اجتماعی

پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید پایتخت در سال آینده

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از پیش بینی بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس‌های جدید پایتخت در سال آینده خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با دانا نیوز، در تشریح روند ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت و همچنین انعقاد قرارداد برای خرید اتوبوس‌های جدید، گفت: قرارداد خرید اتوبوس‌های جدید از سوی شهرداری تهران منعقد شده؛ اما اشکالاتی در انعقاد این قراردادها وجود داشت به شکلی که نهایتاً منجر به فسخ یکی از این قراردادها با تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شد؛ اما همچنان ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در تعهد تولیدکنندگان داخلی است.

وی افزود: تاکنون تعدادی از اتوبوس‌های جدید تحویل داده شده و تعدادی نیز در اسفند سال جاری تحویل داده خواهد شد و امیدواریم با پیگیری که انجام می‌شود، مابقی این اتوبوس‌ها را نیز تحویل بدهند. در این مسیر بخشی از کار مربوط به سرعت عمل تولید کنندگان داخلی است که در جلساتی که با آنها داشته‌ایم موضوع را پیگیری کردیم و امیدواریم به نتیجه برسد تا تحویل سریع‌تری صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته تولید کنندگان داخلی نیز در مورد نحوه پرداخت انتقاداتی دارند که ان‌شاءالله از سوی شهرداری تهران موضوع را پیگیری می‌کنیم تا حل و فصل شود. برای سال آینده نیز حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای خرید اتوبوس‌های جدید پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: امیدواریم شهرداری تهران به فوریت قراردادها را با سازندگانی که توان و سابقه ساخت مناسبی دارند، منعقد کند. متأسفانه کج سلیقگی‌هایی صورت می‌گیرد که خروجی آن عدم تأمین به موقع اتوبوس‌های تولید داخل و اتوبوس‌های وارداتی می‌شود. این بودجه برای خرید آنها اختصاص داده شده و قطعاً موضوع را از شهرداری تهران پیگیری می‌کنیم، به نظر می‌رسد با این قراردادهایی که منعقد شده و منابعی که برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است ان‌شاءالله از بحران حمل و نقل اتوبوسی خارج شویم.

تشکری هاشمی در مورد تحقق وعده رسیدن به ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران، گفت: با ۷۰۰۰ میلیارد تومانی که منابع مالی در سال جاری داشتیم و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی که در سال آینده پیش بینی شده است در مجموع حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید اتوبوس‌های جدید وجود دارد که معادل ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌شود و با ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که در حال حاضر در شهر تهران وجود دارد در مجموع به حدود ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌رسیم.

وی ادامه داد: البته گفته شده ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی هم خریداری شده که با توجه به اینکه مستندات آن را نداریم نمی‌دانیم در چه مرحله‌ای قرار گرفته است و در مجموع نمی‌توانیم اظهار نظری کنیم، ولی اگر این منابع داخلی و بودجه‌ای که پیش بینی کرده‌ایم به نتیجه برسد از بحران خارج می‌شویم؛ البته همچنان به ناوگان بیشتر نیاز خواهیم داشت.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا