برترین های کسب و کارعمومی

عصاره حنا برای شوره سر

سال هاست که حنا به دلیل خواص مفیدش در موارد مختلفی استفاده می شود. این ماده به عنوان رنگ کننده طبیعی سر و یک ماده درمان کننده مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای درمان شوره نیز استفاده می شود. در اینجا می خواهیم 4 روش درمانی حنا برای کنترل شوره سر را به شما معرفی کنیم که باید هر دو هفته یکبار استفاده شوند.

از آنجایی که حنا می تواند مو را خشک کند پس به شدت از آن استفاده نشود. اگر جنس موی خشکی دارید از شامپو گانودرما برای موهای خشک استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که روش درمانی حنا برای موهای چرب کارساز نخواهد بود. اگرچه بیشتر افراد حنا را استفاده می کنند تا موها رنگ شود، اما در حقیقت نیز باعث افزایش استحکام موها می شود و از این رو نمایانگر یک رنگ ایمن است که به طور دائم در سلامت فولیکول های مو تاثیر گذار است.

روش های مختلف استفاده از ماسک حنا برای مو

روش اول: حنا، لیمو و ماست

مواد لازم

  • 4 قاشق غذاخوری پودر حنای خوب
  • آب لیمو
  • ماست (هر غلظتی که ترجیح می دهید)

پودر حنا را با آب لیمو ترکیب کرده و ماست را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا توده های خمیری شکل نگیرند. یک خمیر رقیق ایجاد کنید که چکه نکند. این خمیر را از ریشه تا نوک مو بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس با شامپوی بدون سولفات بشویید. اگر موی تان خشک است به شامپو گانودرما دکتر بیز و نرم کننده هم نیاز دارید.

روش دوم: حنا، زیتون و شنبلیله

مواد لازم

  • 4 قاشق غذاخوری پودر حنا
  • آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، سرکه سفید و پودر دانه شنبلیله
  • 2 قاشق غذاخوری ماست

تمام مواد را در یک ظرف تمیز مخلوط کرده و به مدت 12 ساعت کنار بگذارید. آن ها را آخر شب آماده کنید که صبح روز بعد بتوانید از آن استفاده کنید. آن را از ریشه تا نوک مو بمالید. سپس بگذارید 2 تا 3 ساعت مانده و با شامپوی بدون سولفات بشویید. اگر موی تان خشک است از نرم کننده هم استفاده کنید.

روش سوم: تخم مرغ و حنا

مواد لازم

  • 3 قاشق غذاخوری پودر حنا
  • آب برای مخلوط کردن
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 2 قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ هم زده

تمام این مواد را خوب هم بزنید تا خمیر شده و البته توده های خمیری شکل نگیرند. این خمیر را از ریشه تا نوک مو بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس با شامپوی بدون سولفات بشویید. اگر موی تان خشک است به نرم کننده هم نیاز دارید. اگر به دنبال بلند شدن قد موی خود هستید از شامپو بیز برای رشد مو خود بهره ببرید.

روش چهارم: روغن خردل و حنا

مواد لازم

  • 250 میلی لیتر روغن خردل
  • 2 مشت برگ تازه حنا
  • یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله
  • یک شیشه یا بطری تمیز

روغن خردل یکی از بهترین روغن هایی است که شوره سر را کنترل می کند. استفاده از روغن خردل جوشانده شده با حنا رشد موهای را تحریک می کند. ۲۵۰ گرم روغن خردل را در یک قابلمه بجوشانید. حدود ۵۰ تا ۶۰ گرم برگ حنا به تدریج به روغن اضافه کنید. سپس مخلوط را از صافی رد کنید و در انتها روی موها بگذارید و ماساژدهید.

آشنایی با دیگر خواص عصاره حنا

آشنایی با عصاره حنا

حنا گیاهی است که از دوران باستان برای رنگ کردن مو، ریش، مژگان، ناخن ها و پوست مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از قدیمی ترین مواد آرایشی تزئینی برای انسان است و هنوز هم در بسیاری از محصولات آرایشی و رنگهای طبیعی مو مورد استفاده قرار می گیرد. در مصر، بقایای مومیایی شده باستان کشف شده است که ناخن ها و نوک انگشتان آنها را با حنا رنگ می کرده اند. در عربستان سعودی و هند، از این گیاه برای نقاشی انگشتان، کف دست ها و پاها در الگوهای پیچیده معمولاً با اهمیت مذهبی استفاده می شود. نخستین بار در اواخر دهه ۱۸۰۰ به اروپا معرفی شد.

خواص عصاره حنا برای مو

اگرچه بیشتر افراد حنا را استفاده می کنند تا موها رنگ شود، اما در حقیقت نیز باعث افزایش استحکام موها می شود و از این رو نمایانگر یک رنگ ایمن است که به طور دائم در سلامت فولیکول های مو تاثیر گذار است. استفاده از روغن خردل جوشانده شده با حنا رشد موهای را تحریک می کند. ۲۵۰ گرم روغن خردل را در یک قابلمه بجوشانید. حدود ۵۰ تا ۶۰ گرم برگ حنا به تدریج به روغن اضافه کنید. سپس مخلوط را از صافی رد کنید و در انتها روی موها بگذارید و ماساژدهید.

خواص عصاره حنا برای پوست

حنا برای محافظت از پوست در برابر عفونت ها و از بین بردن التهاب بسیار مفید است. برای سوزش، زخم و خراش برای قرن ها استفاده شده است، نه تنها به این دلیل که می تواند یک لایه محافظ در برابر عوامل بیماری زا و مواد بیگانه ایجاد کند، بلکه همچنین به دلیل داشتن خاصیت خنک کنندگی است که سوزش را از بین می برد. این امر باعث می شود که مشابه ژل آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی ها بسیار مفید باشد.

از عصاره حنا می توان به صورت موضعی برای دردهای مفاصل و روماتیسمی استفاده کرد. با افزایش سن، درد مفاصل بیشتر می شود که می تواند در بسیاری از نقاط مختلف بدن منجر به التهاب دردناک شود. با استفاده از عصاره حنا در مناطق ملتهب یا آسیب دیده می توانید حرکت سالم تر و راحتری را برای حفظ زندگی فعال و شاد داشته باشید.

طرز تهیه عصاره حنا

دو روش ساده تهیه عصاره حنا به شکل ذیل است: ۲۵۰ گرم گرد برگ حنا را به یک لیتر آب اضافه نماید و به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت کم بجوشانید محلول را پس از خنک شدن صاف نمایید. پس از این بوسیله حمام آب گرم حجم مایع صاف شده را به یک سوم کاهش دهید. یک گرم گرد حنا را به ده میلی لیتر آب مقطر اضافه کنید. مخلوط حاصل پس از تکان دادن باید به مدت چهار ساعت بماند و سپس مخلوط حاصل را صاف نمایید.

عصاره حنا برای شوره سر

۳ تا ۴ قاشق غذاخوری پودر برگ حنا و آب را مخلوط کنید تا خمیر غلیظ شود. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پودر چغندر را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. آن را روی پوست سر بمالید. آن را به مدت ۲ تا ۳ ساعت بگذارید. سپس با شامپو بشورید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

نتیجه گیری کلی در خصوص خواص حنا برای سر

همانطور که در این مقاله ذکر شد حنا دارای خاصیت های زیادی برای مو است. از انواع ماسک های موجود در این مقاله می توانید برای رهایی از شوره سر با استفاده از حنا استفاده کنید. قبل از استفاده از حنا با اطبای سنتی مشورت های لازم را بعمل آورید که آیا این مدل استفاده برای شما مفید خواهد بود یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا