برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

هزینه آمبولانس از تهران به اصفهان (عوامل موثر)

ویژگی های حمل و نقل پزشکی با آمبولانس یا VSL

آمبولانس یا VSL از راه دور فقط برای سفرهای “طولانی” طراحی شده است . بیمار نمی تواند این نوع انتقال را برای سفر در داخل شهر یا شهر همجوار درخواست کند.

افرادی که درمان آنها در بیمارستان ادامه دارد و مایل به مراقبت در یک مرکز بهداشتی درمانی در شهر دیگری هستند و یا برای جابجایی از منزل با وسیله نقلیه شخصی مناسب نیستند، می توانند با حمایت تیم سلامت با آمبولانس یا VSL  و به آدرس های خود در شهرهای مختلف منتقل شوند. این یک سرویس حمل و نقل بدون توجه به مسافت است.

در حین حمل و نقل پزشکی در آمبولانس، یک پزشک، یک پرستار یا دو امدادگر برای همراهی بیمار در نظر گرفته می شود. کادر پزشکی در طول سفر مراقب وضعیت سلامتی بیمار هستند. در صورت بروز عارضه، پزشک به سرعت مداخله می کند و مراقبت های ویژه یا مراقبت های اورژانسی را انجام می دهد. یکی از بستگان بدون هزینه اضافی مجاز است بیمار را همراهی کند.

این یک جایگزین اقتصادی تر برای حمل و نقل با آمبولانس هوایی یا هواپیمای مسافربری است. البته، فقط تیم پزشکی می تواند تصمیم بگیرد که آیا بیمار می تواند حمل و نقل را در یک وسیله نقلیه پزشکی زمینی تحمل کند یا خیر. در واقع این نوع حمل و نقل بیشتر از، راه های هوایی طول می کشد. با این حال، در شرایط خاص، سفر با آمبولانس سریعتر از حمل و نقل با هواپیما است، مانند مسیر تهران  _  اصفهان، در واقع در طول پرواز، هنوز هم لازم است که انتقال زمینی بین فرودگاه و بیمارستان ها فراهم شود. همه این مراحل زمان بر است، در حالی که در زمینه حمل و نقل پزشکی با آمبولانس یا VSL، سفر قطع نمی شود.

هزینه آمبولانس از تهران به اصفهان چقدر است؟

تماس با آمبولانس همیشه ایمن تر از انتقال بیماران با ماشین شخصی است. همانطور که در بالا ذکر شد، وسایل نقلیه پزشکی، از قبل دارای یک خدمه واجد شرایط برای اطمینان از نظارت پزشکی بر بیمار هستند. در نتیجه بیمار از حداکثر راحتی برخوردار است.

بنابراین هر حمل و نقل پزشکی فوری یا غیر فوری، صرف نظر از وضعیت سلامتی بیمار، هزینه دارد. از این رو، اگر کنجکاو هستید که بدانید هزینه آمبولانس از تهران به اصفهان چقدر است؟ با مطالعه این مقاله همه چیز را خواهید دانست.

هزینه آمبولانس از تهران به اصفهان به عوامل مختلفی از جمله وضعیت سلامت روحی و جسمی بیمار، تجهیزات و نیازهای بیمار، تاریخ سفر و محل عزیمت و ورود، بستگی دارد.

زمانی که بیمار در شرایط وخیم روحی و جسمی قرار گرفته باشد و نیاز به معاینات منظم، مراقبت های فوری و … داشته باشد، آمبولانس راه دور بهترین گزینه انتقال خواهد بود تا به بیمار اجازه دهد در امنیت کامل سفر کند. اما هزینه آمبولانس از تهران به اصفهان چقدر است؟

ابتدا باید بدانید که قیمت گذاری این حمل و نقل پزشکی به چند شکل انجام می شود.

بسته دپارتمان:

برای هر شرکت حمل و نقل پزشکی، نرخ اعمال شده مربوط به بخشی است که شرکت در آن واقع شده است. البته با توجه به نوع آمبولانس، بسته دپارتمان تغییر می کند.

بسته تراکم

این شکل از قیمت گذاری مربوط به حمل و نقل پزشکی منحصراً در محله های شهری مشخص شده در هر بخش انجام می شود. نرخ ثابت مربوط به 3 کیلومتر اول سفر با شارژ است. ارزش آن از ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر متغیر است.

نرخ یک کیلومتر

نرخ حمل و نقل پزشکی نیز با توجه به مسافت طی شده توسط وسیله نقلیه پزشکی تغییر می کند. به طور کلی، نرخ  هر یک کیلومتر 700 تومان  و ۷۵ درصد مبلغ ورودی شهر مبداء است.

البته می توانید با تامین اجتماعی تماس بگیرید تا از باز پرداخت هزینه های حمل و نقل خود مطلع شوید. در هر صورت به منظور بهره مندی از پوشش، نیاز به نسخه پزشکی از پزشک معالج دارید که مشخص کند حمل و نقل پزشکی ضروری است. بنابراین مستقیماً با مشاوری از صندوق بیمه خود صحبت کنید. آن ها به شما شرایط پوشش هزینه های حمل و نقل را توضیح می دهند.

به غیر از آن، در صورت داشتن بیمه تکمیلی خصوصی با آن ها تماس بگیرید. در واقع، شرایط آنها نسبت به صندوق بیمه اولیه سلامت انعطاف پذیرتر است.

هزینه آمبولانس از تهران به اصفهان به صورت خصوصی چقدر است؟

تعرفه های حمل و نقل آمبولانس خصوصی دقیقاً همان شکل هایی است که در بالا ذکر شد.

یک بسته دپارتمان

قیمت هر کیلومتر

یک بسته تجمعی

البته لازم به ذکر است که هر شرکت حمل و نقل پزشکی خصوصی ابتدا باید تأییدیه استانی را در اختیار داشته باشد. علاوه بر این، خدمه وسایل نقلیه پزشکی باید شرایط مورد نیاز زیر را داشته باشند از جمله:

  • چراغ های اخطار و چراغ های بدخیم.
  • یک صلیب منظم با 6 شاخه.
  • نام شرکت حمل و نقل پزشکی روی خودروی پزشکی نوشته شده باشد.
  • نام شخص حقوقی یا حقیقی دارای تاییدیه.
  • برانکارد: آمبولانس باید دارای حداقل 2 تسمه مهار باشد که به سرعت باز شوند.

میزان دقیق این ملبغ را می توانید با تماس با مراکز آمبولانس خصوصی بدست آورید. صفحه شماره آمبولانس خصوصی (شرایط + ثبت درخواست) اطلاعات معتبری در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهد.

هزینه اضافی برای کرایه آمبولانس چقدر است؟

هزینه حمل و نقل آمبولانس بسته به جدول زمانی می تواند کمی افزایش یابد.

  • در طول شب : از ساعت 20 تا 8 صبح، نرخ خودروهای پزشکی به بیش از 75 درصد نرخ روزانه افزایش می یابد.
  • آخر هفته ها و تعطیلات عمومی : حمل و نقل هر بار 50 درصد افزایش می یابد:

           پنچ شنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 8 شب

            جمعه ها تمام روز

  • تعطیلات رسمی از ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر

لازم به ذکر است که این افزایش ها تنها زمانی اعمال می شود که بیش از نیمی از حمل و نقل در زمان های ذکر شده انجام شود.

مکمل هزینه های حمل و نقل پزشکی

به این هزینه ها هر گونه مکمل در صورت موارد زیر اضافه می شود:

  • حمل و نقل فوری : حمل و نقل فقط پس از دریافت مدرک حمل و نقل اضطراری از پزشکان یا پزشک تنظیم کننده مرکز انجام می شود.
  • حمل و نقل نوزاد نارس : شامل استفاده از انکوباتور است.
  • حمل و نقل به فرودگاه ها، ایستگاه های قطار یا بنادر : امدادگران وظیفه سوار شدن و پیاده شدن را بر عهده می گیرند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا