برترین های کسب و کارعمومی

عیب یابی لباسشویی مرسی

چرا ماشین لباسشویی مرسی روشن نمی شود؟

همانگونه که می دانید تمام لوازم برقی دچار خرابی و مشکلات می شوند، از آنجا که لباسشویی نیز یک وسیله برقی می باشد و دچار مشکلاتی می شود در این مقاله می خواهیم را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مشکلات جدی در لباسشویی می باشد که در صورت بروز این مشکل نمی توان از لباسشویی استفاده کرد. از آنجا که لباسشویی نقش و کارکرد مهمی در امور روزانه و بهداشت فردی دارد، روشن نشدن لباسشویی باعث جمع شدن لباس های کثیف می شود.

این امکان وجود دارد که روشن نشدن لباسشویی را در موقعیت های مختلف مشاهده نمایید. در برخی از موارد این مشکل را هنگام کار کرد دستگاه، خاموش شدن و روشن نشدن لباسشویی و در برخی از موارد همان اول که لباسشویی را به برق می زنید و درب لباسشویی می ببندید، ماشین لباسشویی مرسی شما روشن نمی شود. در صورتی که با روشن نشدن لباسشویی در هر کدام از این شرایط روبرو شدید اصلی ترین سوال این است که چرا لباسشویی مرسی روشن نمی شود؟ برای آشنایی با ادامه این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

آشنایی علت روشن نشدن لباسشویی مرسی

برای اینکه با آشنا شوید، باید بدانید که دلایل مختلف زیادی وجود دارد که باعث بروز این مشکل در لباسشویی می شود. توجه داشته باشید که برخی از دلایل بسیار ساده هستند و به راحتی می توانید این مشکل را در لباسشویی برطرف نمایید. ولی برخی از دلایل دیگر باعث روشن نشدن لباسشویی می شوند تخصصی هستند و باید برای برطرف کردن آن ها از یک کمک بگیرید. در ادامه مطلب با اصلی ترین دلایلی که باعث می شوند آشنا می شویم: وصل نبودن دستگاه به برق

ار آنجا که لباسشویی یک وسیله برقی می باشد، برای روشن کردن این دستگاه نیاز به برق دارید. پس با توجه به این موضوع در صورت روشن نشدن لباسشویی، اولین اقدامی که باید انجام دهید باید بررسی نمایید که برق به دستگاه میرسد یا خیر. از وصل بودن دوشاخه به پریز برق مطمئن شوید، با استفاده از یک مولتی متر ولتاژ برق را اندازه گیری نمایید. در صورت وجود نداشتن جریان برق، باید پنل برق خانگی خود را بررسی نمایید و مطمئن شوید که هیچ قطعی در جریان برق وجود ندارد. درب ماشین لباسشویی باز است

توجه کنید که ماشین لباسشویی های اتوماتیک که درب آن ها از جلو باز می شوند، دارای سوئیچ درب اتوماتیک می باشند. توجه کنید که نحوه کارکرد این لباسشویی ها این گونه می باشد که تا زمان قفل نشدن درب، ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند. اما در برخی از مدل های دیگر، روشن شدن لباسشویی در برخی از مدل ها بستگی به درست بسته شدن درب لباسشویی دارد. پس با توجه به این موضوع اگر که قفل درب خراب باشد، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. موتور لباسشویی مرسی خراب شده است

خرابی و کار نکردن موتور لباسشویی یکی دیگر از می باشد. اگر که موتور لباسشویی شما خراب شده یاشد، ماشین روشن نمی شود یا اگر روشن شود هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. در برخی از موارد دیده شده است که موتور لباسشویی بیش از حد داغ می شود، که همین موضوع باعث می شود تا زمانی که لباسشویی خنک نشود، دستگاه روشن نشود. اگر که موتور لباسشویی به صورت مداوم داغ می کند باید هرچه سریعتر برای برطرف کردن این مشکل اقدام نمایید.

ایراد از سوئیچ استارتر و تایمر سووئیچ استارت بعضی از مدل های لباسشویی مرسی، بخشی از تایمر می باشد که با زدن دکمه تایمر فعال می شود. توجه داشته باشید که در صورت خرابی این قطعه نیز امان روشن نشدن ماشین لباسشویی در این مدل از دستگاه ها امکان دارد. برای اینکه به بررسی ان قطعه بپردازید باید از یک کمک بگیرید. برد اصلی لباسشویی دچار مشکل شده است

تمامی اجزای برد توسط، برد یا مین برد لباسشویی کنترل می شود. برد ماشین لباسشویی ولتاژ مناسب را برای راه اندازی موتور، شیر پرکن، موتور تخلیه یا قفل درب را کنترل می کند. در صورتی برای این قطعه مشکلی به وجود آید، ماشین روشن نمی شود و کار نمی کند. پس با توجه به این موضوع یکی دیگر از این موضوع می باشد. برطرف کردن مشکل روشن نشدن لباسشویی مرسی برطرف کردن این مشکل در لباسشویی مرسی به بررسی و عیب یابی دقیق لباسشویی بستگی دارد.

یعنی اینکه شما عزیزان باید مشکل ماشین لباسشویی را ریشه شناسایی کنید و با توجه به مشکل عیب یابی لباسشویی را انجام دهید. ت با داشتن تجهیزات پیشرفته و مدرن، به عیب یابی تخصصی دستگاه شما می پردازد و قطعه معیوب را شناسایی می کند. در برخی از موارد دیده شده است که برای برطرف کردن این مشکل در لباسشویی، برخی از قطعات لباسشویی شما مانند برد، سوئیچ درب، سوییچ استارتر، موتور و قطعات مربوط با این مشکل نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. نمایندگی لباسشویی مرسی

نمایندگی تعمیرگاه مجاز یکی از ارائه دهنده های خدمات تخصصی در زمینه سرویس و در تهران و کرج می باشد. با داشتن شعب مختلف در سراسر تهران آماده ارائه خدمات تخصصی در کمتین زمان ممکن به شما عزیزان می باشد. استفاده کردن از جدیدترین تجهیزات پیشرفته، مدرن و استاندارد و همچنین برخورداری از تعمیرکاران با تجربه و دوره دیده یکی از امتیازهایی هست که باعث شده خدمات خود را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه دهد. اما توجه داشته باشید که خدمات تخصصی ما در تعمیرگاه تنها به علت روشن نشدن لباسشویی مرسی ختم نمی شود، تعمیرات تخصصی نمایندگی تعمیرگاه مجاز شامل، ، ، ،، تعویض شیر برقی و ده ها سرویدر این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی لباسشویی مرسی بپردازیم.

همانطور که قبلا اشاره شد،  به صورت رسمی تعمیر لباسشویی مرسی در اصفهان را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و سرویس کاران مجاز لباسشویی مرسی توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم. لرزش و عدم بالانس لباسشویی مرسی اگر ماشین لباسشویی مرسی شما سر و صدای زیادی دارد و به اطراف خود حرکت می کند، باید برای برطرف کردن مشکل آن حتما اقدام کنید، اما به طور کلی راه حل این مشکل بسیار ساده است. احتمالات و راه حل های برای این مشکل عبارت اند از:

۱- تراز نبودن لباسشویی مرسی

اگر ماشین لباسشویی شما روی زمین تراز نباشد، مطمئناً لباسشویی به اطراف خود حرکت می کند. مانند چرخش های نامناسب به راحتی می توانند لباسشویی را به حالت لرزش و حالت خاموش برسانند و اگر لباسشویی در یک سطح ناهموار قرار گرفته باشد حتی بیشتر نیز تکان می خورد.

۲- پایه های لباسشویی مرسی در وضعیت نامناسب قرار دارند

لباسشویی های مرسی طوری طراحی شده اند که باید بر روی کف زمین تنظیم شوند. دو پایه جلوی آن دارای مکانیزم تراز کردن همراه با مهره قفل است تا بتواند در جای خود ایمن و محکم باشد. هر پایه را در ارتفاع صحیح تنظیم کرده و قفل را محکم کنید تا از حرکت پایه ها جلوگیری شود. به محض تنظیم شدن، نباید دو پایه جلوی آن را حرکت دهید. دو پایه عقب لباسشویی مرسی ، طراحی ای مشابه با پایه های جلو دارند و ممکن است خودشان تنظیم شوند. برای اینکه خودشان خودکار تنظیم شوند، لباسشویی مرسی خود را به سمت جلو روی پاهای جلویی اش به طوری که پایه های عقب تقریباً سه اینچ در هوا باشند نگه دارید. سپس آن را به آرامی سرجایش قرار دهید تا پایه ها به طور خودکار تنظیم شوند.

۳- بار نامتعادل

اگر ماشین لباسشویی شما از تعادل خارج شده باشد، باید لباسشویی را باز کرده و بار را تنظیم کنید. اگر بخواهید لباسهای زیادی را به یکباره بشویید، ماشین لباسشویی از حالت تعادل خارج می شود. این اضافه بار باعث می شود ماشین لباسشویی مرسی نامتعادل شود و به درستی نچرخد. همچنین در صورتی که لباس ها به طور مساوی در سبد توزیع نشوند نیز این مشکل پیش می آید. اگر این مشکل را دارید، برای کمک به تعادل ماشین باید میزان بار را در طول چرخه تنظیم کنید. شما میزان بار را کم کنید و یا لباسها را به طور یکنواخت درون سبد قرار دهید. همچنین کتابچه راهنما را مطالعه کنید چراکه اندازه استاندارد میزان بار برای ماشین لباسشویی را بیان کرده است.

۴- صدای ضربه های محکم و ناگهانی در ماشین لباسشویی مرسی

این صدا ممکن است به دلیل وجود یک شیء در قسمت تخلیه لباسشویی باشد. ممکن است سهواً یک سکه یا هر شی دیگری که در جیب مانده است هنگام شستشو در این قسمت رفته باشد. پس بخش تخلیه را بررسی کرده و اشیاء خارجی را از آن در آورید.  نشتی و آبریزی لباسشویی مرسی دلایل بسیاری هستند که ممکن است باعث نشتی و آبریزی لباسشویی مرسی شوند؛ ما در ادامه این موضوع، مهمترین دلایلی که باعث ایجاد این مشکل می شوند را برای شما آورده ایم:

۱- شیلنگ تخلیه لباسشویی مرسی

  • هنگامی که لباسشویی فقط در حین کار نشت می کند احتمالا بخاطر شیلنگ تخلیه است.
  • اتصالات روی شیلنگ را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشکلی ندارند.
  • وضعیت شیلنگ تخلیه را بررسی کنید؛ باید بدون ترک و آسیب باشد.
  • شیلنگ تخلیه را در جایی که به ماشین متصل می شود؛ بررسی نمایید. هیچ ترک، نشتی و آبریزی نباید وجود داشته باشد. در صورت وجود، ممکن است بتوانید انتهای آن را برش داده و شیلنگ را دوباره ببندید. اگرچه، شاید بخواهید شیلنگ جدیدی را تهیه کنید.

۲- شیلنگ آب لباسشویی مرسی را بررسی نمایید.

بررسی کنید که شیلنگهای آب ایمن باشند. با این حال، آنها نباید بیش از حد سفت باشند. هر زمان که این شیلنگ ها را جدا کنید، باید از واشر لاستیکی جدیدی که در محل قرار می گیرد استفاده شود. اگر از واشر لاستیکی جدید استفاده نشده بود، مشکل می تواند خود لباسشویی باشد.

۳- شیر آب ورودی لباسشویی مرسی

شیر آب را برای آبریزی و نشتی بررسی نمایید. امکان داره زنگ زدگی یا مواد معدنی در داخل شیر باشد، یا ممکن است معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

۴- مواد شوینده مورد استفاده در لباسشویی مرسی

اگر آب سخت دارید و از نرم کننده آب استفاده می کنید، مشکل نشت شما ممکن است نتیجه واکنش بیش از حد باشد. آب نرم و گرم، از مواد پاک کننده کمتری برای تمیز کردن موثر نسبت به آب سرد و سخت استفاده می کند. با کاهش میزان استفاده از مواد شوینده می توانید از این مشکل جلوگیری کنید..

۵- مایع سفیدکننده

اگر هنگام شستشو، متوجه نشتی متناوب شدید، ممکن است به دلیل استفاده از مایع سفید کننده باشد. سفید کننده یک ماده شیمیایی بسیار فاسد کننده است و باعث می شود قطعات پلاستیکی ترک خورده یا حتی از بین بروند. در این صورت نیاز به تعویض دارد. استفاده از مقادیر زیادی از مایع سفید کننده می تواند حتی باعث زنگ زدگی اجزای استیل ضد زنگ لباسشویی مرسی شود. برای شستشو از سفید کننده های اکسیژن استفاده کنید. اگرچه باید توجه داشت که در سفید کردن چندان مؤثر نیستند. تست و بررسی خرابی برد الکترونیکی لباسشویی مرسی برد الکترونیکی لباسشویی مرسی معمولا از یک سری قطعات ریز و درشت شامل خازن ها، فیوز ها و… تشکیل می گردد. در صورتی که در قسمت برق ورودی دستگاه هرگونه نوسان اضافی ایجاد گردد؛

خرابی و سوختن قطعات به کار رفته در برد الکترونیکی لباسشویی مرسی در پی آن ایجاد می گردد. در این گونه مواقع برد دستگاه توسط تعمیرکار لباسشویی مرسی سماسرویس بررسی شده و در صورت امکان خازن برد الکترونیکی تعویض می گردد و در صورتی که مشکل با تعویض خازن حل نشد نیاز به تعویض کل برد می باشد. همچنین وجود مشکل در سیم پیچی لباسشویی مرسی می تواند باعث آسیب رساندن به برد دستگاه و در نتیجه نیم سوز شدن یا سوختن کامل آن گردد که نیاز به تعمیر و تعویض توسط تعمیرکار دارد. رسیدن آب به برد لباسشویی مرسی نیز باعث آسیب دیدن قطعات آن می گردد و ممکن است باعث سوختن برد گردد. گاهی اوقات وجود مشکلات مختلف در لباسشویی مرسی باعث نفوذ آب به برد دستگاه شده و به آن آسیب می رساند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا