ورزشی

ازدواج را بهترین و کامل ترین راه برای داشتن جامعه ای سالم می دانیم / تشکیل خانواده دغدغه کل دولت است

یامین پور در جشن ملی وصال:

ازدواج را بهترین و کامل ترین راه برای داشتن جامعه ای سالم می دانیم / تشکیل خانواده دغدغه کل دولت است

دبیر شورای عالی جوانان گفت: حضور رئیس‌جمهور برای دومین سال پیاپی در جشن ملی وصال بر این شعار اصلی دولت تاکید می‌کند که «ما پای خانواده هستیم و می مانیم» و تشکیل خانواده را بهترین و کامل ترین راه برای داشتن جامعه ای سالم می دانیم.

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، وحید یامین پور دبیر شورای عالی جوانان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم جشن ملی وصال که امروز با حضور رئیس جمهور در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با عرض تبریک ایام هفته ازدواج و خیر مقدم به زوجهای جوان و رئیس‌جمهور کشورمان گفت: سلسله جشن های وصال در هفته ازدواج در سراسر کشور برگزار می‌شود به طوری که ۳۰۰ جشن وصال در همه استان‌ها و شهرهای مختلف کشور طی این هفته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار زوج جوان دانشجو، نخبه، فرهنگی، قهرمان ملی و … مراسم ازدواجشان را در این روز برگزار می‌کنند، افزود: هم اکنون و همزمان با این جشن نیز جشن های مشابه در استان‌ها در حال برگزاری است.

یامین پور با بیان اینکه در جشن‌های وصال از خیرین و تشکل‌های مردمی فعال در امر ازدواج تجدید می‌شود افزود: همچنین بیش از پنج هزار جهیزیه نیز به زوج‌های نیازمند به همت خیرین اهدا می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: حضور رئیس‌جمهور برای دومین سال پیاپی در این مراسم بر این شعار اصلی دولت تاکید می‌کند که «ما پای خانواده هستیم و می مانیم» و تشکیل خانواده را بهترین و کامل ترین راه برای داشتن جامعه ای سالم می دانیم.

یامین پور افزود در برهه ای از زمان که غرب بشریت را به شنیع ترین کار های انسانی ترغیب می‌کند، نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل و حفظ نهاد خانواده را راه حلی برای همه مسائل اجتماعی، جوانی جمعیت، کاهش آسیب‌ها، عفت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی می‌داند.

دبیر شورای عالی جوانان با بیان اینکه ازدواج و تشکیل خانواده دغدغه کل دولت است و نه یک وزارتخانه افزود: ازدواج ابعاد و مسائل مختلفی دارد که پرداختن به همه آنها در این زمان ممکن نیست اما همه دستگاه‌ها خدمات خود در زمینه ازدواج را در این هفته رسانه‌ای خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر اقدامات و قدم‌های خوبی در حوزه ازدواج و حمایت از خانواده برداشته شده است، گفت: نمونه ای از این اقدامات، قانون تسهیل ازدواج است که سالها بر زمین مانده بود اما به مرور در حال احیا است و بخشی از مواد آن در شورای عالی جوانان و بخشی دیگر از طریق لوایح دولت و راه های دیگر در حال احیا است.

یامین پور با بیان این که در یک سال و نیم اخیر تشکل‌های مردمی در حوزه انتخاب همسر رونق بسیاری داشته است، اظهار داشت: معاونت امور جوانان هم در راستای وظایف خود چه در ستادهای ملی و چه ستاد های استانی و سایر محورهای مربوطه، وظیفه پیگیری امور جوانان به ویژه موضوع ازدواج را از دستگاه های دیگر دارد که امیدواریم به نحو احسن به وظایف و ماموریت‌های خود عمل کنیم.

معاون امور جوانان در پایان با آرزوی خوشبختی برای زوج های جوان گفت: امیدوارم در زندگی خود با توکل به خداوند متعال رزق، حرکت و شادی داشته باشید.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا