اقتصادی

صعود هفتگی نفت به امید واکسن کرونا

برای سومین هفته متوالی ، در نتیجه موفقیت واکسن CV 19 ، فروش روغن به شدت بسته شد.

به گزارش دانا نیوز ، قیمت آینده برنت اویل برای بستن بشکه 44.96 دلار 76 سنت یا 1.7 سنت است. تحویل ژانویه وست تگزاس مدیوم 52 سنت یا 1.2 بشکه افزایش یافت و در 42.42 دلار بسته شد. قیمت پیشنهادی که در روز جمعه به پایان رسید ، 41 سنت یا 1 درصد بیشتر است و با قیمت 42.15 دلار بسته می شود.

هر دو شاخص هر هفته حدود پنج درصد رشد کردند.

چشم انداز موفقیت آمیز بودن واکسن CV 19 هفته گذشته قیمت بازار را در بازار نفت افزایش داد. طبق گفته های Pfizer Friday ، از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی آمریکا خواسته می شود که بلافاصله با استفاده از واکسن موافقت کنند. درخواست مجوز استفاده از این واکسن گام مهمی در تقویت ایمنی به ویروس کرونا است.

بیجارنار تنهان ، مدیر تحقیقات بازار نفت در تحقیقات انرژی Restad گفت: “اگرچه انتشار و استفاده از واکسن در سطح جهانی مدتی طول می کشد ، اما در حال حاضر تقاضای روغن ضعیف خواهد بود ، اما هر روز اخبار مثبت از رشد وجود دارد. واکسن منتشر شده است.

یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد وضعیت مثبت در بازارهای نفت ، تأخیر در تأمین اوپک پلاس و تأخیر در برنامه افزایش تولید این گروه است.

در 4 و 5 دسامبر ، وزرای نفت اوپک پلاس در مورد تأخیر سه ماهه برای افزایش تولید دو میلیون بشکه در روز تصمیم خواهند گرفت. افزایش پیش بینی می شود در ژانویه 2021 اجرا شود.

با این حال ، گروه تولیدکنندگان نفت روسیه گفت که علی رغم توافق 9 شرکت ، قصد دارد امسال نفت بیشتری تولید کند زیرا محدودیت هایی در تولید مزارع جدید دارد.

پس از کمک میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده ، به ادامه گفتگوها درباره بسته نجات کرونا ، قیمت نفت به شدت افزایش یافته است. با این حال ، تولید روغن لیبی به 1.25 میلیون بشکه در روز رسیده است و نگرانی ها در مورد موارد وبا باعث افزایش قیمت ها شده است.

در همین حال ، رویترز هفته گذشته گزارش داد که خدمات انرژی بیکرهاوس هفته گذشته اعلام کرد که شرکت های آمریکایی برای اولین بار در 10 هفته گذشته تعداد ایستگاه های گاز و بنزین را کاهش داده اند. تعداد تجهیزات حفاری نفت و گاز برای تولید در آینده در 3 حلقه به 310 دستگاه کاهش یافته است. پمپ بنزین ها به تنهایی پنج حلقه را کاهش داده و به 231 رسید.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا