عمومیبرترین های کسب و کار

بهترین کلاهک دودکش منازل مسکونی و ساختمان های تجاری

 اکسیژن پس از ماده سوختنی و احتراق ضلع سوم مثلث آتش بوده و نحوه هوارسانی به وسایل گرمایشی در ساختمان به وسیله دودکش و کلاهک دودکش خواهد بود. وسایل حرارتی با توجه به صلاح‌دید افراد در ایام سرد سال و حتی در برخی از قسمت‌های ساختمانی نظیر زیرزمین به صورت همه روزه مورد مصرف قرار خواهند گرفت. در انسان در گذشته از هیزم و شومینه برای گرم کردن خانه‌ها کمک گرفته و به مرور زمان با اضافه شدن سوخت‌های فسیلی به‌همراه وسایل گرمایشی مانند: بخاری و پکیچ ‌های گرمایشی شاهد تجهیزات حرارتی دچار تغییر شد.

کلاهک یکی از مهم ترین بخش های سیستم دودکش می باشد. بدون وجود کلاهک ممکن است لوله های دودکش تحت تاثیر نفوذ باد و باران قرار گرفته و دچار فرسایش و آسیب های کوچک و بزرگ شوند که به نوعی ضرر اقتصادی برای شما عزیزان تلقی می شود. طی این مقاله به بررسی کلاهک دودکش پرداخته شده و جهت آشنایی با کلاهک دودکش تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

انواع کلاهک دودکش

کلاهک دارای انواع مختلفی است که اگر بخواهیم بر اساس یک دسته بندی کلی به معرفی آنها بپردازیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • کلاهک طرح H
  • کلاهک پره‌ای
  • کلاهک چینی
  • کلاهک طرح آلمانی
  • کلاهک زانویی با زاویه بسته
  •  کلاهک با پوشش نیم گرد
  • کلاهک گردان

کلاهک دودکش اچ گرد

تمام قسمت‌های این کلاهک گرد و استوانه‌ای بوده و بسیار مهم است که قطر تمامی ‌لوله‌ها و اجزای این دودکش با قطر لوله اصلی دودکش یکسان باشد تا دود را به خوبی تخلیه کند. در غیر این صورت، با وجود هرگونه کاهش قطر، خفگی و اختلال در جریان مکش دود از کلاهک، ایجاد کرده و دود بطور کامل خارج نخواهد شد.

کلاهک اچ گرد، از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگی و استیل نیز تولید می‌شود. مساله‌ای که در هنگام نصب کلاهک باید به آن توجه گردد این است که کلاهک باید حداقل با ارتفاع یک متر و نیم از سطح بام نصب شود تا قدرت مکش کلاهک را به بیشترین میزان برساند.

کلاهک دودکش طرح چینی گرد

در این نوع کلاهک ، قطر تاج کلاهک باید از قطر پایه کلاهک به میزانی بزرگتر ساخته شود تا مانع نفوذ آب به درون لوله گردد. همچنین فاصله تاج کلاهک از پایه کلاهک نیز باید طوری باشد که از ورود آب باران و برف به داخل پایه کلاهک جلوگیری کرده و از جهتی دیگر نیز در خروج دود اختلال ایجاد نکند.

کلاهک دودکش پره‌ای گرد

این مدل کلاهک ، از یک پایه استوانه‌ای و تعدادی پره گریلی گرد در بالای پایه و یک کلاه مخروطی شکل ساخته شده و بر اساس محاسبات استاندارد و دقیق تولید می‌شود. فواصل بین پره‌های کلاهک پره‌ای گرد، به گونه‌ای تنظیم شده است که از نفوذ آب، گرد و خاک و پرندگان به درون دودکش جلوگیری می‌کند. این کلاهک را می‌توان از هر جنس و در هر قطر تولید کرد و محدودیتی در انتخاب نوع ورق مصرفی آن وجود ندارد.

کلاهک های دودکش پره ای به انواع مختلفی چون چهارگوش، گرد تقسیم می شوند. در ادامه این دو نوع کلاهک بررسی خواهند شد:

کلاهک دودکش چهارگوش

 این کلاهک از جمله پُرکاربردترین انواع کلاهک می باشد. با توجه به نوع ساختار و شکل ظاهریِ این کلاهک که از چندین پره موازی بصورت گریلی تشکیل شده، نام این کلاهک را کلاهک پره ای نامیده اند. پره های Z شکل هر لایه از کلاهک پره ای چهارگوش، با حالت مخالف با ورود آب و گردوخاک تعبیه شده است تا کلاهک پره ای در برابر نفوذ آب باران،برف و گرد و غبار و دیگر عوامل فرسایشی بصورت کامل مقاوم باشد، بطوریکه به همین دلیل نامِ این کلاهک را کلاهک ضدآب نیز می نامند.

کلاهک دودکش پره ای

ساختار این کلاهک دودکش بصورت مقطع گرد طراحی و ساخته می شود. کلاهک پره ای از یک پایه استوانه ای و تعدادی پره ی گریلیِ گِرد در بالای پایه و یک کلاهِ مخروطی بعنوان تاج کلاهک تشکیل شده است.از این کلاهک بر روی لوله های دودکش موتورخانه با مقطع گرد استفاده می شود اختار شکیل و زیبای این کلاهک باعث کاربرد آن در بام ساختمان های شیک گردیده است ین کلاهک از انواع ورق از قبیل روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد.

کاربرد کلاهک دودکش

به این نکته اشاره کردیم که کلاهک نوعی پوشش محسوب می شود که روی لوله دودکش ها را می پوشاند. کاربرد اصلی کلاهک این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و به این صورت از فرسایش، خوردگی و اکسایش لوله های دودکش جلوگیری نمایند. کلاهک ها با جلوگیری از  آسیب دید لوله های دودکش به افزایش عمر مفید آنها کمک می کنند. در نتیجه می توان اینطور گفت که وجود کلاهک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. چرا که شما را از پرداخت هزینه های گزاف برای تعویض و یا حتی تعمیر لوله های دودکش راحت می کند.

استعلام قیمت و خرید کلاهک دودکش از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوای تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه کلاهک دودکش را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص کلاهک دودکش پاسخ خواهیم داد.

کلاهک دودکش رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین کلاهک دودکش جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

کاربرد کلاهک چیه؟

کاربرد اصلی کلاهک یا پشت بام این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و همچنین از فرسایش لوله ها جلوگیری میکند.

فروشنده برای کلاهک باکیفیت توی شیراز کیه؟

شرکت تهویه نظری با دارا بودن فروشگاه اینترنتی، میتواند تمامی لوازم مورد نیاز شما را به سراسر کشور ارسال کند. شما با خرید از این شرکت میتوانید از کیفیت و اصالت کالا مطمئن باشید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا