اجتماعی

نقش کلیدی ورزش‌های قدرتی در کاهش وزن

تمرینات قدرتی و تمرینات تحمل وزن مانند ورزش های هوازی نقش کلیدی در کاهش وزن و اهداف تناسب اندام دارند.

به گزارش دانا نیوز، البته شاید کاهش وزن و فعالیت بدنی تنها دلیل انجام چنین تمرینی باشد، اما فواید دیگر در درازمدت مشخص خواهد شد. بنابراین مهم است که در انجام ورزش های قدرتی ثابت قدم باشید.

به گزارش دفتر ترویج آموزش و سلامت وزارت بهداشت، انجام این تمرینات را در اسرع وقت فراموش نکنید تا فواید شگفت انگیزی که در زندگی خود خواهید داشت را مشاهده کنید:

پیری آسان؛ تمرینات قدرتی باعث تقویت استخوان ها، افزایش متابولیسم، حفظ عضلات و کاهش استرس در بدن می شود. در عین حال باعث می شود فرد پیری راحت تری را تجربه کند.

_افزایش توانایی های ورزشی؛ ورزش های قدرتی نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی می شود، بلکه باعث افزایش سرعت، چابکی و انعطاف بدن می شود که همگی برای انجام سایر ورزش ها مانند دویدن و سایر ورزش های استقامتی مفید و مهم هستند.

پیشگیری از پوکی استخوان؛ نگرانی در مورد پوکی استخوان ما را به سمت مصرف لبنیات سوق می دهد، اما موثرترین ایده افزایش وزن هنگام مصرف لبنیات است. زیرا این ورزش تراکم استخوان را به طرز باورنکردنی افزایش می دهد.

افزایش متابولیسم؛ بسیاری از ما فکر می کنیم که ورزش های هوازی چربی بیشتری می سوزانند، اما حقیقت این است که هر چه عضلات ما متراکم تر باشند، چربی بیشتری می سوزانیم، حتی زمانی که دراز کشیده ایم.

افزایش کیفیت خواب؛ وقتی سوخت و ساز بدن بالا باشد و سطح انرژی بدن در بهترین حالت خود باشد، خواب بسیار راحت‌تری داریم. البته سعی کنید قبل از خواب تمرینات قدرتی انجام ندهید زیرا می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

_ افزایش اعتماد به نفس؛ یکی از مهم ترین تاثیرات مثبت ورزش های قدرتی بر روان ماست. تمرینات قدرتی به ما کمک می کند تا سالم بمانیم و احساس خوبی داشته باشیم.

_افزایش سلامت کلی بدن; اگرچه هدف بسیاری از افرادی که تمرینات قدرتی انجام می دهند رسیدن به تناسب اندام است، اما مهمترین دستاورد تمرینات قدرتی سلامتی و احساس تندرستی است. در دراز مدت ورزش های قدرتی مهم ترین تغییرات را در ما ایجاد می کنند. علاوه بر زیبایی ظاهری، افزایش انرژی، خواب بهتر و حتی زندگی زناشویی بهتر همگی از تمرینات قدرت بدنی و ذهنی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا