استان ها

انعقاد قرارداد تأمین علوفه ۵٠ هزار راس دام در قالب طرح تولید قراردادی گوشت

فیروز نوروزی در گفتگو با خبرنگار دانا نیوز کرمانشاه، اظهار کرد: حمایت از بخش تولید و دام مولد را مورد توجه قرار داده‌ایم و این حمایت بیشتر در جامعه عشایری به واسطه کوچی که به مناطق گرمسیری (وضعیت نامناسب مراتع) دارند، انجام می‌شود.

وی افزود: به همین منظور طرح تولید قراردادی گوشت در مناطق گرمسیری اجرا می‌شود و عشایر می‌توانند با شرکت پشتیبانی امور دام قرارداد منعقد کرده و جو را با قیمت ١٠ هزار و ٣٠٠ تومان به مدت چهار ماه تحویل گرفته و دام‌های خود را نگهداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا اتحادیه تعاونی عشایری باید ضمانتنامه ها را تضمین کند.

وی اذعان کرد: هم‌اکنون کار در حال انجام است و در میان عشایر ثبت‌نام هایی صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای انعقاد قرارداد به منظور تأمین علوفه ۵٠ هزار راس دام عشایر انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: طرح همزمان سازی فحلی را نیز برای سه هزار و ٣٠٠ راس دام در حال اجرا داریم و این طرح به منظور تأمین دام در مقاطع مختلف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با استقبال از سوی دامداران همراه شده، اذعان کرد: در این طرح زایش ها کنترل می‌شوند تا با توجه به سن و زمان عرضه برای مناسبت‌های خاص کمبودی در بازار احساس نشود.

وی تعداد دام در استان کرمانشاه را مناسب ارزیابی کرد و افزود: وضعیت علوفه در استان کرمانشاه به واسطه اراضی زراعی مناسب و تنوع در کشت ها، خوب است.

نوروزی خاطرنشان کرد: مزارع و گیاهان علوفه ای خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد و در زمینه کاه، یونجه و ذرت صادر کننده علوفه به بسیاری از استان‌ها هستیم.

دکمه بازگشت به بالا