ورزشی

باید میزان اشتباهات داوری را مدیریت کنیم

محمدنبی: باید میزان اشتباهات داوری را مدیریت کنیم

نایب رییس اول فدراسیون در مراسم اختتامیه دوره دانش افزایی پیش فصل داوری لیگ برتر، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، مهدی محمدنبی در اختتامیه دوره دانش افزایی داوری لیگ برتر گفت: در ابتدا از خداداد افشاریان و همه دوستانی که در این چند روز مسئولیت مهم برگزاری این دوره را برعهده داشتند تشکر می‌کنم. سال ١٣٨٠ که وارد فدراسیون شدم، آقای نظری در آن زمان رییس کمیته داوران بود. جلسه‌ای با حضور مدیران فدراسیون برگزار شد و مسائلی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد از بحث کمی، به سمت کیفی حرکت کنیم. پیرو آن تصمیم‌گیری، برگزاری دوره‌های آموزشی زیاد شد و داوران زیادی از سراسر کشور در دوره ها حضور یافتند. در حال حاضر نیز شما کیفی‌ترین داوران فوتبال کشور در مسابقات پیش‌رو لیگ برتر هستید.

وی ادامه داد: هر داوری که باید به قضاوت بپردازد، نیازمند پارامترهای متعددی است که بخشی از آن به آموخته‌هایتان در این دوره بازمی‌گردد. به همین دلیل همه ارکان فدراسیون همواره در تلاش هستند که این دوره‌ ها با شرایط بهتری نسبت به دوره قبل برگزار شود.

نایب رییس اول فدراسیون افزود: شاهدیم که پیش از فصل، همه تیم‌ها اردوهای متعددی برگزار می‌کنند، حتی چنی اردوهایی البته با استاندارهای خاصی برای داوران نیز باید درنظر گرفته شود تا آمادگی کاملی برای مسابقات داشته باشند. این فضا را باید فراهم کنیم، چراکه فوتبال ما نیازمند به حداقل رسیدن اشتباهات داوری است. همانطور که افشاریان عنوان کرد، درصد اشتباهات مشخصی در فصل قبل داشتیم، وقتی این درصد افزایش پیدا کند باید آن را مدیریت کنیم تا به میزان کمتری در فصل جدید برسد.

وی تصریح کرد: در هیات رییسه فدراسیون فوتبال نیز معمولا درخواست‌های مرتبط با داوری که توسط کمیته داوران مطرح می‌شود، نهایتا با کمی تغییرات به تصویب می‌‌رسد. موضوع حق الزحمه داوران نیز توسط افشاریان که عضوی از هیات رییسه است مطرح خواهد شد. وقتی مراتب داوری را در درجات مختلف طی می‌کنید و به درجه ملی و بین‌المللی می‌رسید، فدراسیون باید برای پیشرفت شما شرایط را فراهم کند، چراکه با پیشرفت داوری، فوتبال پیشرفت خواهد کرد.

محمدنبی ادامه داد: سیستم کمک داوری ویدیویی نیز به فوتبال کشورمان اضافه خواهد شد. فدراسیون در تلاش است و برخی مدیران فدراسیون اخیرا در فیفا حضور یافتند تا این موضوع پیگیری شود. توقع ما نیز این است که همواره روی مسئولیت ذاتی خودتان که تلاش برای قضاوت کم نقص، فارغ از وجود یا عدم وجود سیستم‌های کمکی است، متمرکز باشید. فدراسیون نیز باید تلاش بیشتری در حفاظت از آرامش شما داشته باشد. باید قبول کنیم که تماشاگران ما ویژه و پرشور هستند و نیمکت تیم ها باید رفتار صحیح و به دور از تحریک تماشاگران داشته باشند و ارکان قضایی فدراسیون دقت نظر و سخت‌گیری بیشتری روی آن خواهند داشت.

وی در پایان گفت: امیدواریم شما به عنوان بازوان اصلی کمیته داوران موجب کاهش اشتباهات باشید تا فشار زیادی که روی کمیته داوران است را کاهش بدهید و همه ما در جهت توسعه داوری قدم برداریم. فراموش نکنید که شما الگوی داوری آینده فوتبال کشور هستید.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا