عمومی

وقتی نقاب‌ها می‌افتد؛ از رادوی دل‌های پرسپولیس تا رئیس ایتالیایی استقلالی‌ها!

بوژیدار رادوشویچ یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های چند سال اخیر فوتبال ایران است. دروازه‌بان کرواتی که در زمان سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس پیوست و ابتدا قرار بود نقش یک دخیره ارزان‌قیمت را برای این تیم ایفا کند ولی حالا به یکی از گران‌ترین محکومیت‌های تاریخ این باشگاه تبدیل شده است. رادوشویچ گرچه ایرانی نبود ولی رگ خواب هواداران پرسپولیس را به خوبی پیدا کرد و با رفتارهای خاص و درگیری‌های گاه و بیگاه با نیمکت تیم‌های رقیب توانست در ایران به محبوبیت برسد. محبوبیتی که باعث شد پس از جدایی علیرضا بیرانوند با او قرارداد سه‌ساله‌ای به ارزش بیش از 900 هزار دلار امضا شود که سرآغاز تمام مشکلات و دردسرهای پرسپولیس بود.

رادوشویچ که از همان ابتدا هم مشخص بود در حد و اندازه‌های پیراهن شماره یک پرسپولیس نیست، از اولین فرصت استفاده کرد و وقتی پولش را به موقع نگرفت قراردادش را فسخ کرد و به کشورش برگشت. ادامه ماجرا هم که از اول مشخص بود؛ محکومیت پرسپولیس و جریمه سنگین در فیفا که تا همین حالا ادامه داشته و گلر کروات حتی در حد دیرکرد پولش هم حاضر به تخفیف نشد. اتفاقی که مشابه آن از طرف استراماچونی هم رخ داد و سرمربی ایتالیایی که استقلالی‌ها برایش تجمع برگزار کرده بودند هم یک یورو حاضر به تخفیف نشد.

مواردی چون رادوشویچ و استراماچونی درس بزرگی برای هواداران فوتبال در ایران است که بیخود و بی‌جهت خام اداهای بازیکنان و مربیان نشوند و پشت تیمشان را خالی نکنند. رادوشویچ که امروز با استوری‌هایش به پرسپولیسی‌ها توهین می‌کند، روزگاری نماد تعصب بود و هواداران با لقب رادوی دل‌ها او را در حد یک گلر کلاس جهانی بالا برده بودند. اتفاقات مربوط به افرادی چون استراماچونی و رادوشویچ بار دیگر این حقیقت تلخ را ثابت کرد که حضور مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران تنها برای درآمدزایی است و هیچ دلیل دیگری ندارد.

البته مقصر اصلی این ماجراها نه هواداران، که مدیرانی هستند که چنین قراردادهایی با بازیکنان درجه چندم امضا می‌کنند تا آن‌ها بتوانند بدون کوچک‌ترین زحمتی معادل درآمد چند سال خود را از تیم‌های ایرانی بگیرند. همان مدیرانی که پول کت و شلوار و جورابشان را هم از حساب پرسپولیس برمی‌داشتند ولی اکنون مقابل بزرگ‌ترین ضرر تاریخ باشگاه سکوت کرده‌اند.

258 258

دکمه بازگشت به بالا