حوادث

تشکیل کمیته، اولین اقدام برای تامین امنیت کشور پس از پیروزی انقلاب بود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تشکیل کمیته انقلاب اسلامی را اولین قدم برای تامین امنیت کشور در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش دانا نیوز، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه مراسم سالروز تشکیل کمیته انقلاب اسلامی که بعد از ظهر امروز در ستاد فراجا برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اولین نهادی که  دقیقا یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد، نهاد کمیته‌های انقلاب اسلامی بود که کارش از مساجد شروع شد.

وی افزود: گام بعدی به صورت مشترک در کلانتری شهرهایی که دارای شهرداری بود شکل گرفت و به مرور این دو نهاد به صورت مشترک امنیت داخلی کشور را بر عهده گرفتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به سیاست‌های بعدی که در خصوص نیروهای انتظامی وجود داشت، کمیته انقلاب، شهربانی سابق و ژاندارمری و حتی پلیس قضایی تشکیل شدند. مدتی بعد هم برنامه نظام این شد که از تعدد نظام‌ها و دستگاه ها کم کرده و این نیروها ادغام شدند و نیروی انتظامی یا همان فراجای امروز تشکیل شد  که به قدرت به کار خود ادامه می دهد.

محمدیان با بیان اینکه نباید گذشته‌های خود را فراموش کنیم. اظهارکرد: امروز این یادواره برای کسانی برگزار شد که در آن روزگار جوانان و نوجوانان انقلابی بودند و امروز گرد پیری روی صورت آنها نشسته است و باید از آنان تقدیر و از ظرفیت آنان استفاده کرد.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا