برترین های کسب و کارعمومی

مزایای کوییک S

خودرو کوییک در واقع نسخه فیس‌لیفت شده تیبا2 محسوب می‌شود اما طبق روال همیشگی در کشور ما به عنوان محصولی جدید و متفاوت به بازار عرضه شده و قصد دارد خودش را تافته‌ای جدابافته از برادر ساده‌پوش بزرگترش معرفی نماید؛ البته نباید از حق گذشت که طراحی کوییک یک سر و گردن بالاتر از تیبا از آب درآمده و ارائه آپشن‌های کامل‌تر روی این محصول نیز امیدوارکننده است اما عدم ارتقاء محسوس فنی و کیفی نسبت به گذشته باعث شده که در مجموع نتوانیم نماینده هاچ‌بک‌کراس سایپا را محصولی کاملاً مدرن و امروزی توصیف نمائیم. در هر صورت کمپانی وطنی پس از عرضه موفق کوییک تصمیم گرفت این محصول را با یک فیس‌لیفت جزئی و با نام‌گذاری متفاوت با پسوندهای S و G نیز روانه بازار گرداند که S به عنوان مدل پایه و G نسخه فول کوییک فیس‌لیفت معرفی شده‌اند.

کوییک S

این محصولات از نظر فنی تقریباً مشابه همان مدل عادی هستند و به غیر از استفاده از دریچه گاز برقی (مثل مدل اتوماتیک) تفاوت خاصی با کوییک دنده‌ای ساده ندارند اما بهبود طراحی در بخش دماغه، افزایش سطح امکانات و استفاده از تریم داخلی متفاوت (نسخه G) اندکی هیجان بیشتر را چاشنی کار نموده‌ است. البته اگر به دنبال خودرو کامل‌تر هستید باید به سراغ کوییک G بروید چراکه آن مدل با داشبورد متفاوت و آپشن‌های تکمیلی پرشمار قطعاً آپشن‌دوستان را بیشتر راضی نگاه خواهد داشت و حس متفاوت‌تری به شما منتقل خواهد نمود اما مدل S هم حداقل در قیاس با ظاهر تکراری کوییک ساده جذاب‌تر به نظر می‌رسد. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که کوییک‌های فیس‌لیفت فعلاً از همان پیشرانه قدیمی M15 استفاده می‌کنند اما قرار است در آینده نیروی محرکه آنها با نسخه اصلاح‌شده M15GSI جایگزین شود.

با ورود به داخل کابین کوییک S با همان فضای کلی مدل قدیمی مواجه میشویم. البته استفاده از فرمان با طرح D و پنل متفاوت کناری و نشانگرهای جدید، اندکی به جذابیت‌های کابین افزوده‌اند اما در مجموع تغییرات اندک صورت گرفته حس مواجهه با خودرو متفاوتی را در ذهن ایجاد نخواهند نمود. اگر از این سبک طراحی خسته شده‌اید و به دنبال تنوع هستی، نسخه G با داشبورد جدید این امکان را برایتان مهیا خواهد نمود. قدرت خودرو کوییک اس 87 اسب بخار و گشتاور آن نیز 128 نیوتن متر می باشد. این خودرو دارای دو ایربگ است و نوع فرمان خودرو کوییک اس دی کات می‌باشد. فروش اقساطی کوییک اس نیز این مزیت را برای کم در آمدها و حقوق بگیرها بوجود می آورد تا بتوانند خودروی کوییک را بصورت اقساطی که ماه به ماه پرداخت می کنند

داخل کوییک S

با این حال کوییک S نیز همچون نسخه‌های قبلی از نکات مثبتی مثل فضای تقریباً جادار (نسبت به یک خودرو هاچ‌بک) و ارگونومی متوسط برخوردار است که به نسبت وجه پرداختی می‌تواند شما را راضی نگاه دارد. فقط ای کاش حداقل در نسخه‌های فیس‌لیفت، جدا از بازطراحی قسمت‌های مختلف، نیم‌نگاهی هم به ارتقاء سطح کیفی و ایمنی خودروها میشد. از لحاظ دید پیرامونی هم باید اشاره کرد که کوییک S همچون تمامی محصولات خانواده X200 سایپا شرایط کاملاً معمولی دارد و اگر با نقاط کور ناشی از ضخامت ستون C و محدودیت نسبی دید آینه‌های جانبی کنار بیائید، در سایر قسمت‌ها شما را با مشکل خاصی مواجه نخواهد کرد. بخصوص که ابعاد کوچک بدنه و ارتفاع مناسب ماشین باعث شده رانندگی با این محصول، حتی در معابر شلوغ شهری هم ساده باشد. ضمناً صندوق عقب 225 لیتری کوییک نیز به نسبت انتظاری که از یک خودرو هاچ‌بک می‌رود راضی‌کننده است.

در ابتدا انتقادهایی به طراحی کوییک وارد شده بود و برخی ظاهر محصول جدید سایپا را ناهماهنگ توصیف می‌نمودند؛ اما قیمت ارزان و نبود رقیب قدر در این بخش از بازار باعث شد که کوییک رفته‌رفته در بازار جا بیفتد و حال به عنوان یکی از خوش‌قیافه‌ترین خودروهای هاچ‌بک یا به عبارتی هاچ‌بک‌کراس ارزان‌قیمت‌ کشور شناخته شود. این محبوبیت تا جایی ادامه یافته که اکنون بسیاری از مشتریان حاضرند مبلغ نسبتاً زیادی بیشتر از تیبا2 (با مشخصات فنی تقریباً مشابه) هزینه کنند تا به این چهره زیباتر (و البته چند آپشن اضافه) دست یابند. سایپا هم برای داغ نگه داشتن بازار خوب کوییک هر از گاه نسخه‌های جدیدی را معرفی می‌کند. مثلاً در ابتدا مدل دورنگ با پسوند R به بازار عرضه شد و حال نوبت به نسخه فیس‌لیفت شده S رسیده است.

طراحی کوییک S

البته مدل S یک فیس‌لیفت مینور یا جزئی به حساب می‌آید چراکه در اکثر قسمت‌ها تغییر خاصی حاصل نشده، اما با این حال سپر و جلوپنجره جدید تاثیر مثبتی بر چهره کوییک داشته‌اند. بخصوص نوارهای مشکی رنگی که از گوشه چشمان ماشین به سمت پایین کشیده شده‌اند و چراغهای اصلی را با دیلایت‌ها و مه‌شکن‌ها پیوند داده‌اند حرکت هوشمندانه‌ای بوده که با کمترین هزینه ممکن، چهره ماشین را اسپرت‌تر و خشن‌تر از قبل کرده است. ضمناً این طرح با الهام از یوز ایرانی بر صورت کوییک نقش بسته تا مقداری اصالت هم ضمیمه کار شده باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا