ورزشی

نکونام چطور «دومینوی مشکلات» را قطع کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

به یاد داریم در فروردین ماه سال جاری و در شرایطی که تیم استقلال دچار مشکلات عدیده مالی و مدیریتی بود. این تیم علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل قبلی خود را در شرایط کناره‌گیری دید و یکی از اعضای هیئت مدیره برای جمع کردن اوضاع برهم ریخته باشگاه استقلال جلو آمد و کار را در دست گرفت.

باشگاه بحران زده استقلال با بدهی میلیون دلاری و شرایطی که هنوز نتوانسته بود با بازیکنان فصل قبلش تسویه حساب کند در شرایطی به پایان فصل رسید که در فاصله کمتر از ۴۰ روز دو بار به پرسپولیس باخت و با از دست دادن دو جام لیگ برتر و جام حذفی، وضعیت بحرانی را به لحاظ هواداری سپری می‌کرد، اما این تیم در شرایطی بدتر از قبل با مشکلات عدیده‌ای برای حفظ ساپینتو و ادامه کار با این سرمربی پرتغالی مواجه شد.

طرفداران استقلال که از عملکرد ساپینتو و بازی تیم استقلال به شدت رضایت داشتند باشگاه را تحت فشار قرار دادند تا این مربی حفظ شود، اما به هر دلیلی بود ساپینتو دیگر دوست نداشت در استقلال کار کند و به همین خاطر قید کار در ایران را زد و از استقلال جدا شد.

حضور دیرهنگام جواد نکونام و استارت دیرتر از موعد این تیم برای بدنسازی پیش فصل همه و همه مانند دومینوی مشکلات یکی بعد از دیگری از راه می‌رسید و روی هم خراب می‌شد و مجموعه این تیم را در شرایطی قرار داد که استقلال در وضعیت نگران کننده‌ای برای هواداران وارد فصل جدید لیگ برتر شود.

در همان شروع فصل جاری لیگ برتر بسیاری از پیشکسوتان استقلال در گفتگو با رسانه‌ها بر این باور بودند که استقلال فصل سخت و بحرانی را استارت خواهد زد، اما اتفاقات از همان روز اول مثبت و مطلوب رقم زده شد.

پیروزی سه گله تیم استقلال در آبادان و پایان موفقیت آمیز این تیم در آخرین هفته مقابل پیکان پس از چندین مساوی نگران کننده اخیر موجب شد تا استقلال جواد از آنچه همه فکر می‌کردند و انتظار داشتند بهتر ظاهر شود.

کسب نتایج مطلوب در هفته‌های ابتدایی و میانی لیگ برتر در نیم فصل اول جاری کمک کرد تا استقلال علاوه بر جلب رضایت هواداران نظر پیشکسوتان و کارشناسان سختگیر استقلالی را هم جلب کند تا در نهایت با شرایطی با ۳۲ امتیاز به پایان نیم فصل اول برسد که بسیاری را برای کسب عنوان قهرمانی در پایان لیگ برتر جاری امیدوار سازد.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا