اجتماعیبرترین های کسب و کار

غرفه سازی و نکاتی که باید بدانید + طرح های جدید غرفه سازی 1401

امروزه یکی از روش های توسعه بیزینس و تجارت و نشان دادن محصولات شرکت به مشتریان ایجاد غرفه نمایشگاهی است. در این راستا بسیاری از افراد معتقد هستند که غرفه سازی علاوه بر این که نقش زیادی در توسعه تجارت و کسب و کار دارد در اعتماد سازی نقش بزرگی دارد. در واقع غرفه سازی در جذب مشتریان و کسب اعتماد مخاطبان نقش بزرگی دارد. به همین دلیل بیشتر افرادی که کالاهای خاص را تولید می کنند برای نشان دادن محصولاتشان به مشتریان به دنبال ایجاد غرفه هستند.

در ساخت غرفه نمایشگاهی باید به یک سری نکات توجه داشته باشید چرا که هرچه طراحی غرفه مناسب تر باشد مخاطبان بیشتری جذب می شوند. طراحی غرفه باید متناسب با اهداف شرکت باشد. در ادامه در مورد نکات مهم در ساخت غرفه نمایشگاهی بحث می‌ کنیم. در ابتدا بهتر است به طراحی و اهداف ساخت غرفه آشنا شوید.

نکاتی که باید در غرفه سازی نمایشگاه رعایت کنید

یکی از مسائل مهم در غرفه سازی نمایشگاهی توجه به عواملی نظیر فرم غرفه نمایشگاه است. در واقع فرم و طراحی غرفه نمایشگاهی تاثیر زیادی در جذب مخاطبان دارد. هرچه غرفه نمایشگاهی ظاهر جذاب تر و مدرن تری داشته باشد سبب می شود تا مشتریان علاقه داشته باشند تا از این غرفه بازدید کنند.

البته در کنار طراحی ظاهری و جذابیت ظاهری غرفه نمایشگاهی باید به سنخیت و ارتباط طراحی و دکوراسیون غرفه با محصولات عرضه شده توجه داشته باشید. در واقع غرفه نمایشگاهی هویت محصولاتی که ارائه می‌ کنید را می رسانند. لذا طراحی غرفه باید با کالاهای عرضه شده ارتباط نزدیک داشته باشد. به علاوه باید به عوامل دیگری نظیر همخوانی و هماهنگی رنگ ها توجه داشته باشید. ابعاد و اندازه و موقعیت و لوکیشن قرارگیری غرفه باید با دکوراسیون همخوانی داشته باشد. برای دکوراسیون غرفه می توانید از صندلی و مبلمانی استفاده کنید که با طراحی غرفه  سازگار باشند. در این زمینه بهتر است با یک مشاور و طراح حرفه‌ای مشورت کنید.

هدف اصلی برای ساخت غرفه برای حضور در نمایشگاه چیست؟

همانطور که می دانیم بیشتر افراد برای خرید محصولات جدید ترجیح می دهند به نمایشگاه ها مراجعه کنند. نمایشگاه های داخلی و بین المللی به صورت سالانه برگزار می‌ شوند و این نمایشگاه‌ ها مراجعان بسیار زیادی دارد. ساخت غرفه و استفاده از نمایشگاه برای کسب و کارها و بیزینس های یک فرصت فوق العاده استثنایی به شمار می رود. بیزینس ها و کسب و کارها در این راستا می توانند برند خود را به افراد زیادی معرفی کرده و آن را در دیده مشتریان قرار دهند.

دقت داشته باشید که غرفه نمایشگاهی باید با توجه به خدمات و محصولات و برندتان طراحی شود. همچنین توجه داشته باشید که در این نمایشگاه فقط شما شرکت نمی‌ کنید بلکه بیشتر رقیب هایتان هم شرکت می کنند. به همین منظور بهتر است بهترین غرفه را برای برندتان تهیه کنید. طراحی غرفه نمایشگاهی مدرن تاثیر زیادی در ذهنیت مشتریان دارد.

رعایت اصول مهم در غرفه سازی نمایشگاهی

تا اینجای مطب با غرفه سازی و اهمیت غرفه سازی آشنا شدید در ادامه بهتر است به نکات مهم در غرفه سازی اشاره کنیم. برخلاف باور عموم مردم ساخت غرفه یکسری اصول و قواعد خاصی دارد. در طراحی غرفه باید دقت داشته باشید که فاکتورهای زیادی در این زمینه دخیل هستند. در قسمت قبل در مورد اهمیت هماهنگی طراحی غرفه با برند و محصولات عرضه شده اشاره کردیم.

در ادامه به مطلب در مورد فاکتورهای مهمی نظیر زیبایی و نورپردازی و مقرون به صرفه بودن و کارایی بحث می کنیم. در طراحی غرفه نمایشگاهی باید از رنگ هایی بهره ببرید که به اهداف شرکت نزدیک باشند. طراحی غرفه باید کاملاً غیر تکراری و ایده آل باشد. در این زمینه بهتر است برای ساخت غرفه از ایده های نو استفاده کنید. طراحی غرفه باید با اهداف شرکت هم خوانی داشته باشد. در ساخت غرفه باید از متریال های مناسب استفاده کنید همچنین غرفه باید متناسب با افکار و نیاز مشتریان باشد.

مزایای توجه به نکات مهم در غرفه سازی

در غرفه نمایشگاهی علاوه بر اینکه می‌ توانید محصولات خود را تبلیغ کرده و از بازاریابی بهره ببرید می توانید یک دید کلی به محصولات رقبای خود داشته باشید. در این صورت با مقایسه محصولات و خدمات خود با رقیب ها می توانید با کسب اطلاعات لازم از رقیب های خود پیشی بگیرید. قیمت غرفه سازی نمایشگاهی با توجه به طراحی غرفه و نوع متریال مصرفی متفاوت است.

برای طراحی غرفه نمایشگاهی در ابتدا بهتر است نوع خدمات و کسب و کار خود را به غرفه سازان معرفی کنید. طراحان با کسب درک درست از اهداف و خدمات شرکت می توانند غرفه ای مناسب طراحی کنند. قیمت غرفه سازی نمایشگاهی با توجه به فاکتورهای دیگر نظیر ابعاد و اندازه غرفه متفاوت است. با رعایت نکات و قواعد اصولی در ساخت غرفه می توانید بازدید کننده های زیادی را جذب کنید. نکته مهم دیگر در طراحی غرفه ایجاد بستر و شرایط مناسب برای حضور بازدیدکننده‌ها است.

توجه به ابعاد و اندازه مناسب غرفه های نمایشگاهی

نکته مهم دیگر در طراحی غرفه، تعیین اندازه درست غرفه نمایشگاهی است. در طراحی غرفه باید توجه داشته باشید که اندازه غرفه سبب افزایش اعتبار شرکت شما نمی‌ شود لذا کوچک و بزرگ بودن غرفه  به نوع خدمات و محصولات ارائه شده از طرف شما بستگی دارد. در این راستا برای تعیین اندازه غرفه نمایشگاهی باید تعداد کالاها و محصولات و نوع خدمات خود را مدنظر قرار دهید. نکته مهم دیگر نحوه تقسیم بندی فضا است. در طراحی غرفه نمایشگاهی باید با توجه به نوع فعالیت و اهداف شرکت اقدام به تقسیم‌ بندی فضای غرفه کنید. به عنوان مثال غرفه های نمایشگاهی دارای فضایی برای مذاکرات و پذیرایی، فروش محصولات، معرفی و اطلاع رسانی، انبار هستند.

نکاتی در مورد طراحی داخلی غرفه

نکته مهم دیگر در طراحی غرفه نمایشگاهی، طراحی داخلی غرفه است. بعد از اینکه تمام مراحل لازم و اصولی را انجام دادید باید به طراحی دیوارهای غرفه فکر کنید. برای طراحی دیوارهای غرفه باید به اهداف کسب و کار خود توجه داشته باشید. طراحی دیوار غرفه باید با نوع کسب و کار و شما هماهنگی داشته باشد.

به عنوان مثال اگر در زمینه غذایی فعالیت می کنید می توانید از طرح های سه بعدی مواد غذایی برای طراحی دیوار استفاده کنید‌. البته در طراحی دیوارها می توانید از سبک مینیمال پیروی کرده و دیوار را به صورت ساده و تک رنگ طراحی کنید. طراحی دیوارهای غرفه باید با توجه به اصول روانشناسی رنگ ها انجام گیرد. تاثیر رنگ در تصمیم گیری بازدیدکنندگان بسیار بالا است. در این زمینه توجه به نورپردازی محیط بسیار مهم تلقی می شود. نوع نورپردازی محیط باید کاملاً مناسب باشد. طراحی نور باید با طرح کلی غرفه سازگار باشد.

معرفی شرکت غرفه سازی افنداک

شرکت آفنداک در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و ساخت غرفه های نمایشگاهی و معماری فعالیت می کند. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است و در راستای فعالیت خود از تیم طراحی با توان بالای هنری بهره می گیرد. شرکت آفنداک در این زمینه از دانش روز بهره گرفته و از تمامی امکانات اجرایی برای ساخت غرفه های نمایشگاهی برخوردار است.

این شرکت در طراحی داخلی پروژه های تجاری و اداری و مسکونی فعالیت داشته و دارای پروژه های موفق زیادی است. از جمله خدماتی که از طرف شرکت افنداک ارائه می‌ شود می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد. این خدمات شامل غرفه سازی و غرفه آرایی، ساخت غرفه،اجرای دکوراسیون داخلی، نمایشگاه دام و طیور شیراز، نمایشگاه قیر و آسفالت مرکز تحقیقات شرکت  نشر فن، بازسازی بناهای فرسوده، نمایشگاه صنایع دریای کیش، و… می شوند‌.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا