فرهنگ و هنر

مردم تهران پیکرهای هفت شهید مدافع حرم را بدرقه کردند

مراسم بدرقه پیکرهای هفت شهید شهید مدافع حرم در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش دانا نیوز، هفتم آذر ماه بود که اداره ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شناسایی و بازگشت پیکرهای شهیدان «علی آقاعبداللهی»، «مهدی ذاکرحسینی»، «الیاس چگینی»، «محمدرضا یعقوبی»، «غلامعلی تولی»، «سید مصطفی صادقی»، «حسن اکبری» و «رضا عباسی» خبر داد.

این شهدا در جریان جنگ سوریه به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم‌های آل الله به این کشور رفتند و در نتیجه عملیاتی‌هایی به شهادت رسیدند که پیکرشان در منطقه ماند و عنوان شهید جاویدالاثر به خود گرفتند.
همچنین «محمدعلی عطایی شورچه» و «پناه تقی زاده» حین انجام مأموریت مستشاری در جبهه مقاومت اسلامی سوریه، توسط رژیم صهیونیستی هم به تازگی به شهادت رسیدند.

امروز و همزمان با ایام فاطمیه پیکرهای این شهدا با حضور اقشار مختلف مردم که در دستان خود بیرق عزا، فلسطین و تصویر شهدای جبهه مقاومت را داشتند، پیکرهای این ۹ شهید در میدان آیینی امام حسین (ع) بدرقه شدند.
مراسم بدرقه پیکرهای شهدای مدافع حرم با خواندن زیارت عاشورا آغاز شد و پس از آن مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت شهادت حضرت زهرا (س) پرداختند.
در ادامه، حجت‌الاسلام علی ثمری در بخشی از این مراسم ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: آنچه امروز در غزه خودنمایی می‌کند نتیجه استقامت و مجاهدت رزمندگان مقاومت است. باید حواسمان به آه مظلومان باشد.
وی گفت: اکنون در آستانه شهادت حضرت فاطمه (س) هستیم و باید از ایشان مدد بگیریم که مردم مظلوم و بی‌دفاع را بر دشمن صهیونیستی پیروز کند. صبر و صبوری و دفاع از آرمان‌های الهی درسی است که از حضرت فاطمه (س) گرفته‌ایم.
انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا