر فراز صحرای موهاوی کالیفرنیا پرواز کرد و نشان داد که می تواند ابزاری برای رهاسازی برخی از جذاب ترین پرندگان در هوا باشد. چند ماه پیش استراتولانچ اعلام کرد که امسال نیز کاری مشابه انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

براندون وود، معاون برنامه ها و عملیات StratoLaunch، طی یک کنفرانس ویدئویی گفت: «این اولین پرواز آزمایشی یکپارچه سیستم پرتاب Talon ما است. از اینجا به سمت پروازهای پیچیده تر و کاربردی تر برای تخت تست مافوق صوت خود حرکت می کنیم.

بزرگترین هواپیمای جهان در این عملیات، نمونه اولیه تالون بود که در قسمت مرکزی آن 8.5 متر و زیر دهانه بال های آن 117 متر بود. با این حال، تالون در این پرواز از راک جدا نشد. این پرواز در مجموع حدود پنج ساعت طول کشید و سنگ به حداکثر ارتفاع 7000 متری رسید. وی گفت: تمام اهداف پرواز استراتولانچ با موفقیت انجام شد.

زاخاری کارور، مدیرعامل این شرکت به خبرنگاران گفت: «از دیدن این دو وسیله نقلیه که با هم بلند می شوند و به آسمان می روند، هیجان زده هستم.

Stratolaunch در حال توسعه یک سری از هواپیماهای Talon است که به عنوان سکویی برای آزمایش های مافوق صوت عمل می کند و به حداکثر سرعت 6 ماخ یا 6 برابر سرعت صوت می رسد. پرواز روز جمعه هشتمین پرواز آزمایشی راک بود، اما اولین بار بود که هواپیما یک پرنده دیگر را حمل می کرد.

این شرکت اکنون در حال آزمایش انتشار TA-0 در ماه دسامبر است و در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات، اولین پرواز مافوق صوت TA-1 در سال 2023 انجام خواهد شد.

5858

دکمه بازگشت به بالا