حوادث

اعلام مهم‌ترین حوادث تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، برخی از مهم‌ترین حوادث در ایام نوروز ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با دانا نیوز، درباره مهم‌ترین حوادث رخ داده در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ گفت: طرح نوروزی امسال، از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه داشت. در این بازه زمانی چند حوادث مهم در نقاط مختلف کشور رخ داد که عوامل سازمان اورژانس کشور برای کمک به آسیب دیدگان، وارد صحنه شدند.

وی افزود: تنها یک روز پس از آغاز این طرح، در بیست و پنجم اسفندماه، سه حادثه مهم در استان های مختلف کشور رخ داد. در استان کرمان، واژگونی خودروی ۴۰۵، چهار کشته برجای گذاشت. همچنین برخورد خودروی پژو و پراید در محور خرمشهر-اهواز، پنج کشته و سه مصدوم در پی داشت. هنوز این روز به اتمام نرسیده بود که یک وانت از مسیر منحرف شد و با برخورد با عابرین پیاده حادثه آفرید. در این برخورد، یک نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در دومین روز از اجرای طرح نوروزی، یک اتوبوس در تهران واژگون شد و ۲۹ نفر مجروح شدند. همچنین یک تصادف زنجیره‌ای در سبزوار رخ داد که ۲۱ نفر را روانه بیمارستان کرد. 

یکتاپرست گفت: در حالیکه در سومین از روز اجرای طرح، هیچ حادثه مهمی به سازمان اورژانس کشور اعلام نشد؛ در بیست و هشتم فروردین ماه، دو تصادف رخ داد که در لرستان یک کشته و چهار زخمی و در زنجان، ۱۵ مصدوم برجای گذاشت. 

وی افزود: در آخرین روز از سال، یک تصادف زنجیره‌ای در استان البرز، باعث شد دو نفر جان خود را از دست بدهند و ۱۱ نفر نیز، سال نو را در بیمارستان، جشن بگیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به حوادث شب سال تحویل ادامه داد: در حوادث مختلفی که شب سال نو رخ داد، در مجموع ۲۱۴ نفر زخمی و به مراکز درمانی منتقل شدند. عمده این حوادث ناشی از انفجار موادمحترقه بود.

یکتاپرست درباره حوادث اولین روز سال نو گفت: در اولین روز از بهار ۱۴۰۳، حادثه‌ای که دارای بیش از یک کشته یا 10 مصدوم باشد، رخ نداد. در دومین روز فروردین ماه، تصادف پژو و تریلی در خراسان رضوی، پنج نفر را به کام مرگ کشاند. همچنین ۱۲ نفر در استان مرکزی، دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: سوم فروردین ماه، روز پرتصادفی بود. در این روز،سه تصادف پر از زخمی و فوتی به سامانه ۱۱۵ گزارش شد. برخورد پژو با پژو در فارس، پنج کشته و چهار زخمی و تصادف زنجیره ای در سمنان، ۱۷ مصدوم داشت. همچنین تصادف پراید و پرشیا، در زنجان باعث زخمی شدن هر ۱۳ سرنشین دو خودرو شد. 

یکتاپرست گفت: واژگونی اتوبوس در فارس و تصادف زنجیره‌ای در خوزستان نیز در مجموع باعث کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۲۶ نفر در چهارمین روز از نوروز شد.

وی با اشاره به اینکه پنجم فروردین ماه، پرحادثه‌ترین روز از طرح نوروزی ۱۴۰۳ بود؛ افزود:متاسفانه در این روز، چند تصادف و مسمومیت با گاز کربن دی اکسید به به اورژانس کشور اعلام شد و در مجموع ۱۷ نفر از هموطنان کشته و  ۱۸ نفر مجروح شدند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: نیمه اول تعطیلات در حالی رو به اتمام بود که دو حادثه واژگونی اتوبوس و تصادف زنجیره‌ای در  خراسان رضوی و البرز، ۲۶ مصدوم بر جای گذاشت. همچنین در کارخانه تولید توپ ورزشی اردبیل، مسمومیت تنفسی باعث شد ۲۸ نفر روانه بیمارستان شوند.

یکتاپرست گفت: در هفمین روز از نوروز، در استان فارس، شش نفر بر اثر غرق شدگی و ۱ نفر بر اثر تصادف زنجیره ای در ایلام جان خود را از دست دادند. این تصادف ۱۲ مصدوم نیز بر جای گذاشت. 

وی با اشاره به روز هفتم فروردین ماه افزود: مسمومیت با co۲، در استان مرکزی، تصادف هیوندا با پژو در سمنان و برخورد ماکسیما با پرشیا در شیراز نیز در مجموع نه کشته و ۲۶ زخمی در پی داشتند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: حوادث تعطیلات نوروز امسال، با یک تصادف زنجیره ای در استان کرمان به پایان رسید. در این حادثه که ظهر روز  دوازدهم فروردین ماه در محور جیفرت-راین رخ داد؛ چهار نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. 

یکتاپرست در پایان تعداد کل حوادث مهم را حدود ۳۱ حادثه برشمرد و گفت: ۲۳ مورد از این حوادث تصادف بودند که در مجموع ۷۶ کشته و ۴۹۲ مصدوم بر جای گذاشتند. همچنین پنج مورد مسمومیت تنفسی و یک مورد غرق شدگی نیز جز حوادث مهم تعطیلات امسال بود. 

انتهای پیام 

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا