ورزشی

ژاپن، عاجز از کلین‌شیت/ عراق همچنان پرتلاش + ویدیوی گل‌ها

ژاپن با برتری برابر اندونزی به عنوان تیم دوم راهی یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا شد و منتظر است که ببیند فردا پنجشنبه حریفش کدام تیم خواهد بود.

به گزارش دانا نیوز، در سومین دور از مرحله گروهی جام ملت های آسیا از ساعت ۱۵ امروز (چهارشنبه) و از گروه D، ژاپن به مصاف اندونزی رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید.

ژاپنی‌ها خیلی زود صاحب یک ضربه پنالتی شدند و آیاسه اوئدا توانست در دقیقه ۶ نهمین گلش در تیم ملی ژاپن و دومین گلش در جام ملت‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

جدی‌ترین موقعیت دیگر بازی در نیمه نخست در دقیقه ۳۵ رخ داد که ضربه ناکامورا به تیرک دروازه اندونزی اصابت کرد و راهی دروازه نشد.

اوئدا در نیمه دوم توانست دروازه خالی اندونزی را در دقیقه ۵۲ باز کند و خودش را سه گله کند تا در کنار ایمن حسین و اکرم عفیف در صدر جدول گلزنان این دوره از رقابت‌ها قرار گیرد. این دهمین گل ستاره ژاپنی در تیم ملی کشورش نیز بود.

هوبنر در دقیقه ۸۷ گل به خودی زد و این سومین گل سامورایی‌ها در این دیدار بود.

دقایقی پس از گل ژاپن، اندونزی روی یک پرتاب بلند اوت و اشتباه سوزوکی، دروازه‌بان ژاپن در بستن زاویه توسط والش به گل رسید.

ژاپن ۳ – ۱ اندونزی

گل:  آیاسه اوئدا دقیقه ۶ و ۵۲، هوبنر (گل به خودی) برای ژاپن و والش ۹۰ برای اندونزی
کارت زرد:  استروییک، ژردی آمات، هوبنر و شین تائه یونگ (اندونزی) و واتارو اندو و تاکومی مینامینو (ژاپن)

کارت قرمز: –

ترکیب تیم ملی ژاپن: زیون سوزوکی، مایکوما، تاکهیرو تومیاسو، ماچیدا، یوتا ناکایاما، ریتسو دوآن، واتارو اندو، رئو هاتاته، تاکفوسا کوبو، آیاسه اوئدا و کیتو ناکامورا

ترکیب تیم ملی اندونزی: آری، والش، رمضانی، ژردی آمات، هوبنر، ارهان، ویکری، جنر، فردینان، سایوری و استروییک

همچنین در دیگر دیدار عراق و ویتنام برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

عراقی‌ها که صودشان از گروه قطعی شده بود با تغییرات زیادی در این دیدار حاضر شده بودند و یک بار نیز به اشتباه دروازه خودی را باز کردند و شانس آوردند که بازیکن ویتنام کمی در آفساید قرار داشت و به همین خاطر این گل مردود اعلام شد. زید تاهسین در دقیقه ۱۷ دروازه خودی را باز کرد که این گل مردود اعلام شد.

بوی هونگ دقیقه ۴۲ توانست دروازه ویتنام را باز کند و تیم فیلیپ تروسیه برنده به رختکن رفت.

چند تغییر در تیم ملی عراق و ۱۰ نفره شدن حریف باعث شد تا صدرنشین این گروه نیمه دوم را هجومی شروع کند و سولاکا دقیقه ۴۷ با ضربه سر دروازه ویتنام را باز کرد.

در ادامه ایمن حسین در دقیقه ۷۳ گل دوم عراق را نیز به ثمر رساند. او فرصت این را داشت که از روی نقطه پنالتی گلزنی کند ولی پنالتی او به دیرک دروازه برخورد کرد.

در دقایق پایانی بازی هوان های توانست دروازه عراق را روی چند رفت و برگشت باز کند.

این پایان کار نبود و عراق در آخرین دقیقه از وقت‌های تلف شده صاحب یک ضربه پنالتی شد که این بار ایمن حسین توانست دروازه ویتنام را باز کند و خودش را در جام ملت‌های آسیا ۵ گله کند.

عراق ۳ – ویتنام ۲

گل:  بوی هونگ دقیقه ۴۲ و هوان های در دقیقه ۱+۹۰ برای ویتنام و سولاکا دقیقه ۴۷  و ایمن حسین دقیقه ۷۳ و ۱۱+۹۰ برای عراق
کارت زرد:  فن خانگ ، بوی هونگ و نگوین (ویتنام) و منتظر ماجد (عراق)

کارت قرمز:  فن خانگ (ویتنام)

ترکیب تیم ملی عراق: احمد باسل،  الان محی‌الدین، زید تحسین، ریبین سولاقا، مرخاس دوسکی، اسامه رشید، احمد علی، منتظر ماجد، زیدان اقبال، بشار رسن و علی الحمادی

ویتنام: فیلیپ انگوین، ژوان مان فام، بوی هوانگ ویت آن، توان تای فان، انگوک بائو له، مین ترونگ وو، هونگ دونگ دو، توان آن انگویان، تای سون انگویان، باک دین انگویان و وان خانگ خوات

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا