فرهنگ و هنر

فعالیت ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در لرستان

دانا نیوز/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فعالیت ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، عطا حسن‌پور امروز ۲۹ مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان در حوزه گردشگری در حال حاضر ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: در همین راستا چندین دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز در حال انجام مراحل صدور مجوز از طریق سامانه سادرا هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تسهیلاتی جهت توسعه این دفاتر بخصوص در ایام کرونا پرداخت شده افزود:  علاوه بر این در سال جاری نیز خدمات ویژه‌ای در غالب مناطق گردشگرپذیر در استان صورت گرفته است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: در این راستا و با هدف جذب گردشگر؛ عملیات محوطه سازی و سکوهای سراب زز به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، ایجاد راه دسترسی به چشمه آبگرم دلفان به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و ایجاد سکو در کنار آبشار گریت و ساخت دیوار به منظور جلوگیری از ریزش کوه به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان، اجرایی شده است.

وی همچنین به ساخت آبخوری و نصب نرده در تپه چغابل به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و ایجاد راه دسترسی و تعمیر پل معلق دره زیبای شیرز به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و ادامه داد: محوطه‌سازی و بهسازی راه دسترسی آبشار نوژیان، ایجاد سکوی پیک‌نیکی در سراب رفتخان، محوطه‌سازی و بهسازی راه دسترسی کمپ درب گنبد کوهدشت و ایجاد راه دسترسی محوطه‌سازی و ایجاد سکو در آبشار افرینه نیز از دیگر اقدامات این مجموعه در راستای افزایش جذب گردشگر و توسعه مناطق گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: محوطه‌سازی و احداث آبخوری در منطقه کهمان، احداث سرویس بهداشتی در پارک شهید بهشتی بروجرد و ساخت چهار چشمه سرویس بهداشتی در کمپ گردشگری ازنا نیز در همین راستا، عملیاتی شده است.

حسن‌پور بیان کرد: اصلاح و ساخت سکو و آلاچیق در غار کوگان، مرمت سرویس بهداشتی و لایروبی رودخانه آبشار چکان، ایجاد راه دسترسی آبشار وارک، تعمیر سرویس بهداشتی آبشار بیشه و ایجاد سرویس بهداشتی در روستای کپرجودکی نیز در راستای بهبود زیرساخت‌های گردشگری در این مناطق اجرایی شده است.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا