برترین های کسب و کارعمومی

تفاوت سایبان پارکینگ با سایبان چتری در چیست؟

لوازم بسیار زیادی از گذشته‌های دور تا به امروز کاربرد داشته‌اند و همچنان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سایبان یکی از این لوازم است که تاریخچه‌ایی قدیمی دارد اما همچنان پر کاربرد است. امروزه سایبان‌ها دستخوش تغییراتی شده‌اند که به آنها شکلی جدید و خلاقانه‌ایی بخشیده است.

انواع مدل‌های مختلف سایبان در طرح و رنگ‌های متفاوت به وجود آمده است که هر کدام مناسب مکانی خاص هستند. سایبان‌ها در صنعت‌های مختلفی همچون مغازه، فروشگاه، نمایشگاه، کافه، رستوران و غیره کاربرد دارند. اگر چه هدف اصلی سایبان‌ها در محافظت است اما مدل‌های مختلف دیگری از آنها با همین هدف تولید می‌شوند. در ادامه به تفاوت‌های بین دو مدل پر کاربرد سایبان مغازه و سایبان چتری می‌پردازیم.

What is the difference between a parking canopy and an umbrella canopy?

 تفاوت بین سایبان مغازه و سایبان چتری

سایبان مغازه نوعی از سایبان‌های برقی یا دستی است. سایبان دستی به صورت دستی باز و بسته می‌شود اما سایبان برقی که این روزها طرفداران بیشتری دارد به کمک نیروی الکتریکی و موتور بازوها را وادار به باز و بسته شدن می‌نماید. این سایبان‌ها ریموت کنترل دارند و از راه دور نیز کنترل می‌شوند. سایبان مغازه محدوده خاصی را طبق ابعاد و اندازه‌ایی که دارد مورد محافظت خود قرار می‌دهد.

از جمله‌ کاربردهای سایبان مغازه می‌توان به ایجاد سایه، محافظت از هر آنچه که زیر سایبان است؛ هنگام باد و باران، برف و غیره خواهد بود. جدا از بحث محافظت؛ سایبان‌ها جلوه خاصی به مغازه، فروشگاه می‌دهند و حتی در جذب مشتری نیز می‌توانند به خوبی عمل کنند. سایبان چتری نیز یکی دیگر از انواع سایبان است که کاربردی متفاوت دارد و اغلب برای رستوران‌ها و کافه‌ها استفاده می‌شود.

همانطور که از نام این سایبان مشخص است به شکل چتری بوده و قابلیت جابجایی دارد. این نوع سایبان نیز باز و بسته می‌شود و در مواقع آفتاب، باران و برف محافظی مناسب خواهد بود. جنس پارچه این سایبان بسته به سلیقه و کاربردی که دارد می‌تواند متفاوت باشد و از پارچه‌های ضخیم یا نازک برای آن استفاده کرد.

– سایبان مغازه و سایبان چتری هر دو برای هدفی خاص و آن هم محافظت استفاده می‌شوند و هر دو به عنوان پوششی مناسب کاربردی خواهند بود اما تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند شامل:

-سایبان مغازه ممکن است متراژ و اندازه بزرگتری از سایبان چتری داشته باشد و فضای بیشتری را پوشش می‌دهد.

-هر دو مدل از سایبان‌ها دارای نوع دستی و نوع برقی هستند که   در نوع دستی بصورت سنتی و دستی اقدام به باز و بسته شدن می‌کنند و در نوع برقی با استفاده از یک کلید باز و بسته شدن انجام می‌شود.

-در سایبان چتری یک پایه نگه‌دارنده سایبان وجود دارد اما در نوع سایبان مغازه بازوهایی برای نگه‌داشتن در نظر گرفته شده است.

-سایبان چتری اغلب برای مکان‌های تفریحی مانند کافه‌ها، استخرها، رستوران و غیره کاربرد دارند و این در صورتی است که سایبان مغازه برای محافظت از اجناس و خریداران تعبیه شده است.

-در فضاهای باز از سقف هر دوی این سایبان‌ها می‌توان به عنوان روشی موثر برای درج تبلیغات استفاده کرد.

-سایبان‌های چتری معمولا جلوه و طراحی زیباتری نسبت به سایبان مغازه دارند و می‌توانند نمای زیبایی به محیط ببخشند.

سایبان پارکینگ اداری

سایبان پارکینگ اداری در اندازه‌ای بیشتر از سایبان خانگی طراحی و ساخته می شود. معمولا سایبان پارکینگ ماشین اداری برای تعداد زیادی خودرو معمولا بالای 10 عدد طراحی و تولید میگردد. این نوع سایبان پارکینگ در فضای باز و یکنواخت و مسطح نصب می گردد تا امکان گردش و پارک خودرو ها میسر باشدسایبان پارکینگ خانگی برای تعداد کمی خودرو، یک، دو یا سه عدد خودرو ساخته می‌شود. این سایبان به طور معمول در ورودی حیاط خانه و کنار دیوار نصب می گردد.

  مزایا و معایب سایبان‌ها دو سایبان مغازه و چتری

هر کدام از سایبان‌ها برای حرفه‌ایی خاص کاربرد مثبتی خواهند داشت به عنوان مثال سایبان کولر برای کولرها و دیگر لوازم مشابه همچنین سایبان ماشین برای پارکینگ ماشین‌ها و برای ساختمان‌ها و غیره می‌توانند موثر و کاربردی باشند. سایبان مغازه نیز برای مغازه‌داران و فروشگاه‌ها بسیار کاربردی است از طرفی این سایبان‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که به ترتیب به بیان آنها می‌پردازیم.

مزایای سایبان مغازه

-محافظت از خوراکی و مواد غذایی در فروشگاه‌ها در برابر نور خورشید و دیگر عوامل محیطی

-محافظت از وسیله‌های پشت ویترین در برابر پوسیدگی و رنگ رفتگی در اثر اصابت نور خورشید

-در زمان نامساعد بودن آب و هوا؛ سایبان می‌تواند کاملا موثر عمل کند و برای افراد فضای امنی را فراهم آورد.

-در سایبان‌های برقی مغازه به راحتی می‌توان اقدام به باز و بسته کردن آن نمود تا در زمان‌هایی که نیاز به پوشش سقف نیست سایبان مانعی برای کاربر نشود.

-محیط را خنک نگه می‌دارد و در نتیجه از فاسد شدن مواد غذایی و خوراکی‌ها جلوگیری می‌کند.

-این نوع سایبان برای تمامی منازل، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، سالن‌ها، ورودی باغات و غیره کاربردی است و در هر رنگ و شکل و اندازه‌ایی قابل سفارش خواهد بود.

معایب سایبان مغازه

-سایبان نیاز به نگه داری دارد و تنها نصب و اجرای آن اتمام کار نخواهد بود. از این رو بایستی تمام نکات در مورد نگه‌داری را بدانید و به خوبی به آنها عمل نمایید. سایبان‌ها نیاز به شستشو دارند. هر چند مدت یکبار با استفاده از مواد شوینده مخصوص که آسیبی به پارچه سایبان نرساند اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

-از برس و طی‌هایی که حالت تیز و برنده دارند برای تمیز کردن چادر سایبان بپرهیزید زیرا ممکن است باعث پاره شدن پارچه شوید.

-ممکن است بعد از باران‌های متوالی؛ سایبان خیس شود در نتیجه ابتدا اجازه دهید سایبان کاملا خشک شود بعد اقدام به بستن آن نمایید زیرا ممکن است قارچ پارچه آن را در بر بگیرد.

-موتور سایبان هر از چند گاهی بایستی تمیز و عاری از گرد و خاک شود تا مانع باز و بسته سایبان نشود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توان از محافظ موتور سایبان استفاده کرد.

-سایبان مغازه نیاز به سرویس کردن دارد و بایستی هر چند ماه یکبار توسط فردی متخصص سرویس شود.

-سایبان‌ مغازه از نوع ثابت در جای ثابت قرار می‌گیرند و قابلیت باز و بسته شدن ندارند.

مزایای سایبان چتری

-سایبان چتری دارای جلوه بسیار زیبایی است و در اندازه‌های مختلفی می‌توان آن را سفارش داد.

-از این نوع سایبان در اغلب مراکز تفریحی سرگرمی می‌توان استفاده کرد.

-بر روی پارچه سایبان چتری می‌توان انواع تبلیغات را انجام داد.

-سایبان چتری دارای انواع ساده و برقی است.

-بدنه سایبان بسیار محکم و مقاوم است و از جنس‌های مختلف چوبی، آلومینیومی، فلزی و غیره ساخته می‌شود.

-محافظ بسیار خوبی در برابر بارش باران و برف است. اما اغلب برای نور خورشید می‌تواند سایه بسیار خوبی ایجاد نماید.

-با وجود سایبان چتری می‌توانید محفل خانوادگی و یا جمعی دوستانه در فضای آزاد داشته باشید.

معایب سایبان چتری

-این نوع برای تمامی صنعت‌ها کاربرد ندارد و تنها برای برخی مراکز تفریحی، رستوران، ساحل، تراس و غیره می‌توان از آن استفاده کرد.

-چادر سایبان نیاز به تمیز کردن دارد.

-هر چند وقت یکبار بایستی سایبان سرویس شود.

-سایبان چتری بایستی بر روی سطح صاف نصب شود.

-باد شدید یکی از موانع اصلی استفاده از سایبان چتری است اگر در محلی که می‌خواهید سایبان نصب کنید؛ بادهای سنگین رخ می‌دهد از محصولات جایگزین استفاده نمایید.

قیمت سایبان مغازه و چتری

یکی از مهمترین پارامترها برای سفارش دهندگان سایبان، قیمت این محصولات است. سایبان‌ها می‌توانند برای موارد مختلفی کاربرد داشته باشند و در خصوص قیمت نیز نمی‌توان تعرفه ثابتی را برای آنها پیش بینی نمود. این محصولات با توجه به نوع، اندازه و طرح درخواستی می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

در صورت دستی و یا برقی بودن محصول نیز لازم به ذکر است که نوع دستی همیشه ارزان‌تر از نوع برقی خواهد بود البته باز هم در اینجا یکسری موارد از جمله نوع پارچه، سایز سایبان و غیره می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. شرکتی که تمایل دارید سفارش سایبان خود را به آن بسپارید نیز می‌تواند سهم مهمی در قیمت گذاری داشته باشد به عنوان مثال از مواد درجه یک، دو و سه استفاده کردن قیمت را تا حد زیادی تغییر می‌دهد.

تیم تخصصی با در اختیار داشتن یکی از حرفه‌ایی‌ترین کادرها و قیمت‌های منصفانه می‌تواند هر گونه سفارشی را در کمترین زمان ممکن انجام دهد و خدمات مشاوره را در خصوص انتخاب سایبان مناسب به شما هم میهنان گرامی ارائه دهد.

کدام نوع از سایبان‌ها محبوب‌تر هستند؟

سایبان‌ مغازه و سایبان چتری هر دو از انواع مختلف سایبان‌ها هستند که شامل یک خانواده بزرگ است. ایجاد سایه و نقطه‌ایی امن در کنار آرامش و زیبایی محیط از جمله اهداف سایبان‌ها است. مسئله دیگر وجود تبلیغات بر روی سایبان‌ها بوده که این وسیله را به اوج محبوبیت رسانده است. سایبان‌ها سیستم پیچیده و سختی ندارند و به راحتی نصب می‌شوند و همچنین نیاز به هزینه بسیار زیادی نخواهند داشت از این رو با توجه به نوع حرفه و نیازی که دارید می‌توانید از هر کدام از مدل‌های سایبان استفاده نمایید.

سایبان‌های چتری به دلیل زیبایی و کاربردی بودن در مراکز تفریحی مختلف بسیار محبوب هستند و هر کسی ترجیح می‌دهد وقت خود را در زیر یکی از این سایبان‌ها به خوردن نوشیدنی سپری نماید اما در کنار می‌توان گفت که برای اغلب مشاغلی که دارای فروشگاه و امثال آن هستند سایبان مغازه کاربردی است و می‌تواند سایه‌ایی مناسب برای محافظت از مواد غذایی و لوازم داخل مغازه ایجاد نماید.

کلام آخر

از زمان پیدایش سایبان‌ها مدل‌های متنوعی از آن ساخته شده است. امروزه سایبان چتری برای اغلب رستوران‌ها، باغ‌ها، بالکن و غیره کاربرد زیادی داشته است و از زیبایی و مقاومت خاصی برخوردار هستند همچنین سایبان مغازه یکی از پرکاربردترین‌ها برای مغازه‌داران بوده است که در انواع طرح و رنگ‌های مختلف موجود هستند.

دکمه بازگشت به بالا