علمی و پزشکی

رقیب چینی ChatGPT وارد میدان شد

یکی از مهم‌ترین موضوعات امروزه صنعت فناوری، هوش مصنوعی و رقابت غول‌های مختلف بر سر آن است و در طول چند سال گذشته شاهد معرفی مدل‌های هوش مصنوعی زیادی ازجمله ChatGPT از OpenAI بوده‌ایم. حالا شرکت چینی بایدو (Baidu) نیز اعلام کرده است که قصد دارد سرویس چت‌بات هوش مصنوعی خود را که شبیه به ChatGPT است، توسعه دهد.

طبق گزارش بلومبرگ که براساس گفته‌های یکی از منابع نزدیک به بایدو تهیه شده است، بزرگ‌ترین موتور جستجوی چین قصد دارد در ماه مارس یک برنامه کاربردی به سبک ChatGPT را معرفی کند و در ابتدای کار، از آن در موتور جستجوی خود استفاده خواهد کرد. این ابزار که هنوز نام آن مشخص نشده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا مانند پلتفرم محبوب OpenAI نتایج جستجو خود را به سبک مکالمه دریافت کنند.

افزایش سهام بایدو با خبر توسعه مدل مشابه ChatGPT

بایدو

بلومبرگ در گزارش خود ذکر کرده است که پس از انتشار آن، سهام این شرکت تا ۵.۸ درصد افزایش یافته که تقریباً در چهار هفته گذشته، بیشترین رشد روزانه آن بوده است.

بایدو در چند سال گذشته، برای انتقال کسب‌وکار خود از بازاریابی آنلاین به فناوری‌های عمیق‌تر، میلیاردها دلار را صرف تحقیق در زمینه هوش مصنوعی کرده است.

غول چینی همراه با گروه علی‌بابا، تنسنت و ByteDance صنعت فناوری چین را کنترل می‌کنند. غول چینی پس از عقب‌افتادن از رقبای خود در عرصه‌هایی مانند تبلیغات موبایلی، ویدیو و شبکه‌های اجتماعی، در تلاش است تا رشد خود را دوباره احیا کند. علاوه بر تحقیق در زمینه هوش مصنوعی، این شرکت اکنون نیز درحال توسعه فناوری رانندگی خودران خود است.

ChatGPT، ابزار هوش مصنوعی شرکت OpenAI، از زمان عرضه عمومی در نوامبر، موردتوجه بسیار زیادی قرار گرفته و اخیراً نیز اعلام شده که تعداد کاربران روزانه آن در ۴۰ روز به بیشتر از ۱۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین چت‌بات OpenAI تاکنون در چندین آزمون دانشگاهی شرکت کرده و آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

۲۲۷۲۲۷

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا