علمی و پزشکی

کرونا به پایان رسیده است؟

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه پایان وضعیت اضطرار کووید ۱۹، به معنای پایان کرونا نیست، گفت: ممکن است در آینده، جهشی در کرونا اتفاق افتد که هم سرایت‌پذیری و هم کشندگی‌اش بالاتر رود.

دکتر بابک عشرتی در گفت‌وگو با دانا نیوز، درباره اعلام سازمان جهان بهداشت مبنی بر پایان وضعیت اضطرار کووید ۱۹ در جهان، گفت: اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر پایان وضعیت اضطرار کووید ۱۹، به معنای پایان کرونا نیست، بلکه همچنان نیاز داریم آمادگی‌مان حفظ شود. بحث آمادگی هم این است که پژوهش درباره واکسن، تولید واکسن‌های جدید و تدوین دستورالعمل‌های جدید باید ادامه پیدا کند. 

وی افزود: به هر حال برای مردم عادی هم بحث‌های خود مراقبتی مانند رعایت بهداشت فردی، قرنطینه کردن خود در صورت داشتن علامت و… را توصیه‌ می‌کنیم. باید توجه کرد که در حال حاضر به طور کلی روند کرونا در جهان یا به صورت کاهشی بوده یا به صورت نسبتا ثابتی شده است.

عشرتی تاکید کرد: با این حال کرونا ویروسی است که می‌تواند جهش‌های متعدد داشته باشد و ممکن است در آینده، جهشی در کرونا اتفاق افتد که هم سرایت‌پذیری و هم کشندگی‌اش بالاتر رود. برهمین اساس نمی‌توانیم اعلام کنیم که کرونا پایان یافته و باید همچنان آمادگی‌مان را به ویژه از نظر سیستم‌های بهداشتی حفظ کنیم.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا