برترین های کسب و کارعمومی

اشتباهات رایج در خرید آبرسان

استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان یکی از معمول ترین مراقبت های پوستی است که هر شخصی اعم از زن یا مرد در فواصل متفاوت از آن استفاده می نماید اما انتخاب یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست یکی از چالش های به وجود آمده در است. هر نوع کرم مرطوب کننده ای برای پوست شما مناسب نیست. قبل از انتخاب کرم مرطوب کننده مقاله را بخوانید تا نوع پوست خود را مشخص نمایید. اما گاهی با تشخیص نوع پوست و تهیه یک کرم مرطوب کننده مناسب باز هم استفاده از آن رضایت شما را تامین نمی کند و پس از استفاده از کرم مرطوب کننده صورت شما پوسته پوسته می شود یا کرم به خوبی روی پوست شما نمی نشیند و جذب آن نمی گردد که این اتفاقات به دلیل استفاده نادرست و برخی اشتباهات رایج در استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان رخ می دهد.

Common mistakes in buying water heaters

اشتباه اول: پوست چرب نیاز به آبرسانی ندارد!

این یک باور نادرست ولی رایج میان مردم است که شخصی که دارای پوست چرب می باشد نیازی به آبرسانی و استفاده از کرم های مرطوب کننده ندارد! اما این طور نیست. گاهی نوع پوست، چرب است و غده های ترشح کننده چربی در سطح پوست میزان چربی بالایی را به سطح پوست تزریق می کنند اما در عین حال پوست دهیدراته و به عبارتی کم آب شده است.

موسترایزرها پایه چربی دارند و با تشکیل یک لایه چربی روی پوست از کم آب شدن پوست و فرار رطوبت از روی پوست جلوگیری می کنند. ترکیبات اصلی موسترایزرها گلیسیرین و لانولین است و به صورت کرمی عرضه می شوند. هیدراتان ها در اصطلاح واتربیس هستند و بر پایه آب فرموله شده اند و در حالت های ژل مانند عرضه می گردند. هیدراتان ها رطوبت و آب را از محیط اطراف دریافت می کنند و به پوست می رسانند که پوست های چرب کم آب به این نوع از مرطوب کننده ها نیاز دارند تا هم پوست تغذیه شود هم از بروز آکنه جلوگیری گردد.

اشتباه دوم: سلول های مرده و شاخی شده را نادیده می گیرید!

اگر برای مدت زیادی به پوست خود رسیدگی نکرده اید و اکنون به فکر استفاده از کرم مرطوب کننده افتاده اید به احتمال زیاد نتیجه خوبی از کرم آبرسان نمی گیرید. چون سلول های مرده به مرور زمان روی پوست قرار می گیرند و این سلول های شاخی انباشته شده روی پوست مانند یک دژ محکم عمل کرده و اجازه نمی دهند که مرطوب کننده به سطح پوست شما برسد و آن را تغذیه کند به همین دلیل پس از مدتی کرم روی صورت شما ماسیده و جذب پوست نمی گردد. پس قبل از شروع به استفاده از مرطوب کننده پاکسازی پوست را در مراکز نگهداری و مراقبت پوست انجام دهید یا از اسکراب ها برای از بین بردن سلول های مرده جمع شده روی پوست استفاده نمایید.

اشتباه سوم: زمان مناسبی را انتخاب نمی کنید!

بهترین زمان برای استفاده از کرم مرطوب کننده پس از شست و شوی صورت و استحمام، وقتی که هنوز پوست شما نمدار است می باشد. هم چنین قبل از استفاده از کرم های ضدآفتاب نیز باید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمایید. اما حداقل 10-15 دقیقه قبل کرم آبرسان را روی پوست ماساژ دهید و صبر کنید تا جذب اولیه آن انجام شود سپس یک لایه از کرم ضد آفتاب را روی صورت بگذارید. کرم مرطوب کننده را به مدت طولانی ماساژ ندهید بلکه یک لایه از آن را روی پوست خود بگذارید و اجازه دهید تا به تدریج جذب پوست شود.

اشتباه چهارم: شرایط محیطی را در نظر نمی گیرید!

کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را یافته اید و از استفاده از آن رضایت دارید، این موارد باز هم دلیل خوبی برای استفاده مداوم و طولانی مدت از این کرم نیستند. شرایط محیطی مثل تغییرات آب و هوا در فصول مختلف، میزان خشکی و رطوبت هوا، استرس، بارداری، رژیم های غذایی و کاهش یا افزایش وزن همگی می توانند روی خصوصیات پوست شما تاثیرگذار باشند پس با توجه به شرایط، کرم آبرسان خود را تغییر دهید.

اشتباه پنجم: فقط به صورت و دست ها رسیدگی می کنید!

معمولا افراد فقط برای پوست صورت و دست های خود از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده می کنند اما باید بدانید که تمامی قسمت های بدن شما که با پوست پوشیده شده اند نیاز به آبرسانی دارند. مواد پاک کننده، شامپوها و صابون ها، نور افتاب، گرما و سرمای هوا و جنس الیاف استفاده شده در پوشاک روی میزان رطوبت پوست همه قسمت های بدن شما موثر هستند. پس کرم های آبرسان یا لوسیون های بدن مناسب را برای بقیه نواحی بدن هم در نظر بگیرید و پوست این نواحی را فرامویکی از  مهمترین بخش های روتین پوستی استفاده از است. آبرسان برای حفظ طراوت و جوانی صورت الزامی است اما این مزایا با استفاده نادرست از  آبرسان می تواند تبدیل به مشکلی دیگر شود

برای مثال استفاده نادرست از آبرسان برای پوست خشک یا چرب می تواند نتیجه عکس داشته باشد و پوست فرد برعکس خشک تر و یا چرب تر شود. از طرفی برخی افراد ممکن است به اشتباه فکر کنند استفاده بیشتر از آبرسان بهتر است در صورتی که استفاده بیش از حد موجب بسته شدن منافذ پوست می شود و مشکلات بیشتری پدید می آورد. در این مقاله به بررسی اشتباهات رایجی که در استفاده از آبرسان پیش می آید می پردازیم و به سوالات متداولی که درباره آبرسان پرسیده می شود پاسخ خواهیم داد. اما این اشتباهات کدامند؟

1-استفاده بیش از حد

شاید فکر کنید استفاده بیشتر از آبرسان باعث بهتر شدن پوست شما دارد. اما باید بگوییم که این کار می تواند تاثیر عکس داشته باشد و توازن پوست شما را به هم بزند و سلامت پوست شما را به خطر بیاندازد.  میزان رطوبت مورد نیاز پوست شما را عواملی مثل نوع پوست و محیط زیست و فصل مشخص می کنند. از جمله مشکلاتی که استفاده بیش از حد آبرسان می تواند ایجاد کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. می تواند موجب انسداد منافذ پوست و در نتیجه باعث آکنه و جوش های جدید شود.
  2. می‌تواند باعث ایجاد یک لایه چربی اضافی بر روی پوست شود که حساسیت و چسبندگی به وجود می آورد.
  3. به مرور زمان مقاومت ایجاد کرده و تاثیر آبرسان و محصولات پوستی را کاهش می دهد.
  4. ممکن است موجب تحریک و التهاب پوست شود و علائمی مانند قرمزی، خارش و حتی خشکی شدید را به وجود آور.

2-ترکیب محصولات نامناسب

حتما دقت کنید که از محصولات پوستی صحیح استفاده کنید. تنها یک آبرسان در روتین پوستی کفایت می کند. همچنین ترتیب استفاده محصولات پوستی مختلف را رعایت کنید. برای مثال آبرسان قبل از مرطوب کننده و یا ضدآفتاب استفاده می شود. تداخل محصولات پوستی ممکن است از تاثیر درست آنها جلوگیری کند و یا مشکلات پوستی بیشتری به وجود آورد.

3-نوع پوست خود را بشناسید

یکی از مهمترین عوامل در انتخاب محصولات پوستی نوع پوست است و شناخت نوع پوست شما از ابتدا مسیر انتخاب صحیح آبرسان و دیگر محصولات مراقبت پوستی را برای شما باز خواهد کرد. بهتر است نکات زیر را با توجه به نوع پوست خود در نظر داشته باشید:

پوست خشک: آبرسان های برپایه آب برای این نوع پوست مناسب نیستند چرا که مشکل پوست های خشک از نبود چربی کافی است پس افراد دارای پوست خشک باید از آبرسان هایی بر پایه روغن استفاده کنند تا رطوبت پوست را حفظ کند.

پوست چرب: اکثر افراد باور دارند آبرسانی پوست چرب باعث چربی پوست می شود در صورتی که آبرسانی اصولی از تولید چربی اضافی جلوگیری می کند. اما از آنجا که پوست چربی مورد نیازش را دارد، این افراد باید از آبرسان هایی بر پایه آب استفاده کنند.

4-با پوستتان مهربان باشید

هنگام استفاده از آبرسان به پوست خود فشار نیاورید، ماساژ پوست تنها در صورت اجرای اصولی آن برای پوست مفید است. بهترین راهکار برای استفاده از آبرسان و ماساژ صورت انجام آن با دو انگشت کوچک و حلقه به صورت حرکات دورانی است.

5-اجازه دهید مرطوب کننده جذب پوست شود

برای بهره برداری بهتر از آبرسان باید به آن اجازه دهید تا جذب پوستتان شود. بهترین زمان برای استفاده از آبرسان پس از شستشوی صورت  و زمانی که هنوز کمی رطوبت دارد است و پس از آن چند دقیقه به پوست استراحت دهید تا رطوبت به صورت طبیعی جذب پوستتان شود.  و سپس از دیگر محصولات پوستی خود استفاده کنید.

6-هر از گاهی مرطوب کننده خود را عوض کنید.

پوست شما به مرور زمان و در فصول و شرایط متفاوت تغییر می کند و به میزان رطوبت و نوع رطوبت متفاوتی نیاز دارد. برای مثال در فصول سردتر به رطوبت بیشتری نیاز دارید و باید از مرطوب کننده های سنگین تر استفاده کنید و در فصل های گرم می توانید از مرطوب کننده‌های سبک‌تر استفاده کنید.

7-گردنتان را فراموش نکنید

اغلب افراد هنگام استفاده از محصولات مراقبت پوستی ناحیه گردن را فراموش می کنند. اما پوست گردن نیز به علت حساسیت و نازک بودن  به علل مختلفی از جمله آفتاب، آلودگی و خشکی آسیب می بیند، لذا مراقبت از این ناحیه اهمیت دارد. محافظت از این ناحیه در برابر آفتاب و آلودگی ها و همچنین استفاده از آبرسان از پیری و ایجاد چن و چروک بر روی آن جلوگیری می کند.

8-از روتین خارج نشوید

حفظ روتین مراقبت از پوست، یکی از کلیدهای داشتن پوست سالم و زیبا است. پیوستگی و تداوم عمل به یک برنامه پوستی مشخص به صورت روزانه در طولانی مدت سلامت پوست شما را تضمین خواهد کرد.

سخن پایانی

در این نوشته با اصول استفاده از کرم مرطوب کننده و اشتباهات رایج هنگام استفاده از آن آشنا شدید. یادتان باشد که انتخاب محصول مناسب و مطمئن یک اصل بسیار مهم در خرید مرطوب کننده خوب است. به همین منظور ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی را پیشنهاد می‌دهیم. در این فروشگاه می‌توانید انواع مرطوب کننده و آبرسان لایت سیمپل برای انواع پوست تهیه کنید. ضمناً قبل از انتخاب هم می‌توانید از مشاوران مجموعه درباره نوع پوست و محصول مناسب آن راهنمایی رایگان دریافت کنید. حسن دیگر خرید از این فروشگاه، مقایسه برندها و قیمت‌هاست. ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب نیز هدف اصلی اردمی برای رضایت مشتریانش است.

دکمه بازگشت به بالا