برترین های کسب و کارعمومی

رنکینگ پاکت بیلیارد ایران

آشنایی با ورزش بیلیارد

نوعی بازی است که در فضای سرپوشیده در میزی مربعی (پوشیده با پشم سبز) با 3 یا 15 گوی و میله ای چوبی بازی می شود. بیلیارد در ایران با روشی مأخوذ از روسیه بازی می شود. هر یک از گوی ها را شار (روسی گوی) خوانند. تاریخ اختراع بیلیارد معلوم نیست. در فرانسه نوعی بیلیارد در قرن 16 م. رواج داشت، و پیش ازآن هم بازی شبیه آن معمول بود. در انگلستان بیلیارد در زمان شکسپیر رایج بود.

بیلیارد

ورزش بیلیارد یک ورزش سرگرم کننده و جالب است که طرفداران خاص خود را دارد، این ورزش در ابتدا در فضای باز انجام می شد اما پس از مدتی به مکان های سربسته بر روی میز پوشیده از پارچه سبز که شبیه به چمن بود تغییر مکان یافت.

نخستین چیزکه باید دربارهٔ بیلیارد بدانید این است که این ورزش برخلاف ورزش های توپی دیگر دارای توپ های زیادی است. بیلیارد ورزشی است که در فضایی سرپوشیده و بر روی میزی مستطیل شکل (table) و به همراه گوی های که به آن ها توپ (ball) گفته می شود و توسط چوب (cue) یا همان وسیله ای که توسط آن به توپهای بیلیارد ضربه زده می شود انجام می شود. این ورزش بر اساس دسته بندی فدراسیون جهانی به دو رشته زیر تقسیم بندی می شود. پاکت بیلیارد (pocket billiard) اسنوکر (snooker)

اولین دوره مسابقات رنکینگ پاکت بیلیارد بانوان استان به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار می شود. بازی های بیلیارد امروزه در سه نوع SNOOKER (اسنوکر) ، pool (پول) ، و کارامبول (carom ball) انجام می شود. مشهورترین بازی های بیلیارد اسنوکر و زیر مجوعه های بازی POOL روش هایی مانندBALL ۸ ، BALL 9 ، و ۱۰ BALL هستن

رئیس هیات بولینگ ، بیلیارد و بولس همدان از برگزاری مسابقات رنکینگ در رشته پاکت به مناسبت بزرگداشت دهه فجر جهت ارتقای سطح کیفی بازیکنان خبر داد.

همدان-رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان همدان گفت:مسابقات رنکینگ در رشته پاکت بیلیارد به مناسبت بزرگداشت دهه فجر و باهدف ارتقای سطح کیفی بازیکنان در همدان برگزار خواهد شد.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان فارس گفت: بیست‌ودومین رنکینگ کشوری پاکت بیلیارد آقایان از بیست‌وسوم تا بیست‌وششم آبان‌ماه جاری در مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز درحال برگزاری است.

 

رنکینگ ثابت و سالیانه بانوان و آقایان در رشته های اسنوکر، پاکت بیلیارد و پتانک را از فایل های ضمیمه زیر دانلود نمایید.

آلبوم تصاویر

فایل های ضمیمه

مطالب مرتبط

نظرات

لطفا نظر دهید
نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد
لطفا برای نظر دادن قوانین را رعایت کنید
مواردی که باعث عدم تایید نظر شما خواهد شد
1 – تهمت ، توهین و افترا
2 – هرگونه کلامی که مصداق بی ادبی باشد

دکمه بازگشت به بالا