اقتصادیبرترین های کسب و کار

آموزش ثبت نام در بروکر آمارکتس

کارگزاری فارکس، یکی از مهمترین بخش‌های هر دوره آموزش فارکس است. بروکرهای مختلفی در بازار فارکس وجود دارند که در میان آنها، آمارکتس یکی از قدیمی ترین کارگزاری های موجود است که از سال ۲۰۰۷ شروع به فعالیت نموده، اما به تازگی میان ایرانیان معروف شده است. در این مطلب به طورکامل به معرفی و آموزش بروکر آمارکتس،ثبت نام در آمارکتس، انواع حساب آمارکتس، ورود به کابین آمارکتس، امنیت AMarkets و بررسی بروکر آمارکتس می پردازیم؛ پس اگر تصمیم دارید که از این بروکر استفاده کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بروکر آمارکتس (AMarkets) یکی از بروکرهای معتبر جهانی فارکس است که در حال حاضر با دارا بودن بیش از ۵۰۰.۰۰۰ هزار مشتری موفق یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان است.این کارگزاری فارکس با ارائه بهترین خدمات معاملاتی روز به روز در بین معامله‌گران سراسر جهان اعتماد و رضایت بیشتری را کسب می‌کند، همچنین بونوس‌های متداولی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. بروکر AMarkets دارای رگوله FSC با شماره ثبت LLC 14486/2023 است و سرعت انجام معاملات در بروکر امارکتس کمتر از ۳۰ میلی ثانیه می‌باشد که سریعترین سرعت اجرای دستورات معاملاتی در صنعت فارکس است .

بروکر آمارکتس مورد تایید و عضو الف سازمان The Financial Commission است و مزیت این مجوز موجب شده تا سرمایه مشتریان امارکتس در هر ادعا تا ۲۰.۰۰۰ یورو تحت پوشش بیمه باشد.در بروکر Amarkets این امکان فراهم شده است تا کسانی که دانش و تجربه کافی در فارکس ندارند بتوانند با سیستم کپی تریدینگ کسب درآمد کنند.از مزایای کپی تریدینگ در آمارکتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت سرمایه و ریسک
  • صرفه جویی در زمان
  • منبع درآمد برای همه ی تریدرها
  • قابل مشاهده بودن سابقه تریدرها
  • بدون دانش وارد بازار معامله شدن
  • استفاده از دانش تریدرهای حرفه‌ای

در حال حاضر با توجه به اینکه بروکرهای درجه یک دنیا به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند، می‌توان گفت بروکر آمارکتس در طول چند سال گذشته توانسته است جای خود را در بین تریدرهای ایرانی باز کند و تاکنون هیچ شکایتی اعم از واریز و برداشت گزارش نشده است.بنابراین می‌توان گفت این بروکر از لحاظ امنیت وجوه سرمایه‌گذاران مشکلی ندارد و تریدرها می‌توانند حتی مبالغ بالا را را از این کارگزاری فارکس واریز یا برداشت نمایند.

How to register in Amarkts broker

 

آموزش تغییر لوریج در آلپاری بعد از افتتاح حساب

در کارگزاری آلپاری بر خلاف خیلی از بروکرهای دیگر، کاربران در زمان افتتاح حساب، قادر به تنظیم و تغییر میزان لوریج نبوده و این مقدار به صورت پیش فرض برای حساب در نظر گرفته می شود.به همین دلیل یکی از سوالات متداولی که برای کاربران در این بروکر بوجود می آید، نحوه تغییر لوریج در الپاری توسط کاربر می باشد.به طور کلی کاربران برای تنظیم اهرم در آلپاری باید مراحل زیر را انجام داده که در ادامه، این مراحل به صورت تصویری آموزش داده شده است.

  • ثبت نام در بروکر آلپاری
  • ورود به کابین و و افتتاح حساب تجاری
  • کلیک بر روی شماره حساب تجاری مورد نظر، و انتخاب گزینه “بررسی حساب” در منوی باز شده
  • کلیک بر روی گزینه تغییر لوریج
  • تغییر مقدار لوریج در منوی باز شده
  • وارد کردن رمز حساب
  • کلیک بر روی گزینه تغییر

قبل از هر چیز کاربر باید بعد از ورود به ، و تکمیل ثبت نام، مطابق تصویر زیر یکی از حساب های مورد نظر را ایجاد کند.همانطور که در تصویر بالا مشخص است کاربر در زمان افتتاح حساب هیچ گزینه ای برای تعیین مقدار لوریج در آلپاری نداشته و حتی این مقدار در جزئیات نمایش داده شده بعد از ایجاد حساب نیز ذکر نشده است.

ورود به بخش بررسی حساب

کاربر مطابق تصویر باید از بین حساب های خود،‌حسابی که قصد تغییر در مقدار لوریج در ان را داشته انتخاب کرده و بعد از کلیک کردن روی شماره حساب، در منوی باز شده بر روی گزینه بررسی حساب کلیک کرده تا به صفحه بعدی هدایت شوید.

تاثیر لوریج الپاری بر روی مارجین در معاملات

کاربران در رمان باز کردن یک پوزشن، با انتخاب مقدار لوریج، در واقع میزان مارجین در معاملات خود را هم به صورت مستقیم تغییر می دهند.برای درک بهتر رابطه اهرم معاملاتی و مارجین مثال زیر می تواند کمک کننده باشد.

مثال: فرض می کنیم کاربری با دارایی معادل 10000 دلار، یک معامله با حجم 1 لات (10000$) و لوریج 1:100 باز می کند. این مقدار از لوریج نسبت به دارایی کاربر به این معنا بوده که کاربر تنها 1000 دلار از دارایی خود را وارد معامله کرده که معادل 10 درصد از موجودی کاربر می باشد.

در این حالت، زمانی که  پوزشن باز شده کاربر، در ضرر باشد و مقدار این ضرر، بیش از 9800 دلار باشد، استاپ اوت (stop-out) اجرا خواهد شد. بر این اساس می توان گفت که مارجین مقدار پولی بوده که کاربر برای باز کردن و حفظ یک پوزشن لازم داشته و هر چه لوریج بالاتر باشد مقدار این مارجین کمتر، ولی ریسک در معامله به شدت افزایش خواهد یافت.البته طبق گفته کارشناسان الپاری، پایین آوردن  و کاهش میزان لوریج، شرایط مارجین در معامله را دشوار تر کرده و کاربر به جای کاهش اهرم الپاری، می تواند با مدیریت سرمایه و ریسک در معاملات آن را مدیریت کند.

نظر کارشناسان اف ایکس ماکسی درباره تغییر اهرم معاملاتی در آلپاری

همانطور که دیدیم مقدار لوریج در الپاری در زمان باز کردن حساب به صورت پیش فرض برابر با 1:500 بوده که کاربران می توانند طبق آموزش گفته شده این مقدار را تغییر دهند. البته بسته به نوع حساب میزان حداقل لوریج و حداکثر لوریج متفاوت می باشد.برای مثال بیشترین مقدار اهرم در حساب های استاندارد برابر با 1:1000 بوده ولی در حساب ای سی ان 1:3000 می باشد.اما کاربران باید در زمان تغییر اهرم در بروکر آلپاری باید استراتژی معاملاتی خود را در نظر گرفته که مدیریت ریسک و سرمایه جزیی هم جزیی از این استراتژی می باشد.

اما به طور کلی می توان گفت که کاربران با سرمایه کوچک تا حد ممکن باید از به کار بردن لوریج های حداکثری خودداری کرده تا خطر از دست رفتن سرمایه آنها کاهش یابد. در صورت نیاز به مشاوره برای انتخاب حساب و لوریج مناسب در معاملات می توانید با مشاورین اف ایکس ماکسی در تماس باشید.

نحوه انتخاب لوریج در الپاری چگونه می باشد ؟

معامله گران برای تغییر لوریج باید وارد شده و پس از آن با کلیک بر روی شماره حساب مورد نظر، در قسمت بررسی حساب، میزان لورمعامله با اهرم یا لورج در فارکس، که به آن مارجین فارکس نیز گفته می‌شود، این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا با سرمایه‌ای بیشتر از سرمایه اولیه‌ای که در اختیار دارند، معامله کنند. یک تریدر با استفاده از لوریج و سرمایه محدود، می‌تواند حجم معاملات بزرگتری را کنترل کند که این موضوع می‌تواند سبب سود و زیان بیشتر شود زیرا در این شرایط سود و زیان بر اساس ارزش کامل پوزیشن تعیین می‌شود و اگر بازارها به نفع شما حرکت کنند، می‌توانید سود خود را افزایش دهید.

معاملات فارکس یکی از پایین‌ترین نرخ‌های اهرم در بازارهای مالی را دارا است. در ، اهرم در حساب‌های معاملاتی مختلف از 1:2 تا 1:3000 تغییر می‌کند و شما می‌توانید با تغییر اهرم معاملاتی خود ریسک و مقدار مارجین درگیر معاملاتی خود را کاهش یا افزایش دهید. برای مثال زمانی که لوریج حساب معاملاتی شما بر روی ۱:۱۰۰ (یک به صد) باشد شما می توانید با موجودی حساب ۱ دلار وارد یک معامله ۱۰۰ دلاری شوید. در واقع می‌توان گفت با ضریب ۱:۱۰۰ قدرت معامله حساب شما ۱۰۰ برابر می‌شود.

برای تغییر لوریج در آلپاری، ابتدا باید وارد سایت بروکر آلپاری و وارد خود شوید. سپس در صفحه اصلی، در قسمت “حساب‌های تجاری من” روی حساب مورد نظر خود که به رنگ آبی است، کلیک کنید. در قسمت مشخصات حساب تجاری یا دمو خود این مقدار را تغییر دهید. تغییر این مقدار معمولا دارای تاییدیه های دو مرحله است یعنی به‌طورمعمول از طریق ارسال پیامک یا ایمیل و وارد کردن کد ارسالی تغییر می‌کند. در صفحه جدید بازشده، گزینه‌های مختلفی مثل تغییر رمز حساب کاربری (تغییر رمز حساب متاتریدر) نیز موجود است و زیر آن گزینه لوریج (اهرم) وجود دارد و در مقابل آن عدد اهرم حساب شما را نوشته است و شما می‌توانید روی گزینه تغییر کلیک کنید و تغییر اهرم را انجام دهید.

بعد از کلیک روی گزینه تغییر، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که در آن دو گزینه مشاهده می‌کنید؛ گزینه اول لوریج که می‌توانید اهرم مورد نظر را از موارد موجود انتخاب کنید و گزینه بعدی کلمه رمز پلتفرم تجاری که همان رمز حسابتان در متاتریدر است. بعد از پر کردن موارد، گزینه تغییر را زده و اهرم حساب شما به اهرم مورد نظرتان تغییر پیدا می‌کند.

بهترین لوریج فارکس

به همان اندازه که استفاده از اهرم راهی برای افزایش سود است ممکن است ریسک شما را نیز افزایش ‌دهد. به همین دلیل، وجود یک استراتژی مدیریت ریسک موثر برای استفاده از لوریج در فارکس ضروری است. بروکرهای فارکس با لوریج بالا معمولا ابزارهای کلیدی مدیریت ریسک ارائه می‌دهند که در مدیریت ریسک به تریدرها کمک می‌کند. تریدرهای حرفه‌ای معمولا با لوریج مناسب معامله می‌کنند. اهرم مناسب از سرمایه شما در هنگام اشتباهات معاملاتی محافظت می‌کند و بازده شما را ثابت نگه می‌دارد.

صرف نظر از اینکه بروکر به شما چه پیشنهادی می‌دهد؛ معامله با این نوع اهرم ها امکان پذیر است. شما باید پول بیشتری سپرده کنید و معاملات کمتری انجام دهید. برای دانستن اینکه چه اهرمی استفاده کنید باید در این زمینه تجربه کسب کنید. محتاط باشید تا برای مدت بیشتری بدون از دست دادن سرمایه در بازار فارکس معامله کنید.

سفارش حد ضرر

به هنگام معامله با لوریج تنظیم استاپ لاس یا همان حد ضرر، یکی از مهم‌ترین ابزارها برای به حداقل رساندن ضرر است. هدف از سفارش استاپ لاس، محدود کردن ضرر شما در بازار نامطلوب با قیمتی است که از قبل مشخص کردید. این کار با بستن پوزیشنی انجام می‌شود که بر خلاف معامله شما حرکت می‌کند. شما مبلغی را که مایلید در معامله ریسک کنید را مشخص می‌کنید. این سفارش انواع مختلفی از جمله حد ضرر شناور و حد ضرر تضمینی​ را نیز شامل می‌شود.

حد ضرر شناور

حد ضرر شناور مشابه یک حد ضرر معمولی عمل می‌کند. با این حال، زمانی که بازار به نفع شما حرکت می‌کند، حد ضرر شناور نیز با آن حرکت می‌کند و هدف آن تضمین عدم وقوع هرگونه حرکت غیرمطلوب در قیمت است.

حد ضرر تضمینی

دستور توقف حد ضرر تضمینی (GSLO) بدون توجه به نوسانات یا گپ‌های بازار، دقیقاً با قیمتی که می‌خواهید اجرا می‌شود. برای این مزیت، حق پریمیوم قابل پرداخت در هنگام اجرای سفارش شما وجود دارد که در اردر تیکت سفارش نمایش داده می‌شود. در صورتی که GSLO فعال نشود، این مبلغ بازپرداخت می‌شود.

سفارش تیک پروفیت

دستور سیو سود یا تیک پروفیت مانند یک لیمیت اردر عمل می‌کند زیرا همیشه با قیمت هدفی که شما مشخص می‌کنید اجرا می‌شود. در جایی که بازار با قیمت مطلوب‌تری نسبت به قیمت هدف شما باز شود، سفارش شما در سطح بهتری اجرا خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا