برترین های کسب و کارعمومی

کاربرد توری ایمنی ساختمان

توری نمای ساختمان یا لفاف ساختمانی چیست؟

یکی از دغدغه های کارفرمایان حفاظت از جان افراد و رعایت ایمنی در پروژه های ساختمانی بزرگ و کوچک است. از جمله خطرات احتمالی در این گونه موارد سقوط افراد از طبقات بالا یا افتادن اشیاء به پایین است. به همین دلیل تمامی سعی تولید کنندگان بر این است که محصولی تهیه کنند که بتواند از شدت شتاب مصالح هنگام پرت شدن به پایین کم کند و جلوی مرگ کارگران و افرادی که در ساختمان های نیمه کاره کار می کنند را بگیرند. امروزه انواع لفاف ساختمانی در بازار وجود دارند که جای نصب انواع گونی ها را گرفته اند. اهمیت نصب این توری ها تا اندازه ای است که شرکت های بیمه نصب آن ها را در پروژه هایی با ارتفاع بیش از 3.5 متر اجباری کرده اند.

یکی از انواع پوشش های لفاف نما، توری ایمنی ساختمان است. این توری ها که از جنس شبکه های پلاستیکی و پلی اتیلن ساخته شده اند به اندازه ای محکم هستند که جلوی بروز بسیاری از خطرات در ساختمان ها را می گیرند. همچنین بسیاری از آن ها به مواد ضد آفتاب آغشته شده اند و در برابر آب، آفتاب و آتش سوزی مقاومت چشمگیری دارند. این محصولات ویژگی های خاصی دارند که در ادامه به شرح مختصر آن ها می پردازیم.

ویژگی های توری پلاستیکی محافظ نمای ساختمان

سال های زیادی است که مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این محصولات باعث شده است سایر محصولات نتوانند جای آن ها را بگیرند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • نصب راحت: توری های ایمنی کار در ارتفاع نصب راحتی دارند و می توان آن ها را به راحتی در بین طبقات جابجا کرد.
  • قیمت مناسب: قیمت توری ایمنی ساختمان مناسب است و تمام کارفرمایان می توانند در پروژه های ساختمانی خود از آن ها استفاده کنند.
  • امکان استفاده مجدد: این توری های داربست را می توان پس از اتمام پروژه جمع کرد و در سایر عملیات ساختمانی استفاده کرد.
  • عدم جلوگیری کامل از تابش نور: توری های ایمنی ساختمان بر خلاف برزنت ها و پارچه های دیگر به طور کامل جلوی نور را نمی گیرند. همین امر باعث می شود هنگام کار کارگران نور کافی به داخل بتابد.
  • مقاومت و عمر طولانی: توری های نمای ساختمان به دلیل دارا بودن خاصیت ضد آفتاب و کیفیت ساخت، مقاومت زیادی در برابر آب و آفتاب و باد دارند و بر خلاف گونی ها دیرتر خراب می شوند.
  • حفاظت در برابر نور خورشید و باد: توری ها باعث سایه اندازی مختصر به داخل ساختمان و کم کردن شدت تابش نور خورشید و سرعت باد می شوند.
  • برقراری ایمنی: این محصولات به دلیل خاصیت ارتجاعی بودنشان از ریزش مصالح به بیرون از ساختمان و سقوط کارگران در هنگام انجام کار جلوگیری می کنند.
  • جلوگیری از ورود حیوانات و پرندگان: لفاف های ساختمانی به دلیل مشبک بودنشان، از ورود پرندگان و حیواناتی مانند گربه به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.

ضرورت استفاده از توری های نمای ساختمانی

درست است که قوانین کار و ادارات بیمه استفاده از تجهیزاتی مانند توری های نمای ساختمانی را برای حفاظت جان افراد و کم کردن هزینه ها واجب کرده اند، اما مزایای استفاده از آن ها به اندازه ای است که بسیاری از کارفرمایان جدای از رعایت این قوانین، حین کار و در پروژه های کوچک و بزرگ ساختمانی خود از این محصولات استفاده می کنند. اگر شما هم جزء کسانی هستید که هنوز با ضرورت استفاده از توری سایبان پارکینگ و سایر توری ها آگاهی ندارید و تصمیم نهایی را برای خرید آن ها نگرفته اید به شما پیشنهاد می کنیم با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

حفاظت از جان عابرین

همه ما هنگام عبور از پیاده روها و جاهایی که ساختمان های بزرگ می سازند شاهد بنرها و اطلاعیه هایی بوده ایم که خطر سقوط مصالح ساختمانی را اطلاع می دهند. این به این دلیل است که همیشه در پروژه های ساختمانی بزرگ که ارتفاع زیادی نیز دارند امکان سقوط مصالح ساختمانی مانند آجر، میلگرد و تیرآهن وجود دارد.

در چنین مواقعی اگر عابری در حال عبور از زیر این ساختمان ها باشد، در اثر برخود این مصالح ممکن است آسیب جدی دیده و حتی جان خود را از دست بدهد. به همین دلیل کارفرمایان موظف هستند فارغ از قیمت توری نمای ساختمان و هزینه ای که برای تهیه آن ها می پردازند، دور تا دور ساختمان یا فاصله بین طبقات را با آن ها مجهز کنند تا در صورت پرت شدن مصالح و تجهیزات ساختمان، به عابران صدمه ای وارد نشود.

حفاظت از جان کارگران ساختمانی

خطر همیشه در کمین کارگران و افرادی است که بدون رعایت نکات ایمنی در ارتفاعات کار می کنند. درست است که آمار کارگرانی که روزانه حین ساختمان سازی از طبقات بالا پرت شده و جان خود را از دست می دهند به نسبت کم شده است. اما هنوز هستند کار فرمایانی که به فکر جان افراد نبوده و با عدم ایمن سازی محیط موجب مرگ آن ها می شوند.

در صورتی که آن ها می توانند با پرداخت هزینه ای کم و نصب توری های نمای ساختمانی از مرگ افراد زیادی جلوگیری کنند. این توری ها گاهی دور تا دور ساختمان نصب می شوند و گاهی بین طبقات به صورت افقی نصب شده و در صورت پرت شدن افراد از طبقات، از شدت ضربه می کاهند و حتی باعث جلوگیری از مرگ آن ها می شوند.

کم کردن هزینه های کارفرمایان

بالا رفتن هزینه های کارفرمایان، تنها به پرداخت هزینه درمان یا دیه کارگران یا عابرانی که حین انجام پروژه ساختمانی آسیب دیده اند نیست. بلکه گاهی هنگام حمل کیسه های شن، ماسه، گچ و سایر مصالح ساختمان توسط کارگران، گونی ها از طبقات به پایین سقوط کرده و در اثر پارگی کلیه مصالح از بین می رود. این خود باعث حدر رفت هزینه های کارفرمایان است. اما اگر با پرداخت هزینه کمی نسبت به خرید توری های نمای ساختمان اقدام کنند، حین افتادن آن ها از طبقات بالاتر، به دلیل ارتجاعی بودن این توری ها، جلوی پاره شدن و از بین رفتن مصالح نیز گرفته می شود. سایر اطلاعات را می توانید از سایت زیر دریافت کنید.

بهترین فروشگاه برای خرید توری لفاف نمای ساختمانی

همینطور که خواندیم توری های نمای ساختمان مزایای بسیار زیادی دارند که خرید آن ها برای تمام کارفرمایان و ساختمان سازان در کلیه پروژه های ساختمانی ضروری به نظر می رسد. اما به دلیل اینکه توری های لفاف ایمنی انواع مختلفی دارند که کیفیتشان با هم متفاوت است، لازم است مرکز فروش مناسبی برای توری های نمای ساختمانی و توری بسته بندی علوفه پیدا کنید. یکی از این فروشگاه های معتبر اکسیرساز شمال  است.

این مرکز این توری ها را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد. همچنین در صورت انتخاب این مرکز، امکان خرید اینترنتی را نیز از تمامی نقاط ایران دارید.  برای اطلاع از قیمت ها و مشورت با مشاورین در زمینه انتخاب محصولی مناسب می توانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

توری های WP (work position)

در بعضی نقاط که دسترسی جهت انجام امور وجود نـدارد ، می توان از توری ها به عنوان پلتفرم در زیر پای کارگران استفاده کرد ، بدیـن صورت که شبـکه توری ها بصورت تــوری استــاتیک نصب ومتــصل می گــردند و افراد می تــوانند بر روی تــوری ها راه رفته و بصورت کاملا ایمن به انجام امور بپردازند. این نوع توری ها بصورت عمودی بر روی ساختمان اجرا می گردند که ضمن محافظت از سقوط افراد و مصالح کاربردهای متفاوت دیگری نظیر توری غبارگیر را نیز دارند.

توری غبــــارگیر امروزه جایگزینی مـناسب برای پوشش های ســنتی ساختـــمان های در حال ساخت از جمله گونی ها و نایلون ها می باشد زیرا علاوه بر چشم انـداز زیباتــر و مــقاومت بـالاتر در مقـابـل ریزش مــصالح سـاختمانـی دارای عـــمر بیشتـری نیز نسبـت به محصـولات دیگر می باشد. توری های غبـــارگیر دارای چشمه های ریز می باشد که مـمانع از وزش باد ، گرد و غبار و قطرات باران نیز می شود که سطح ایمنی بیشتری را برای عملیات های سـاخت و ساز فراهم می آورند. همچنین شما می توانید برند خود را بر روی این توری ها چاپ و تبایغ نمایید. توری های نخاله گیر بصورت لایه ای قابل ادغام با توری های نجات می باشد و در عین اینکه ازسقوط افراد جلوگیری می کند بواسطه داشتن چشمه های ریز مانع از سقوط مصالح و ابزار آلات نیز می شود.

توری های کنسولی ( سپر حفاظتی )

تـوری های سپـر حفـاظتی شرکت ایـمن آفرینان ارتـفاع آخرین ابداع در زمینه ملزومات سـقوط از ارتفاع می بـاشد که در حالت کـلی بسیار کـم حجم ، کـم هـزینه و شـکیـل می باشد. توری کنسولی از سقوط اجـسام به سمت بیرون از ساختمان جلوگیری می کنـد .کاربـرد این تـوری ها در مکانـهایی که دارای فضـای محدود می باشد و محـافـظت از مـردم در بـرابـر خـطرهای بالــقوه ضـروری می باشد. از ویــژگی های بارز این نوع سپر ، حفاظت از سقوط اجسام و افراد در حال کار بصورت همزمان می بــاشد ، وظیفه این توری های حفاظت از جان انسان ها و سرمایه شما بصورت همزمان می باشد.

طراحی اینگونه سپرها بدین گونه است که با هر نوع سازه و ساختمانی سازگار می باشد.

توری های سپـر حفاظتی از نوع کلاس B1 دارای دو لایه تـوری از جنس پــلی استر و پلی آمید با چــشمه های 100*100 میلی متــر و 20*20 میــلی متــر می بـاشد و همچنین دارای مقاومت تحمل وزنه 100 کــیلوگرمی از ارتـــفاع 7 متر مطابـــق با استاندارد 1263 – EN می باشد. اینــگونه تـوری و سازه ها قابلـیت تـحمل اجسام سنگین و همچنین نخاله های بسیار ریز را دارند و همچنین می تواند به سرعت در سـراسر یک ساختمان تـوسط جرثـقیل تغییر مکان داده و به پیشرفت پروژه کمک می کند.

  1. محافظت از مردم
  2. محافظت از نمای ساختمان
  3. محافظت از کارمندان
  4. محافظت ازسقوط ابزار و نخاله ها
  5. اتصال سریع به سازه
  6. قابلیت جابجایی سریع
  7. قابلیت نصب به داربست
  8. قابلیت اتصال به سازه های بتنی
  9. قابلیت اتصال به سازه های فلزی

مزایای استفاده از توری های نجات نسبت به روش های سنتی :
• هزینه کمتر
• نصب و جداسازی سریع
• قابلیت انتقال طبقه به طبقه در طول مدت اجرا ی پروژه
• قابلیت جمع آوری بعد از اتمام پروژه و استفاده در پروژه های دیگر
• قابلیت محافظت از ریزش مصالح ، نخاله و سقوط کارگران از ارتفاع
• قابلیت اتصال آسان به ساختمان اعم از اسکلت فلزی ، بتن و داربست
• زیبا سازی نمای ساختمان
• قابلیت باز و بسته شدن برای حمل مصالح و جرثقیل

توری های ایمنی که در زیر منطقه کاری نصب شده اند ، فاصله سقوط فرد را کاهش می دهند توری های ایمنی طوری طراحی شده اند که انرژی حاصل از سقوط را جذب و احتمال آسیب را دیدن شخص را به حداقل برسانند توری های ایمنی به افراد اجازه کار در ارتفاع بالا بدون اینکه حرکت آنها را محدود کنند می دهند سقوط از ارتفاع منجر به آسیب دیدگی جدی می شود . با نصب توری های ایمنی در بالاترین قسمت کار احتمال آسیب شخص سقوط کننده بسیار کمتر می شود توری های ایمنی ، از نوع سیستم های جمعی سقوط می باشند ، نه سیستم های فردی مانند لایف لاین یا انواع ابزار متوقف کننده سقوط.

الزامات قانونی استفاده از توری ایمنی (توری نجات) چیست ؟

آئین نامه سلامت و ایمنی کار ملزم می دارد که کارفرما مکلف است نسبت به شناسایی و ارزیابی مخاطرات و ایمن سازی محیط کار اقدام نماید ( ماده 1 ) همچنین در فصل هفتم آئین نامه کار در ماده 113 – 114 و 115 استفاده از توری ایمنی تشریح شده است. توری های ایمنی طوری طراحی شده اند که انرژی حاصل از سقوط را جذب کنند طوری که شخص سقوط کننده کمترین آسیب را ببیند ، هر قدر ارتفاع بیشتر باشد ضربه سقوط بیشتر است بنابراین خمیدگی تور باید بیشتر باشد.

اتصالات نصب توری ایمنی به چه صورت میباشد؟

اتصالات نصب توری ایمنی باید مقاومت تنشی حاصل از ضربه سقوط را داشته باشند. توری های ایمنی با طناب های اتصال و کارابین های فلزی به سازه متصل می شوند حداکثر فاصله بین نقاط اتصال بر اساس استاندارد برابر 2.5 متر است اما سازنده نقاط اتصال را بین 1 تا 1.5 متر توصیه می کند نقاط اتصال و ساختار پشتیبان که تورهای ایمنی به آن متصل می شوند نباید لبه های تیزی داشته باشند

نحوه و زمان بازرسی توری ایمنی (توری نجات ) چه گونه است؟

بازرسی توری ها باید دستکم هر 12 ماه انجام گیرد. توری های بازرسی شده باید دارای برچسب بازرسی باشند. مالک تور باید نتایج بازرسی را نزد خود نگه دارد

حدعقل و حداکثر فاصله نصب توری ایمنی (توری نجات )؟

ارتفاع سقوط ، فاصله ای است که فرد از سکوی کار روی توری ایمنی سقوط می کند. ارتفاع سقوط را تا جای ممکن پائین نگه دارید و توری های ایمنی را نزدیکتر و زیر سکوی کار نصب کنید. در صورت امکان تورها را بیش از 2 متر زیر سکوی کار نصب نکنید ، البته در تست های انجام شده اجازه سقوط تا 6 متر نیز داده شده است اما فقط برای توری های تراکم متوسط و با متراژ بیشتر از 35 متر مربع می باشد. در گوشه های توری ارتفاع سقوط نباید بیش از 3 متر باشد ، این بدان خاطر است که توری های ایمنی در گوشه های کار خمیدگی کمتری دارند.

با تور های آسیب دیده چه کرد؟

از تور های آسیب دیده استفاده نکنید. به دنبال ضربه شیء سنگین ( مانند شخص یا نخاله ) تور ایمنی باید توسط فرد واجد شرایط بررسی شوند و در صورت نیاز ، تعمیر شده یا از سرویس خارج شوند.

نحوه تعمیرات توری ایمنی (توری نجات ) آسیب دیده

توری های ایمنی باید توسط افراد واجد شرایط ( حداقل یک سال آموزش دیده باشند) تعمیرات باید با استفاده از موادی تعمیر شوند که از نظر جنس و ساختار شبیه به طناب توری باشند و استفاده از ان توسط سازنده توصیه شود. استفاده از کابل و سیم بکسل در تعمیر توری ها مجاز نمی باشد ، اگرچه برای اتصال لبه ها ممکن است استفاده شود. برچسبی که نام تعمیرکار و تاریخ تعمیر را نشان می دهد باید روی تور کنار برچسب سازنده فرار بگیرد. تعمیر نوار مرزی باید با استفاده ار طنابی با قدرت کششی 1.5 کیلونیوتن انجام شود. تعمیرات باید قدرت اصلی تور را حفظ کنند

نحوه انبارداری توری ایمنی (توری نجات)

توری ها باید در خشک و بدون رطوبت نگهداری شوند. در از نور مستقیم خورشید ، حفاظت در برابر اشعه دور از منابع گرمایی یاموادی که باعث آسیب دیدگی می شوند ، مانن اسیدها ، رنگ ها و حلال ها.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا