علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

7 نکته مهم در کنار هر رژیم غذایی برای جلوگیری از آسیب به سلامتی

 

  1. روی همه چیز دانه بپاشید

اگر از گروه غذایی دانه استفاده نکرده اید، به طور جدی از دست داده اید. دانه هایی مانند چیا، بذر کتان و دانه کدو تنبل نیروگاه های تغذیه ای هستند و حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مانند کلسیم، روی و منیزیم هستند. من اساساً روی هر چیزی (بله، حتی غذاهایی مانند ماکارونی و سالاد) دانه کتان آسیاب شده می‌پاشم، اما می‌توانید دانه‌های چیا را به اسموتی‌تان اضافه کنید، دانه‌های کدو تنبل برشته را میان‌وعده میل کنید، و دانه‌های کنجد را روی سیب‌زمینی سرخ شده بپاشید. بهترین روانپزشک تهران

  1. غذاهای غنی از آب را در رژیم غذایی خود بگنجانید

آب آشامیدنی در سال 2021 بسیار مهم است (اما، مانند، بسیار مهم است، بنابراین لطفاً آن را ادامه دهید). شما هم می توانید آب خود را بخورید خوردن غذاهایی که محتوای آب بالایی دارند، راز هیدراتاسیون طولانی مدت و ماندگار (و درخشش نور از درون) است. با قرار دادن گیاهانی مانند گوجه‌فرنگی، خیار، کاهوی رومی و توت‌ها که همگی سرشار از آب هستند، بطری آب خود را ذخیره کنید. هندوانه یکی از آبرسان ترین غذاهایی است که می توانید بخورید (جای تعجب نیست که نام آن از کجا گرفته شده است)، با محتوای آب 92٪. غذاهای غنی از آب بدن شما را مانند H2O خوب هیدراته می کنند، اما همچنین به مواد مغذی اضافی که از میوه ها و سبزیجات به دست می آیند نیز اضافه می کنند.

  1. هر هفته یک سبزی جدید امتحان کنید

شما احتمالاً همان فهرست مواد غذایی را دارید که می‌شناسید، دوست دارید و هر هفته به آن باز می‌گردید. در حالی که داشتن یک لیست برای ما دختران پرمشغله ضروری است، اما همیشه شما را برای مبتکرانه ترین وعده های غذایی آماده نمی کند. امسال، خود را به چالش بکشید تا یک گیاه متفاوت را امتحان کنید که قبلاً هرگز آن را امتحان نکرده اید. شاید دستور تهیه کدو حلوایی خوشمزه را دیده باشید و هرگز کدو حلوایی نپخته باشید، شاید چغندر را در خواربارفروشی ببینید و طرز تهیه آن را در گوگل جستجو کنید، یا شاید در بازار کشاورز با سبزی برگدار جدید مواجه شده باشید که هرگز آن را امتحان نکرده اید. امتحان کردن (یا پختن) چیزی جدید نه تنها وعده های غذایی شما را هیجان انگیزتر می کند، بلکه تنوع بیشتر غذاها به معنای تنوع بیشتر مواد مغذی نیز می باشد. به علاوه، ممکن است چیزی را خیلی دوست داشته باشید که در لیست خواربار فروشی شما قرار بگیرد.

  1. اکثر بشقاب خود را با غذاهای زمینی پر کنید

به جای قانون 80/20 یا محدود کردن خود به یک رژیم غذایی فقط گیاهی، اگر برای شما بسیار محدود کننده است، به خوردن “گیاه فوارد” فکر کنید. در حالی که این عنوان قطعا کمی عجیب به نظر می رسد، ایده این است که شما می توانید بر غذاهای مغذی تاکید کنید و آنها را جشن بگیرید، اما لازم نیست به آنها محدود شوید. به‌جای اندازه‌گیری، ردیابی یا محدود کردن، فقط مطمئن شوید که بیشتر بشقاب شما از زمین (به‌جای کارخانه) می‌آید، خواه شبیه میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل (مانند جو، برنج و کینوآ) باشد یا آجیل و دانه ها. بدون اینکه خود را از غذاهایی که از آن ها لذت می برید محدود کنید، روی غذاهایی که به شما احساس خوبی می دهند، اضافه می کنید.

  1. فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید

در حالی که فیبر جذاب‌ترین ماده مغذی نیست (پروتئین و چربی‌های سالم همه توجه را به خود جلب می‌کنند)، اما یکی از مهم‌ترین آنهاست. با این حال، تنها حدود 5 درصد از جمعیت کشور توصیه های روزانه فیبر را برآورده می کنند. فیبر بخشی از مواد غذایی است که بدن نمی تواند تجزیه کند، بنابراین از کل سیستم گوارش شما عبور می کند و به حفظ سلامت آن کمک می کند. اما فیبر فوایدی غیر از سلامت روده و منظم بودن دارد (اگرچه اینها به اندازه کافی خوب خواهند بود). شما می توانید فیبر را در میوه ها، سبزیجات، آجیل، غلات کامل و دانه ها پیدا کنید.

  1. رنگین کمان را بخورید

شما در کلاس علوم دبیرستان یاد گرفتید که گیاهان رنگ های خود را از آنتی اکسیدان ها می گیرند، بنابراین خوردن همه رنگ ها برای تامین تمام آنتی اکسیدان ها برای بدن منطقی است، درست است؟ شامل همه رنگ ها – قرمز (گوجه فرنگی، سیب، فلفل قرمز)، آبی (زغال اخته، شاه توت، سیب زمینی آبی)، نارنجی (سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، نارنگی)، سبز (سبز برگ، کلم بروکسل، کدو سبز)، زرد (اسپاگتی) کدو حلوایی، موز، ذرت) و بنفش (کلم بنفش، بادمجان، انگور) – ساده ترین (و زیباترین) راه برای اطمینان از دریافت فراوانی از مواد مغذی گیاهی و طیف کاملی از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. به عنوان یک هک آسان، سعی کنید حداقل سه رنگ مختلف به هر وعده غذایی اضافه کنید یا هر رنگ رنگین کمان را هنگام خرید مواد غذایی بگنجانید.

  1. اجازه دهید از غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید

ممکن است فکر کنید که محرومیت به شما کمک می‌کند از غذاهای «بد» دوری کنید، اما در واقع، محرومیت باعث کمبود ذهنیت می‌شود، به این معنی که احتمال دارد وقتی غذا را می‌خورید زیاده‌روی کنید یا مهمتر از آن، واقعاً از زندگی خود لذت نبرید. این فقط یک نکته گرم و مبهم برای مثبت بودن بدن نیست، بلکه یک هک سلامت فیزیکی است که به بدن شما کمک می کند بهترین حالت خود را داشته باشد. وقتی برچسب‌های «خوب» و «بد» را در اطراف غذاها حذف می‌کنیم، می‌توانیم به آنچه بدن واقعاً می‌خواهد گوش دهیم. ما شروع به هوس خوردن غذاهایی می کنیم که به ما کمک می کنند زندگی کنیم و در عین حال از غذاهایی لذت می بریم که هرگز نمی خواهیم بدون آنها زندگی کنیم. بهترین دندانپزشک تهران

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا