ورزشی

عموزاد و قاسمپور به جهانی می‌رسند/ دبیر پس از جراحی چند سانت بلندتر شد!

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، تاکید کرد: با اقدامات انجام‌شده کامران قاسمپور و رحمان عموزاد تمرینات سنگین کشتی را آغاز کردند و مشکلی بابت حضور در رقابت‌های جهانی ندارند.

دکتر تورج ملک محمدی در گفتگو با دانا نیوز، درباره آخرین وضعیت آسیب‌دیدگی کامران قاسمپور و رحمان عموزاد دو ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در راه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: خدا را شکر با تمهیدات بسیار خوب فدراسیون کشتی و نظارت و بررسی دقیق شرایط این دو کشتی‌گیر پس از آسیب‌دیدگی، هر دوی آن ها در شرایط خوبی بسر می‌برند و در صورتیکه مشکل خاصی پیش نیاید برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان هیچ مشکلی نخواهند داشت.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، افزود: خوشبختانه با امکانات جدید در فدراسیون کشتی و همچنین حضور دکتر کیهانی و 2 فیزیوتراپ و کمک فدراسیون پزشکی ورزشی، کمیته پزشکی فدراسیون کشتی متحول شده و در صورت بروز هر مشکلی برای کشتی‌گیران بلافاصله وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. بر همین اساس نیز بلافاصله بعد از آسیب‌دیدگی کامران قاسمپور کارهای اولیه انجام شد و پس از گرفتن MRI دکتر کیهانی از همان ابتدا روند درمان این کشتی‌گیر را در دست گرفت و کارهای بازتوانی آغاز شد. خدا را شکر پس از اقدامات تخصصی انجام شده و حمایت های فدراسیون کشتی، او سرانجام 3 روز پیش با یک کشتی گیر سبک وزن بدون هیچ مشکلی کشتی گرفت.

وی ادامه داد: البته قاسمپور در این مدت نیز در کنار کارهای فیزیوتراپی و بازتوانی، تمرینات بالاتنه، هوازی و …را نیز انجام می‌داد و به همین دلیل نیز از نظر بدنی اصلا افت نداشته است. با این روند اگر اتفاق خاصی در فاصله یک ماه مانده به رقابت های قهرمانی جهان نیفتد، او هیچ مشکلی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان نخواهد داشت. خوشبختانه همه موارد طبق برنامه جلو می‌رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

ملک‌محمدی در ادامه درباره شرایط  مصدومیت رحمان عموزاد نیز گفت: او نیز شرایط بسیار خوبی دارد. رحمان نیز کارهای بازتوانی را انجام داده است. او در این اردو اجازه کشتی گرفتن نداشت اما از اردوی بعدی تحت تمرینات پرفشار قرار می‌گیرد و مشکلی برای حضور در رقابت های جهانی صربستان ندارد. در مجموع شرایط تیم ملی کشتی آزاد به شکلی است که ان‌شاءالله یک تیم پر قدرت در شرایط بسیار خوب عازم رقابت‌های جهانی خواهد شد.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: به هر حال کشتی رشته پربرخورد و سختی است و کشتی‌گیران با مصدومیت‌های کهنه مواجه هستند و یا خیلی از آن‌ها سال‌ها پس از دوران قهرمانی نیز با آسیب‌دیدگی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. مثلا علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی یکی از این نمونه‌هاست که سال‌ها پس از دوران قهرمانی به دلیل آسیب‌های جدی که داشت مجبور شد دو عمل جراحی بسیار سنگین را بر روی پاهای خود انجام دهد. هر دو زانوی او در حد بسیار خطرناک دچار آسیب‌دیدگی به جا مانده از دوران قهرمانی بود و فشار زیاد باعث شده بود پاهای او کاملا تغییر شکل بدهند و به اصطلاح پرانتزی شوند که درد زیادی را نیز به همراه داشت.

وی افزود: دکتر کیهانی ماه‌ها پیش و پس از معاینه او تاکید کرد سریعا باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. او ابتدا پای راست خود را عمل کرد و پزشکان تاکید داشتند که باید یک ماه به صورت کامل استراحت کند اما متاسفانه به حرف پزشکان گوش نداد و تنها بعد از یکی دو روز به محل کار خود در فدراسیون بازگشت که همین موضوع نیز باعث ایجاد مشکل و طولانی شدن روند بهبودی او شد. درباره پای دیگر او نیز دقیقا همین اتفاق رخ داد. دبیر باید همچنان روی ویلچر باشد هر چند که خود او از این موضوع ناراحت است. وضعیت پاهای او به حدی وخیم بود که ساق هر دو پای او را در جریان عمل جراحی شکستند تا آن‌ها را صاف کنند و محور پاها به جای خود برگردد. همین اتفاق نیز حتی باعث شد چند سانتیمتر قد او نیز بلندتر شود که در چنین عمل‌هایی طبیعی است.

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا