ورزشی

استفاده از داروهای سرطان پستان برای دوپینگ؟

حتی مواد موجود در داروهای تجویزی که برای مبارزه با سرطان سینه استفاده می‌شوند، می‌توانند برای افزایش عملکرد مورد سوء استفاده قرار گیرند. لتروزول به طور خاص در فهرست ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به عنوان یک ماده ممنوعه در هر زمان (چه در داخل مسابقه و چه در خارج از مسابقه) ذکر شده است.

در حالی که بسیاری از مردم از تکنیک های رایج افزایش عملکرد مانند عوامل آنابولیک و دوپینگ خون آگاه نیستند، ممکن است باعث تعجب شود که حتی از مواد موجود در داروهای تجویزی برای مبارزه با سرطان سینه، مانند لتروزول، برای افزایش عملکرد سوء استفاده می شود.

آنچه ورزشکاران مشمول قوانین ضد دوپینگ باید در مورد لتروزول و رقابت منصفانه بدانند این است که قرص زرد جعبه لتروزول به طور خاص آروماتاز ​​را مهار می کند، آنزیمی که مسئول تبدیل آندروژن ها (مانند تستوسترون) به استروژن است و لتروزول این فرآیند را مهار کرده و سطح آن را کاهش می دهد. استروژن در بدن

لتروزول یکی از داروهایی است که برای مبارزه با سرطان پستان وابسته به استروژن در زنان استفاده می شود. لتروزول با کاهش میزان استروژن در بدن، رشد برخی از سلول های سرطان سینه را کند می کند یا رشد استروژن را سرکوب می کند. .

بر اساس این مقاله که از سوی سازمان ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به دانا نیوز ارسال شده است: اگرچه لتروزول از نظر قانونی فقط با نسخه در دسترس است، اما راه‌هایی برای تهیه غیرقانونی لتروزول نیز وجود دارد.

لتروزول چگونه کار می کند؟

ورزشکارانی که از استروئیدهای آنابولیک سوء استفاده می کنند می توانند از مهارکننده های آروماتاز ​​مانند لتروزول برای جلوگیری از تولید استروژن استفاده کنند و در نتیجه اثرات زنانه ناخواسته استفاده از استروئید آنابولیک را کاهش دهند. این عوارض جانبی شامل ژنیکوماستی، احتباس آب و چربی شکم است.علاوه بر این، ورزشکاران مرد ممکن است از مهارکننده های آروماتاز ​​مانند لتروزول برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون برای جلوگیری از تخریب استفاده کنند.

عوارض مصرف لتروزول چیست؟

مصرف لتروزول عوارض جانبی زیادی دارد از جمله افزایش سطح کلسترول، کاهش استحکام استخوان، گرگرفتگی، تعریق شبانه، تهوع و استفراغ، کاهش اشتها، یبوست، اسهال و سوزش سر دل، درد عضلات و مفاصل، خستگی، سرگیجه، تورم. ، ساق پا، مچ پا و پا و مشکل در خواب.

آیا لتروزول در ورزش ممنوع است؟

بله، لتروزول به طور خاص در فهرست ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ در دسته تعدیل کننده های هورمونی و متابولیک در همه زمان ها (چه در مسابقه و چه در خارج از مسابقه) ممنوع است.

آیا می توانم برای لتروزول معافیت استفاده درمانی (TUE) دریافت کنم؟

آره! TUE را می توان برای ورزشکارانی که برای شرایط پزشکی خاص مانند سرطان سینه نیاز به درمان دارند، دریافت کرد.

آیا مکمل های غذایی حاوی لتروزول هستند؟

لتروزول داروی قدرتمندی است که به صورت قانونی نمی توان آن را به عنوان یک جزء مکمل های غذایی به فروش رساند و در حال حاضر هیچ خبر و اطلاعاتی در مورد مکمل های غذایی آلوده به لتروزول وجود ندارد، اما مسئولیت قانونی استفاده از مکمل های غذایی همیشه بر عهده ورزشکار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا