برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

شرکت های تولید کننده دستکش جراحی (معرفی کامل)

دستکش جراحی جزء محصولات کلیدی و اساسی کادر درمان و پزشکان، بخصوص جراحان و تیم جراحی است. به طور کلی هر زمان که شخص یا افرادی در تماس مستقیم با پاتوژن های قابل انتقال از خون یا آلاینده های محیطی باشند، باید از دستکش های جراحی استفاده کنند.

بررسی شرکت های تولید کننده دستکش جراحی

وظایف

مهم ترین وظیفه شرکت های تولید کننده دستکش جراحی محافظت و ایمن سازی برای افرادی است که به طور مستقیم با خون و سایر عوامل بیماری زا سروکار دارند. چون دستکش های جراحی و پزشکی اولین خط دفاعی برای محافظت از کادر درمان است.

خطر ارتباط با عوامل بیماری زا توسط کادر پزشکی بسیار بالاست. به همین دلیل این دستکش ها باید در شرکت های تولید کننده آنها به شدت آزمایش شوند. همچنین باید دستورالعمل های مشخصی را که توسط سازمان غذا و دارو تعیین شده است را رعایت کنند.

به طور کلی دستکش های جراحی باید دارای کیفیت بالاتری نسبت به دستکش های پزشکی یا معاینه ای باشند. شرکت های تولید کننده دستکش جراحی باید دستکشی ارائه کنند که از استحکام کششی بالایی برخوردار باشد. همچنین ارتباط حس لامسه را برقرار نگه دارد تا تیم جراحی دقت بالاتری هنگام عمل داشته باشند.

دقت در تناسب و راحتی محصول

اگرچه مهم ترین ویژگی دستکش های جراحی حفظ امنیت پزشک و بیمار است. اما نمی توان تناسب و راحتی هنگام استفاده از آن را نیز نادیده گرفت. پزشک هنگام استفاده از دستکش جراحی باید احساس راحتی و اعتماد بنفس داشته باشد. بسیاری از شرکت های تولید کننده دستکش جراحی سایز های مختلفی برای راحتی کار با این دستکش ها در نظر می گیرند.

تاریخچه شرکت های تولید کننده دستکش های جراحی

دستکش جراحی در اوایل دهه 1840 در دسترس قرار گرفتند. اما بسیاری از جراحان تمایلی به پوشیدن آنها نداشتند. چون این دستکش ها انعطاف ناپذیر و عموما غیر کاربردی بودند.

در سال 1878 توماس فورستر انگلیسی حق ثبت اختراع  برای تولید دستکش های مخصوص عمل های جراحی را دریافت کرد. بعدها با یادگیری بیشتر جراحان در مورد آلودگی های باکتریایی، پوشیدن این دستکش ها رایج تر شد. برای مدت طولانی اکثر جراحان به تیم های خود اجازه دادند تا دستکش های جراحی بپوشند در حالی که خودشان با دست های برهنه در اتاق عمل حاضر می شدند تا هنگام عمل سطح ظرافت و حساسیت لمسی بیشتری داشته باشند.

در آن زمان اکثر جراحان بر این باور بودند که شستن موثر دستها برای محافظت از بیماران در برابر عوامل عفونی کافی است. با این حال مطالعه بالینی که توسط دانشمند آلمانی « برنارد کرونیگ » در اواسط دهه 1890 انجام شد، نشان داد که شستن دستها به تنهایی کافی نیست. با گذشت زمان و بهبود عملکرد شرکت های تولید کننده دستکش جراحی در تولید این دستکش ها، تمایل جراحان برای استفاده از این دستکش ها نیز بیشتر شد.

انواع دستکش های جراحی

شرکت های تولید کننده دستکش جراحی انواع مختلفی از این دستکش ها را تولید کرده اند که شما بنا بر نوع استفاده خود، این دستکش ها را انتخاب می کنید. این دستکش ها از مواد مختلفی از جمله نئوپرن، وینیل، لاستیک نیتریل، لاتکس و … ساخته شده اند که هرکدام مزایا و معایب خود را نیز دارند.

شما باید بر اساس نوع خواسته خود و همچنین بر اساس ایمنی، هزینه و نوع کاربرد این دستکش ها آنها را ارزیابی کنید. در هنگام انتخاب شما باید به سطح حفاظت و مقاومتی که از دستکش جراحی انتظار دارید توجه کنید. ویژگی های همچون ضخامت، مقاومت در برابر سوراخ شدن و همچنین استحکام کششی که نیاز دارید.

دستکش های پودری و غیر پودری

در سالهای گذشته معمولا تیم های جراحی دستکش های جراحی پودری را ترجیح می دادند که معمولا این دستکش ها حاوی نشاسته ذرت بودند و به راحتی وارد دست می شدند. با اینکه سهولت استفاده از دستکش های جراحی یک نوع مزیت محسوب می شود، اما در طی عمل جراحی پودر داخل دستکش در صورت تماس با بافت بیمار می تواند عفونت ایجاد کند. به همین دلیل از سال 2017 استفاده از دستکش جراحی پودری حین عمل جراحی در آمریکا ممنوع شد.

بسیاری از شرکت های تولید کننده دستکش جراحی فرایند خاصی را طی می کنند تا مطمئن شوند دستکش های بدون پودر جدید به همان راحتی دستکش های پودری وارد دست یا از آن خارج می شوند.

اهمیت استفاده از دستکش های جراحی

برخی تصور می کنند که پزشکان و جراحان این دستکش ها را فقط برای حفظ امنیت و حفاظت خود در برابر عوامل بیماری زا استفاده می کنند. اما استفاده از دستکش های جراحی توسط پزشکان نه تنها برای مراقبین سلامت، بلکه برای بیماران نیز ضروری است. چراکه استفاده پزشکان از این دستکش ها احتمال انتقال عفونت به بیمار و کند کردن دوره ی بهبودی را کاهش می دهد. برخی از پزشکان برای حفظ امنیت بیشتر بیمار از دو لایه دستکش استفاده می کنند.

دانستن این موارد اهمیت وجود شرکت های تولید کننده دستکش جراحی را نیز بیشتر می کند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا