علمی و پزشکی

علائم شایع کرونا، ‌ آنفلوآنزا و سرماخوردگی

یک متخصص بیماری های عفونی در تشریح علائم بیماری های قلبی عروقی، آنفولانزا و سرماخوردگی گفت: بنابراین افراد باید به محض شروع علائم به پزشک مراجعه کنند و طبق نظر پزشک اقدامات تشخیصی و درمانی را آغاز کنند.

به گزارش دانا نیوز، دکتر محمد علیزاده گفت: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، آنفولانزا و آلرژی باید به علائم این بیماری ها توجه کرد. علائم اصلی سیاه سرفه تب، بدن درد، سرفه و تنگی نفس است. در برخی موارد، هنگام بروز تنگی، تنفس باید با تنگی همراه باشد.

وی افزود: به طور کلی علائم این بیماری مشابه یکدیگر است. آنفولانزا، سرماخوردگی و آلرژی باعث تنگی نفس نمی شود و تنگی نفس در افراد مبتلا به کوویکس می تواند از یک هفته پس از شروع علائمی مانند تب شروع شود. با این حال، علائم این بیماری ها ممکن است یکسان نباشد. علائمی مانند خارش، آبریزش بینی و عطسه می تواند برای سرماخوردگی و آلرژی بسیار شایع باشد و در آنفولانزا و CVD غیر معمول نیست.

علیزاده تاکید می کند: تنگی نفس از علائم شایع سرماخوردگی، آلرژی و سرماخوردگی نیست. البته افرادی که این علائم را دارند باید به پزشک مراجعه کنند. در صورت وجود پزشک عمومی با پزشک عمومی و در صورت وجود پزشک عفونی یا داخلی با توجه به علائم بالینی خود با اقدامات اولیه درمانی و تشخیصی مشورت نمایید.

به گزارش کانال تلگرامی وزارت بهداشت، افرادی که علائم تنفسی مانند تنگی نفس، گلودرد، سرفه و عطسه و احتقان بینی یا بدن دردهای منظم دارند سریعا به پزشک مراجعه کنند. بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و آنفولانزا تفاوت چندانی با علائم بالینی ندارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا