اجتماعیبرترین های کسب و کار

انواع فرچه برای اسیدشویی سنگ کدامند؟

انواع فرچه در شستشوی سنگ را بشناسید

انواع فرچه در نماشویی ساختمان و شستشوی سنگ شامل فرچه پلاستیکی، فرچه بکسری و فرچه سیمی نرم است که استفاده از آن‌ها نیاز به تخصص و مهارت دارد. انواع فرچه در شستشوی سنگ و سرامیک یکی از اقدامات موثر در از بین بردن آلودگی‌ها و جرم از روی سطوح است. این روش نیاز به تخصص و مهارت یک فرچه زن حرفه‌ای همانند متخصصین کفسابی در کرج دارد که بتواند به خوبی با انواع فرچه در شستشوی سنگ، کفسابی، نماشویی و غیره با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات بروز و مدرن با بهترین کیفیت این کار را انجام دهد.

فرچه زنی سرامیک و سنگ به فرایندی گفته می‌شود که سنگ‌های مات و سیاه را بر روی مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان یا هر نوع آلودگی و جرم را برطرف می‌کند و سنگ را مانند روز اول می‌کند. فرچه زنی سنگ و سرامیک مطابق با یک سری اصول و قوانین خاصی انجام می‌شود که نیاز به استفاده از انواع دستگاه‌ کفسابی سرامیک مخصوص و پیشرفته دارد.

انواع فرچه در شستشوی سنگ

انواع فرچه در شستشوی سنگ عبارت است از:

  • فرچه پلاستیکی
  • فرچه بکسری
  • فرچه سیمی نرم

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. فرچه پلاستیکی

با استفاده از فرچه‌های پلاستیکی می‌توان کارهای زیادی انجام داد که سنگ‌های کف بدون استفاده از سیمان یا هر نوع خوردگی بر روی سنگ کاربرد زیادی ندارد.

2. فرچه بکسری

از کاربردهای این نوع فرچه بیشتر به منظور خوردگی و فرسایش سنگ و سطوح انجام می‌شود که نمی‌توان از فرچه‌های نرم برای این منظور استفاده کرد.

3. فرچه سیمی نرم

فرچه‌های سیمی نرم بیشترین کاربرد را در بین متخصصان و شرکت‌های سنگسابی دارند. توجه داشته باشید که پیش از استفاده از فرچه برای سنگ سابی باید به جنس سنگ توجه کنید تا از آسیب دیدگی و تخریب سنگ جلوگیری شود. در صورت امکان بهتر است از فرچه بکسری استفاده نشود زیرا موجب آسیب رسیدن به سنگ می‌شود.

افراد متخصص کفسابی و کفشویی چه ویژگی‌هایی دارند؟

معمولا افرادی که زیبایی ساختمان منزل، محیط کار خود و غیره اهمیت می‌دهند. بیشتر از فرایند کفسابی و کفشویی شرکت‌های معتبر کفسابی سنگ اصفهان استفاده می‌کنند. فرایند سنگ سابی و کفسابی برای همه ساختمان‌ها و محیط‌ها قابل اجرا است. چنانچه که ساختمان شما دچار مشکلات جزیی باشد می‌توانید با استفاده از کفشویی هزینه‌های خود را کاهش دهید. در نهایت سپردن فرایند کفسابی و سنگسابی به شرکت‌های مربوطه در این زمینه می‌توانید از نتیجه کار لذت ببرید و تجربه‌ای به یادماندنی از شستشوی سنگ و سرامیک را در ذهن خود و سایر افراد پیرامون خود رقم بزنید.

کفشویی چیست؟

منظور از کفشویی یعنی شستشوی انواع سنگ و سرامیک توسط فرچه‌های مخصوص همراه با دستگاه‌های کفسابی و سنگسابی گفته می‌شود. فرچه‌هایی که به دستگاه کفسابی متصل می‌شوند تا فرچه زنی سنگ انجام شود یک ساختار خاصی دارد که در تمامی آلایندگی‌ها سطح سنگ را از بین می‌برند و این کار موجب خواهد شد تا سنگ کیفیت خود را از مانند روز الو که به همان صورت شفافیت و براق باقی بماند.

کفشویی پارکینگ

اغلب افراد برای تمیز کردن پارکینگ‌های خود ترجیح می‌دهند که علاوه بر کفسابی از کفشویی استفاده کنند تا در مدت زمان کوتاهی بتوانند بهترین بازخورد را بگیرند؛ لذا در صورتی که تمایل دارید که سنگ سطح کف شما یکدست و هموار شود و فاقد هر گونه ایراد و مشکل باشد سپس به شما توصیه می‌کنیم که از مزایای کفسابی پارکینگ استفاده کنید.

فواید کفشویی

شاید دوست داشته باشید که بدانید کفشویی و کفسابی سنگ چه فایده‌ای دارد. باید گفت فرچه زنی سرامیک و کفشویی سرامیک موجب بازسازی سنگ‌های قدیمی و کهنه می‌شود، سپس موجب خواهد شد تا سنگ‌ها از حالت اولیه خود خارج شوند و شفافیت خود را از دست بدهند.

کلیه این فرایندها با مواد شوینده مخصوص و با استفاده از روش‌های اصولی انجام می‌شود که موجب خواهد شد تا سطح کف فاقد هر گونه آلودگی و کثیفی شود. شما میتوانید با استفاده از انواع فرچه در شستشوی سنگ و سرامیک موجب درخشش و تمیزی ساختمان خود شوید. فرچه زنی سرامیک بستگی به عوامل مختلفی از قبیل نوع، متراژ، جنس سنگ و غیره دارد به این صورت که قیمت فرچه زنی سنگ گرانیت نسبت به سایر سنگ‌های دیگر متفاوت است.

فرچه زنی چیست ؟

برای تمیز کاری و شفاف سازی سرامیک ها به کمک دستگاه های مخصوص کفسابی و سنگسابی فرچه زنی می گویند.

نام دیگر فرچه زنی را می توان برس زنی نام برد چرا که هر دو اصطلاح برای تمیز کاری سنگ به کار می رود. این فرآیند به طوری می باشد ، زمانیکه روی سطح سرامیک یا سنگ شما مصالح ساختمانی از قبیل گچ ، سیمان ، رنگ و … ریخته شده باشد با استفاده از فرچه زنی (فرچه سابی ، برس زنی ) می توانید سطح خود را تمیز کنید. البته که یکی از ویژگی های فرچه زنی علاوه بر این که سطح مورد نظر تمیز می گردد می توان نتایج دیگری از قبیل شفاف و براق شدن سطح سرامیک و همچنین از بین بردن لکه های سطحی که قبلا در سنگ وجود داشته باشد.

برای از بین بردن لکه هایی از قبیل سوختگی توسط اسید و جوهر لیمو می باشد فرجه زنی نمی تواند سنگ یا سرامیک را به حالت قبل برگرداند بهترین حالت و توصیه مجموعه کفسابی اجاقی استفاده از خدمات کفسابی و سنگسابی است چرا که نیاز به لایه برداری از سنگ یا سرامیک دارد .

تفاوت کفسابی با فرچه زنی (برس زنی) چیست؟

همانطور که می دانید در کفسابی با توجه به نوع سنگ و سرامیک و میزانی که باید تمیز گردد از سنگ لایه برداری صورت می گیرد ولی در فرچه زنی یا فرچه سابی همچین موضوع نیست چرا که در فرچه سابی به صورت عمقی تمیز می گردد و لایه برداری صورت نمی گیرد.

در کفسابی برای اینکه سطح به صورت همدست و هم تراز گردد چندین با کفسابی صورت میگرد ولی در فرچه سابی سطح سنگ ها به صورت یکنواختی نخواهد شد.

در فرچه سابی از برس های سیمی با توجه به سطح مورد نظر استفاده می شود ولی در کفسابی از لقمه ها و ساب ها استفاده می گردد.

تعداد مراحل عمل کفسابی متغییر می باشد و تا تمیزی محل مورد نظر باید صورت بگیرد و اکثر بیشتر می باشد ولی در فرچه زنی حداکثر 2 با صورت میگیرد. چرا که برای تمیزی کافی می  باشد.

در کفسابی درزها را با استفاده از چسب سیمان یا رزین می توان پر کرد ولی در فرچه سابی می توان به کمک بتونه این کار را انجام داد.

چه مواقعی از فرچه زنی سرامیک استفاده می کنیم؟

زمانی که لکه هایی که بر روی سطح سنگ به وجود آمده باشد و لکه ها به سطح سنگ نفوذ نکرده باشد و انجام همین عمل به کمک ابزار هایی مثل کاردک و دست کار بسیار سخت و پر زحمتی باشد می توانیم به کمک فرچه سابی این کار را انجام دهیم.

همانطور که در بالا توضیح دادم فرچه سابی شستشوی محیط به صورت عمقی می باشد باعث می شود که سطح به صورت کاملا تمیز و مانند روز اول تبدیل شود و سطحی که فرچه سابی شده است بسیار پر درخشان تر از قبل گردد.

برای اینکه بتوانید متوجه شوید که سطح شما نیاز به فرچه زنی دارد یا اینکه می توانید به کمک خدمات فرچه سابی محیط خود را انجام دهید باید به این موضوع توجه کنید که زمانی که سطح شفافیت و براقیت خود را از دست داده است تنها به کمک یک فرچه سابی به حالت کاملا تمیز برخواهد گشت این عامل سبب می شود که سنگ و یا سطح سرامیک شما برای مدتها نیاز به کفسابی یا فرچه سابی نداشته باشد و همچنین می توان این موضوع را به آن اضافه کرد که سطح شما عمر طولانی تری پیدا خواهد کرد.

انواع فرچه ها در شستشوی سنگ و سرامیک :

در این بخش از توضیحات به انواع فرچه هایی که کاربرد دارند خواهیم پرداخت.

فرچه پلاستیکی :

از این نوع فرچه ها برای اینکه در سطح سرامیک یا سنگ ، خراشی ایجاد نشود و به سطح آسیبی نزد می توان گفت که نوع فرچه مناسبی است البته برای مواقعی که یک مواد سفت بر روی سطح باشد نمی توان از این نوع فرچه استفاده کرد.

فرچه سیمی نرم:

پر کاربردترین و بهترین نوع فرچه که در صنعت کفسابی استفاده می شود را می توان گفت که فرچه سیمی است چرا که این نوع فرچه هیچ گونه خراشی بر روی سنگ و سرامیک نمی اندازد و در صورتی که سطح دارای کثیفی باشد سبب تمیزی می گردد.

فرچه بکسری:

از این نوع فرچه برای سطح هایی که سنگ در آن کار شده است استفاده می گردد چرا که نسبت به دو مورد قبل سخت تر می باشد و بیشتر برای سنگ ها کاربرد دارد تا حد امکان برای سرامیک ها از فرچه بکسری استفاده نکنید چرا که امکان دارد بر روی سرامیک خط و خش بگذارد.

موضوع خیلی مهمی که باید به آن توجه داشت این است که در فرچه سابی کار اگر فرد فرچه ساب یا کفساب تجربه کافی نداشته باشد باعث می شود که سرامیک شما از بین برود.

ویژگی ها و مزیت های فرچه زنی سطح:

1- تمیز کاری سطح در کمترین زمان ممکن و شستشوی عمقی سطح

2- افزایش تمیزی و براق شدن سطح فرچه ساب شده

3- برطرف کردن عیب های ریزی که در سطح وجود دارد و در سطح سنگ یا سرامیک نفوذ نکرده است.

4- هزینه فرچه سابی نسبت به کفسابی کمتر است و می تواند مزیت حساب شود.

اسید شویی:

برای سنگ های گرانیت ، فرچه ساب صورت بگیرید بسیار عالی و شفاف سازی صورت می گیرد اما در بعضی مواقع با توجه به مقاومت بالای سنگ های گرانیت و سرامیک ها بعد از فرچه زنی یک مرحله فرآیند اسید شویی صورت می گیرد و زمانی که اسید شویی صورت گرفت سنگ به صورت کاملا شفاف و براق تبدیل خواهد شد.

 

برگرفته از: کفسابی شرکت تابناک

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا