اجتماعی

معرفی متهمان دادگاه منافقین/ حسین دادخواه؛ متهم ردیف هفتاد و یکم

حسین دادخواه متهم ردیف هفتاد و یکم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است.

به گزارش دانا نیوز، حسین دادخواه متهم ردیف ۷۱ پرونده در دادگاه اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است.

او  قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان مسئول شاخه اصفهان، اقدام به فعالیت می‌کند. در ادامه و در مقطع فاز نظامی تشکیلات، او  به شاهرود متواری و مسئولیت اجرایی پایگاه منافقین را در آنجا برعهده می‌گیرد.

او که در تاریخ ۱۳۶۱/۰۹/۲۹ در یک قرار تشکیلاتی در شاهرود، با نام مستعار رضا حدادی، با کلت، نارنجک و قرص سیانور، دستگیر و به تهران اعزام شده بود، در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۱۴ در مسیر انتقال مجدد به شاهرود، در راه آهن تهران، از دست ماموران فرار کرده و به خارج از کشور متواری می‌شود.او سپس به عراق رفته و در شاخه نظامی منافقین، با سمت معاون مسئول تیم تروریستی، سازماندهی می‌شود.

او در اکثر تحرکات منافقین در غرب کشور، شرکت فعال داشته و مدتی نیز به عنوان عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت فعالیت می‌کند. او در قتل عمد (شهادت) سید محمدحسن بهشتی‌نژاد، حسین دادخواه و مرتضی فخار، مسئولیت شناسایی هدف ترور (شهید بهشتی‌نژاد)، آدرس و ساعات تردد نامبرده و همچنین اعلام این اطلاعات به عوامل ترور، را برعهده داشته‌اند. بدین نحو که در این اقدام تروریستی، اعضای یک تیم پنج نفره در سال ۱۳۶۰، به درب منزل نامبرده مراجعه و به بهانه دادن نامه، به سمت او شلیک می‌کنند که منجر به قتل (شهادت) وی و کودک خردسال همراهش شده و اعضای تیم ترور نیز، پس از آن موفق به فرار می‌گردند.

او  تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۷۶۶۸/۱۲-۲۰۱۱ است.

انتهای پیام 

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا