اقتصادی

طلا تغییر مسیر داد

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۵۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و در مسیر کاهش هفتگی ۰.۱ درصد قرار گرفت و طلای آمریکا نیز ۱۹۵۹ دلار و ۲۰ سنت بود.

مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده در اولین اظهارنظر‌های خود پس از نشست این هفته، لحن جنگ طلبانه داشتند، زیرا گزارش فدرال رزرو اعلام کرد که تورم در بخش‌های کلیدی صنعت خدمات بالا مانده و نشانه‌هایی از کاهش نشان نداده است.

بر اساس ابزار FedWatch CME، با توجه به تقاضای شمش با بازده صفر، معامله‌گران با احتمال ۷۴ درصدی برای افزایش نرخ در ماه جولای مواجه شدند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز در شیکاگو گفت: تضعیف اشتغال و سایر ارز‌های خارجی که در برابر دلار آمریکا کار می‌کنند در حال حاضر باعث افزایش قیمت طلا می‌شود.

شاخص دلار افزایش یافت، اما در بدترین هفته خود در پنج ماه گذشته بود و طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران از نظرسنجی دانشگاه میشیگان استفاده کردند که نشان می‌دهد انتظارات تورمی کوتاه‌مدت مصرف‌کنندگان ایالات‌متحده در ماه ژوئن به پایین‌ترین حد بیش از دو سال گذشته رسیده و چشم انداز طی پنج سال آینده اندکی بهبود یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با یک درصد افزایش به ۲۴.۱۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۸۲.۶۲ دلار رسید که هر دو در هفته کاهش یافتند. پالادیوم با جهش ۱.۶ درصدی به ۱۴۲۲ دلار و ۳ سنت رسید که بیشترین افزایش هفتگی خود از نوامبر را شاهد بود.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا