ورزشی

ترکش اعتصاب نویسندگان هرروز بیشتر از دیروز

تولید فصل آخر «چیز‌های عجیب» به تعویق افتاد؛

برادران دافر اعلام کردند تا زمان پایان اعتصابات انجمن نویسندگان آمریکا، تولید فصل پنجم و پایانی سریال «چیز‌های عجیب» را آغاز نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتصاب سراسری و گسترده انجمن نویسندگان آمریکا، هر روز دامنه بیشتری پیدا می‌کند و سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های اینترنتی و کابلی یکی پس از دیگری، با این اعتصاب وارد چالش می‌شوند.

یکی از آخرین مواردی که به این اعتصابات مربوط می‌شود، عقب افتادن زمان فیلمبرداری فصل آخر سریال «چیز‌های عجیب» است. مت و راس دافر، سازندگان اصلی این سریال که قرار بود پروسه تولید فصل آخر آن را در هفته‌های آتی آغاز کنند، به طور رسمی اعلام کردند که تولید فصل پنجم و پایانی این سریال، تا زمان اتمام اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا، آغاز نخواهد شد.

این در حالی است که در اخبار پیشین مربوط به این سریال اعلام شده بود که مراحل پیش تولید آن در بهار، آغاز فیلمبرداری در مرداد ماه و انتشار آن در سال آینده میلادی خواهد بود، اما با اتفاقات به وجود آمده و خوابیدن این پروژه پرطرفدار شبکه نتفلیکس، به نظر می‌رسد باید روز‌هایی که پیش از این اعلام شده بود را فراموش کرد.

انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) بعد از انجام مذاکرات بی‌سرانجام با انجمن تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون (AMPTP) از هزاران عضو خود از جمله نویسندگان شو‌های شبانه، سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های پرطرفدار اینترنتی که در نیویورک و لس آنجلس حضور دارند خواست که دست از کار بکشند و اعتصاب کنند.

این درخواست خیلی زود مورد استقبال نویسندگان قرار گرفت و از همان اولین روز اعتصاب سراسری نویسندگان آمریکا، بسیاری از چهره‌های مطرح این حوزه به خیابان‌های لس‌آنجلس و نیویورک آمدند و گروه گسترده‌ای از دست به قلمان نیز از حضور در پروژه‌های روزانه خود دست کشیدند.

این مواجهه میان انجمن نویسندگان و انجمن تهیه‌کنندگان در این روز‌ها به جا‌های عجیب و غریبی کشیده شده است، تا جایی که گروهی دیگر از نویسندگان تهدید کرده‌اند که پایان سریال «وراثت» که برای شبکه اچ‌بی‌او است را لو می‌دهند. حالا باید دید آیا تهیه‌کنندگان و استودیو‌های فیلمسازی در مقابل خواسته‌های نویسندگان تسلیم می‌شوند یا خیر؟!

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا