اقتصادی

برای واردات، نیازی به خرید خودرو فرسوده نیست/ لزوم ارائه یک “گواهی اسقاط” برای ۲ خودرو

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده ضمن اشاره به اینکه تا اواخر سال گذشته، در ازای هر دستگاه خودروی وارداتی بایستی ۸ گواهی اسقاط ارائه می‌شد، تصریح کرد که در حال حاضر تا زمان ابلاغ آیین‌نامه جدید، در ازای هر دو خودروی وارداتی یک گواهی اسقاط بایستی توسط واردکننده ارائه شود؛ ضمن اینکه متقاضیان واردات خودرو نیازی به خرید خودرو فرسوده ندارند.

آفتاب‌‌نیوز :

مهران سالاریه، اظهار کرد: طبق قانون، تا پایان سال ۱۴۰۱ به ازای واردات هر دستگاه خودرو، به طور متوسط هشت گواهی اسقاط لازم بود؛ اما اکنون (جدا از بحث واردات خودروهای کارکرده که هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است)، در حال حاضر به ازای واردات هر دو خودرویی که واردات شود، یک گواهی اسقاط بایستی توسط واردکننده، ارائه شود.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد واردات خودرو دارند، نیازی به خرید خودروی فرسوده به نام خود ندارند.

طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، وی تصریح کرد: حجم قابل توجهی گواهی اسقاط از سال‌های گذشته در سبد مراکز اسقاط انباشت شده است که پاسخگوی نیاز واردات و تولیدکنندگان داخلی خودرو است.

سالاریه ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای تمام واردکنندگان خودرو اعم از حقیقی و حقوقی پس از واردات خودرو و ترخیص از گمرک، گواهی اسقاط تخصیص داده خواهد شد و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا