اقتصادی

بومی‌سازی دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل با قابلیت کنترل باروری

محققان یک شرکت دانش بنیان علاوه بر کنترل باروری و تولید عسل باکیفیت، یک ابزار لقاح مصنوعی برای ملکه زنبور عسل ساخته اند.

به گزارش دانا نیوزعلی عطایان، یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت گفت: تجهیزات پرورش ملکه زنبور عسل یکی از جدیدترین و بهترین راه های پیشگیری است. جمع آوری اسپرم مردانه و لقاح آسان سریع است. ”این اسپرم دارای توزیع آلودگی بالا و در عین حال کم است.

وی با بیان اینکه دستگاه پرورش ملکه زنبور عسل می تواند کیفیت تولید عسل را بهبود بخشد و باروری را کنترل کند، گفت: لقاح مصنوعی ابزاری برای پرورش است که می تواند صلیب های جدیدی برای تحقیقات ایجاد کند. رفتار زنبورها در زنبورها بسیار تصادفی است و کنترل آن دشوار است و ملکه زنبور عسل در حال پرواز با زنبورهای نر زیادی روبرو می شود. ملکه به محل پرورش نرهایی با 10000 تا 30000 ژن مختلف پرواز خواهد کرد.

تاکید بر تحقیقات نشان می دهد که موفقیت لقاح مصنوعی به هیچ وجه کمتر از ازدواج های طبیعی نیست، بلکه میانگین میزان لقاح مصنوعی 95 درصد بیشتر است. به طور معمول “بی شک تنها راه برای پرورش و پرورش زنبورهای صنعتی استفاده از ابزار پرورش ملکه زنبور عسل است.”

دستگاه واکسیناسیون ملکه زنبور عسل ایران 100 میلیون تن ارزانتر از نمونه های وارداتی است. گرده و دامپروری – نتایج خوب و نتایج خوب در زمینه سبزیجات و میوه جات.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا