اجتماعی

۵۰ هزار تصادف از ابتدای طرح نوروزی تاکنون به ثبت رسیده است

دانا نیوز/قزوین رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی حدود ۵۰ هزار تصادف به ثبت رسیده که ۴۳ هزار مورد از آن‌ها مربوط به تصادفات خسارتی است، گفت: متأسفانه در این تصادفات ۳۲۱ نفر از هموطنان جان باخته و ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سردار سید تیمور حسینی امروز سوم فروردین در بازدید از محورهای مواصلاتی استان قزوین اظهار کرد: طرح ترافیکی ویژه نوروز از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و با شروع سفرهای نوروزی و افزایش میزان ترددها از ۲۹ اسفند ماه به اوج خود رسیده است.

وی افزود: محورهای تهران – قزوین که در ادامه به زنجان و تبریز منتهی می‌شود جزو سه محور پر تردد کشور بوده که بیشترین بار ترافیکی در این محورها مربوط به آزاد راه قزوین – کرج است.

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن اشاره به افزایش ۱۳ درصدی تردد هموطنان از آزاد راه قزوین – کرج نسبت به سال گذشته، به ترافیک سنگین در محورهای شمالی جاده چالوس اشاره کرده و یادآور شد: به منظور تسهیل در رفت و آمد هموطنان، صبح امروز طرح محدودیت تردد یک ساعت زودتر در این محور اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای از مهم‌ترین دغدغه‌های فراجا به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی است، تصریح کرد: توجه به نکات ایمنی، پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و پرهیز از رانندگی در حالت خواب‌آلودگی از مهم‌ترین درخواست‌های پلیس از رانندگان است که درصد بالایی از تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی حدود ۵۰ هزار تصادف به ثبت رسیده که ۴۳ هزار مورد از آن‌ها مربوط به تصادفات خسارتی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این تصادفات ۳۲۱ نفر از هموطنان جان باخته و ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

این مقام انتظامی در پایان ضمن تأکید بر پرهیز رانندگان از ترددهای شبانه، گفت: امیدواریم با مشارکت و همراهی بیشتر مردم که مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در کاهش تصادفات بوده و با تلاش‌ها و تمهیداتی که در مجموعه راهداری، حمل‌ونقل و دستگاه‌های امدادی صورت گرفته، بتوانیم تردد ایمنی برای هموطنان عزیز داشته باشیم.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا