اقتصادی

دومین بازارچه خرده فروشی مرزی سیستان و بلوچستان در مرز ریمدان راه اندازی می شود

دانا نیوز/سیستان و بلوچستان برای بهبود در کسب و کار و معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان دومین بازارچه خرده فروشی مرزی بین ایران و پاکستان در مرز ریمدان گبد در یک ماه آینده راه اندازی می شود.

مرزبین المللی ریمدان در شهرستان دشتیاری از جمله مرزهای مهم جنوب شرق کشور است که در حال حاضر بیشترین کالاهای ایرانی از طریق مرز ریمدان به کشور پاکستان صادر می شود این مرز علاوه بر صادرات کالاهای ایرانی روزانه میزبان صدها زائر پاکستانی است که از پایانه مرزی ریمدان وارد کشور می شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشتیاری در گفت و گو با خبرنگار دانا نیوز در خصوص راه اندازی بازارچه مشترک خرده فروشی ریمدان گبد اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک مرز ریمدان و همجواری با بندر گوادر و فاصله کوتاه با بندر بزرگ کراچی که مرکز اقتصادی کشور پاکستان است این مرز را با دیگر مرزهای سیستان و بلوچستان متمایز تر کرده است و راهبردی مناسب برای توسعه و سرمایه گذاری برای صادرات کالاهای ایرانی به کشور پاکستان است.

سیدمحمدامین شکری افزود: شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری بیش از ۱۰۰هزار نفرجمعیت دارد که غالب جمیت این شهرستان روستانشین هستند و شغل بیشتر مردم صید وصیادی کشاورزی و اندکی هم در حال حاضر از ظرفیت های مرزی استفاده می کنند اگر ما بتوانیم در بحث زیرساخت های مرزی اقدامی انجام بدهیم مطمئنا مرزنشین بیشتری را می توانیم برای اشتغال در مرز سهیم کنیم خوب این خودش نشان از اشتغالزایی و بهره مندی مردم مرزنشین از ظرفیت های مرزی است.

وی گفت: تلاش های دیپلماسی و مجموعه وزارت کشور و استانداری سیستان و بلوچستان امروز مردم مرزنشین ما شاهد رونق کسب وکار در مرز هستند و امیدواریم باتوجه به اعلام مسئولان فنی و زیربنایی استانداری سیستان و بلوچستان ان شاءالله دومین بازارچه خرده فروشی ریمدان گبد تا یک ماه آینده تکمیل و شروع بکار کند که نشان از عزم دولت سیزدهم برای اشتغال و معیشت مردم مرزنشین سیستان و بلوچستان است.

شکری در ادامه خاطرنشان کرد: بازارچه خرده فروشی ریمدان گبد در جوار پایانه مرزی و بازارچه مرزی ریمدان قرار گرفته و می تواند نقش تاثیرگذاری در مبادلات کالا اشتغال داشته باشد و از طرفی نقطه منفصل منطقه آزاد چابهار نیز در همین محدوده است، ظرفیتی که می تواند تحولی شگرف در منطقه ایجاد کند.

وی در پایان افزود: امیدواریم و تلاش داریم مهم ترین مسئله مرزنشینان که همان معیشت شان است برطرف شود و کسب و کار مردم مرزنشین رونق بگیرد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا