اقتصادی

خودروهای چینی عقب ماندند – دانا نیوز

خودروسازان بزرگ چین از اهداف فروش خود عقب مانده‌اند و این نشان می‌دهد که جنگ قیمتی که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را در نیمه اول سال درگیر کرد، همچنان ادامه خواهد داشت زیرا سازندگان برای دستیابی به اهداف خود رقابت می‌کنند.

به گزارش دانا نیوز، هیچ کدام از ۱۰ تولیدکننده بزرگ مورد مطالعه بلومبرگ، به ۵۰ درصد هدف فروش سالانه خود در اواسط سال نرسیدند.

 شرکت خودروسازی چینی لی آتو، بهترین موقعیت را داشت اما تا پایان ژوئن تنها به ۴۶ درصد از هدف خود رسید. برند پرفروش بی‌وای‌دی پس از دو برابر کردن هدف خود در سال ۲۰۲۳ به ۳ میلیون خودرو، به ۴۲ درصد رسید.

اکثر آنها یک سال پیش نیز عقب بودند اما این پس از آن بود که همه‌گیری بیماری کووید باعث آشفتگی در مراکز کلیدی مانند شانگهای شده بود که حتی یک خودروی جدید در آوریل فروخته نشد. این بار، کسری‌ها با وجود ارائه تخفیف‌های عمیق توسط خودروسازان اتفاق می‌افتد. در واقع، کاهش تا حدی مسئول اهداف از دست رفته است زیرا آنها مصرف‌کنندگان را تشویق کرده‌اند تا خرید خود را به انتظار تخفیف بهتر متوقف کنند.

استفن دایر، مدیر عامل شرکت مشاوره AlixPartners در شانگهای، به بلومبرگ نیوز گفت: کاهش قیمت باعث افزایش فروش در نیمه اول نشد و تمایل به هزینه‌کردن در اواخر سال می‌تواند تحت تأثیر کند شدن اقتصاد قرار گیرد. با توجه به اینکه محدودیت‌های همه‌گیری در چین متوقف شده است، دومین اقتصاد بزرگ جهان در تلاش است تا دوباره خود را نشان دهد.

چین بازار بزرگی است و فروش خودروسازان پیشرو همراه با قیمت سهام آنها در حال افزایش است. فروش کلی خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با ۲.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۹.۵۲ میلیون دستگاه رسید که بیشتر از مجموع ایالات‌متحده، استرالیا و برزیل است. با این حال، این رشد بسیار کمتر از رشد تقریباً ۳۰ درصدی ثبت شده در دوره مشابه سال ۲۰۲۱ است.

هفت تولیدکننده از ۱۰ تولیدکننده نسبت به نیمه اول سال گذشته پیشرفت بدتری نسبت به اهداف خود نشان دادند. لی آتو، گریت‌وال موتور و گروه هلدینگ جیلی تنها سه تولیدکننده خودرو بودند که از سرعت قبلی خود جلوتر بودند. در حالی که بی‌وای‌دی هدف ۲۰۲۳ خود را افزایش داد و پنج مورد دیگر نیز هدف خود را از سال ۲۰۲۲ حفظ یا کاهش دادند.

مصرف کنندگان ممکن است تا زمانی که کاهش قیمت به نظر برسد که به کف رسیده است، خریدهای مورد نظر خود را انجام دهند اما هنوز مشخص نیست که این سطح کجاست.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا